{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.034 visninger | Oprettet:

Endnu et servoemne. Sorry guys. {{forumTopicSubject}}


Nå, havde ellers udset mig en trackstar ts-920. Hurtig og stærk servo til gas og bremse, da den monterede bluebird er noget ustabil og lever sit eget liv..
Revo 3.3 med forstærket returfjeder på gassen

Vil en rotorstar kunne bruges til og starte med, den er jo lidt hurtigere end tracstar, men hvad er folks erfaringer??
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__54743__RotorStar_8482_RS_550MGC_HV_Helicopter_Cyclic_BB_DS_MG_Servo_11_25kg_0_072sec_EU_Warehouse_.html


Det skal være billigt,hurtig, driftsikker. Hele 3 ting på een gang ligesom et kinderæg.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Endnu et servoemne. Sorry guys.
  • #1   17. jan 2016 Hvis du mener den har de specs du søger så er det bare at købe den.
    Er det kun til gassen eller leder du også efter servo til styretøj?

    Der er jo også denne.
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=78340

    Du skriver at du har brugt en bluebird før og den lever sit eget liv. Jeg må også ærligt indrømme at jeg faktisk aldrig har hørt noget positivt om bluebird servoer. Det samme kan siges for Tower Pro 995MG servoerne.

    Til nogle ting kan det godt svare sig at bruge en lækker kvalitets servo. Sagen med dem er at de som regl koster en del penge.

    Der er flere Savöx sevoer til salg på markedet herinde, dem kunne du også kigge på. Det er gode servoer hvis man kan holde den larm ud de laver.

    Mit eget fortrukne mærke inden for servoer er helt sikkert Xpert RC's super lækre servoer. Men ja som før sagt så er de ikke de billigste. Men de står ikke og skriger/synger som de fleste andre mærke vare servoer har tendens til.
    Du kan evt kigge på deres specs her.
    http://www.xpert-rc.com
    Jeg køber mine i England da det er der de er billigst hvis man ikke vil bestille dem uden for EU og risikere der kommer moms og pest DK's helt fantastiske ekspeditionsgebyr oven i hatten.


  • #2   17. jan 2016 Danny. Hpbede lidt du ville svare, kan se du har skrevet en del i de forskellige tråde, fornuftige ti g syns jeg smiley
    Jamen ved ikke hvad spec skal være osv, bare at det gerne på gå hurtigere end den traxxas 2055 der er på min rustler f.eks.. Gi er stødvis gas, slipper, og så gør bilen det. Føler jeg. Vil gerne have den gasser når jeg trykker, og bremser når jeg vil,

    Syns også altid der er folk for og imod de forskellige mærker, selv hiteq savox osv.
    Men kan ske den jeg linker til af rotorstar kan være prøveklud for kvalitet på dem, og så kan den du linker til, blive den jeg køber to af til styreservo. Da den er lidt stærkere..
    Er savox ellers et godt mærke generelt???
    Og om de støjer kan næsten være ligemeget da sådan en nitro også snakker lidt.


  • #3   17. jan 2016 Skal siges, det kun er til ren og skær bashng i baghaven, vænget, og så på stranden. Om jeg kommer til at bruge den 2 eller 200 gange om året ved jeg ikke endnu,
    Var lige ude og smide min slash 4/4 rundt, det sku meget sjovt med det nye motorsetup den har, dens traxxas 2075 er rimelig hurtig, men den er også lettere.
    På revoen, var batteriet (nimh5cellet på 1600mAh)kold, efter at have stået ude, så måske den var lidt sløv??


  • #4   17. jan 2016 Xpert, Futaba, Savox, HiTec, Multiplex, Ace samt andre kvalitets mærker som er i den gode ende.

    Nu er jeg ikke ekspert på området det vil jeg gerne lige sige. Jeg ved kun fra egne erfaringer hvad jeg kan li. Der findes lige så mange meninger og erfaringer som mennesker.

    Du skriver du har en retur fjeder på til gas/brems servoen og jeg går ud fra den er ekstern og ikke bare den som sidder inde i karburatoren som trækker gasspjældet på plads.
    Nu er det så længe siden jeg har rodet i nitro men syntes ikke at huske at de eksterne retur fjeder på mine biler trak noget voldsomt.

    Jeg går ud fra, at formålet med sådan en retur fjeder er at den skal assistere med hurtig og effektiv lukning af gasspjældet.
    Jeg ved ikke hvor mange gram eller kg sådan en fjeder trækker. men hvis der sidder sådan en på så er det jo vigtigt at den servo som er koblet på gasspjældet har tilstrækkeligt med kræfter til at trække den uden besvær.

    Som du selv skriver så handler det om at have en servo som er både hurtig og stærk.
    Du kan prøve at bestille den servo som du selv linker til. Så må du se hvordan det spænder an. Når de får dem hjem igen så kan du altid opgradere med sådan en TrackStar TS-900.

    Jeg har selv en TS-900 i en buggy jeg er igang med at få køre klar. Den virker ganske fin og det lækre ved TS-900, TS-910 og TS-920 servoerne er at selv om prisen ikke er så voldsom så har de børsteløse motorer og deres specs er ganske fornuftige.
    Men men om de kan holde til at blive brugt sådan for alvor det skal jeg lade være usagt.

    Når vi snakker batterier så bliver NiMh hurtigt sløve af kulde og det gælder også LiPo hvis det er koldt nok. Kulde er hård ved de fleste nyere typer batterier.
    Det er også en anden ting du skal tænke over i denne ligning.
    Hvor mange volt afgiver batteri pakken til modtager og derved til servoerne.
    Det nyttet ingen ting du har super stærke servoer hvis ikke der er strøm nok til at give servoerne det de har behov for at kunne yde deres bedste.

    En typisk 5S NiMh pakke kan i fuld opladt tilstand afgive 6,25V hvis hver celle er på 1,25V hvor mange dog kun er på 1,2V.
    En 2S LiFe pakke afgiver typisk 6,6V.
    Derfor er det vigtigt du tænker over at den servo du linker til er en HV (High Voltage) servo som yder mest ved 8,4V og mindst ved 6V.


  • #5   17. jan 2016 Grunden til valget faldt på hv servo var dels også at jeg tænker man skåner den ved at lade den arbejde ved lav spænding, og stadig have fornuftig responstider.

    Life batterier er de bedre end nimh?? Og hvor køber man receiver pakker henne, syns ikke hobbyking har den type jeg skal bruge., en flad pakke med 5 batterier, side om side, en tand tykkere end AA batterier. Og lidt lavere.

    Retur fjederen er netop som du beskriver, tror også meningener den skal fungere en smule som failsafe og presse spjæld tilbage ved strømsvigt.

    Har en snak med ham der har savox servoen herinde, men vil sku gerne prøve en ny, og se hvordan det dur.


  • #6   17. jan 2016 Hmm tja jeg ved dog heller ikke hvor godt de forskellige elektroniske komponenter har af at blive "sultet" for strøm hvis man kan sige det således.

    Hobbyking har en enkelt hump pack på 2S men den er dog kun på 1700mAh men men der kan måske laves noget fusk så du kan bruge en større batteri pakke med flere mAh.

    http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__36225__Turnigy_nano_tech_1700mAh_2S1P_20_40C_LiFePo4_Receiver_Pack_EU_Warehouse_.html

    Jeg har kigget lidt på din Revo

    Hvad er der i de forskellige sorte plast rum på højre og venstre side?
    Jeg kan nok regne ud at modtager og batteri pakke ligger rundt omkring og den har vel også OptiDrive osv. Er der nogen steder hvor der er plads til overs til noget som helst?


  • #7   17. jan 2016 Optidriven og bakservo er fjernet, så der er servo i det eme rum, det rum hvor der er billede af modtager, er der ikkeplads til mere, og batteri er lige under det rum, hvor det også er kilet godt fast deri

  • #8   17. jan 2016 Tror da godt det batteri kan komme i, når tiden kommer. smiley

  • #9   17. jan 2016 Du må hellere bestille 2 eller måske 3 så du ikke løber tør for strøm.

  • #10   17. jan 2016 Danny, så tager det ingen ende. ;). Starter med en servo. smiley

  • #11   17. jan 2016 kigger lige med her. da min revo reagerer som en demens patient. jeg trykker brems/drej. og hmm det bliver overvejet. og når den stopper er den i naboens have og er ved at blive spist af en stor hund. ah det gas men reagerer bestemt ikke hurtig nok smiley

  • #12   17. jan 2016 Rc tosse. Lige mine ord. Man skal tænke forud, når nu jeg bremser og drejer, så skal jeg vente og så rette op og gasse. Pis. Der røg et hjulophæng. smiley

  • #13   18. jan 2016 Det i beskriver tyder på at i skal have fat i nogle kraftigere og hurtigere servoer som din tråd her også ligger op til.
    Så kan i jo også lige smide sådan en 2S LiFe pakke i som jeg linker til fra Hobby King. Den smider trods alt 6,6V ind i modtager. bare i er sikre på de servoer i vil opgradere til kan tåle det. Ellers kan i finde en lille 2S LiPo pakke med så mange mAh som muligt som er på størrelse med en hump pack. De findes derude er jeg sikker på.



  • #14   18. jan 2016 ja eneste problem er pladsen i revo.

  • #15   18. jan 2016 Hmm der må sku da være et sted man kan gøre et eller andet for at i kan bruge en ordentlig LiFe eller LiPo pakke så jeres servoer kan få noget at leve af.

    Kan man ikke lave noget så man kan udnytte den plads som er oven på den boks med servoer i?


    profilbillede
  • #16   18. jan 2016 ja du har ret en strips og så er det løst smiley

  • #17   18. jan 2016 Det er ihvertfald et forslag i kan tænke over. For når der ikke er plads til noget nogen steder, så må man jo finde andre alternativer. Jeg ville nok prøve at lave nogle slidser også bruge velcro til at montere pakken med. Dog skal man nok lige lime noget friktions halløj på så batteri pakken ikke kan rykke sig under kørslen.
    Eller man kunne give batteri pakkerne en streg Plasti-Dip så de ikke kan glide så nemt
    .
    Hvis det skal være sort
    http://www.astina.dk/diverse/plasti-dip-sort-429-ml-maling-p-119538.html
    Ellers er det lidt billigere her hvis det må være rødt, blåt eller gult.
    http://www.billigbilpleje.dk/search.aspx?keyword=Plasti+Dip+Gummi+Coating


  • #18   18. jan 2016 Tror ikke det blir nædvendigt, tror godt den du linker til kan komme ned i org batterirum.

  • #19   18. jan 2016 83×32×21 så nope desværre

    profilbillede
  • #20   18. jan 2016 Hvis man tager esc og smider udvendig på kassen, skærer huller lidt op, så er der masser af plads. Eller hvis man har en mini esc kan det hele måske være i.

  • #21   18. jan 2016 esc? min er nitro. er din ikke det??

  • #22   18. jan 2016 See??

    profilbillede
  • #23   18. jan 2016 Sorry modtager. Ikk esc

  • #24   18. jan 2016 Har sku ikk engang kørt med min endnu. Kan ikk nænne det i det her vejr.

  • #25   18. jan 2016 oki ja du har ret. jeg har en 2.4g modtager i som faktisk intet fylder. (der må saves/skæres) ??

  • #26   18. jan 2016 har kørt min hver dag i sneen. wrouuum. det skal nok holde. og hvis ik så fixer vi det jo bare. smiley

  • #27   18. jan 2016 noget værre sludder jeg fik skrevet. det er min s-maxx der er 2.4g i. revo har jo bakgear så det er old styre grej med antenne.

  • #28   22. jan 2016 Har du overvejet at kigge efter en brugt 2075. Den har flere kræfter end en 2055 og passer lige i.

Kommentér på:
Endnu et servoemne. Sorry guys.

Annonce