{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
826 visninger | Oprettet:

Billig voltmeter {{forumTopicSubject}}

Fandt en sød lille voltmeter i den store verden til næsten ingen penge.
Kan måle fra 2,5V til 30V hvilket betyder at den kan bruges til overvågning af batterier i RC
Tilsluttes et batteri så er du kørende smiley

http://www.banggood.com/0_28-Inch-2_5V-30V-Mini-Digital-Voltmeter-p-974258.html


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Billig voltmeter
  • #1   12. apr 2016 Ved nu ikke hvor smart den er. Den kan jo kun måle en celle...?

  • #2   12. apr 2016 Den kan måle op til 30V det er over 7 Lipo celler i serie eller 23 NiMh celler

  • #3   12. apr 2016 Ja men kun samlet. Enten samlet eller kun én celle. En lige så billig buzzer er bedre i min optik.

  • #4   12. apr 2016 Ja enten eller -på den anden side kan du få en buzzer til 13 kr ink porto ?

  • #5   13. apr 2016 skifter den fave afhængig af spænding ?

  • #6   13. apr 2016 Nope kan bare fås i 4 farver

  • #7   13. apr 2016 Displayet er 25x9 mm

  • #8   13. apr 2016 Disse ikke buzzer men som du selv skriver, voltmeter. Medmindre du konstant holder øje med dem, kan du ikke vide om dine batterier er ved at komme under de magiske 3.2V eller ej.

    For at de overhovedet kan sammenlignes med en 6S buzzer, skal du have samlet 6 styks, sørge for ledninger til balance stikket, montere en piezo buzzer og programmere den på en måde eller bruge andet teknik så den giver lyd ved f.eks 3.2V per celle/skærm. Uden at regne på en pris...ja, der findes et hav af buzzer som er bedre egnet og meget billigere (husk lige arbejdsløn for dette lille projekt) smiley

    MEN, for måling af en enkelt celle eller total V på en lipo, så er de sikkert fine som ganske almindelige voltmeter.


  • #9   13. apr 2016 Nu så vidt jeg er orienteret så kører man ikke i timevis men gerne 5-10 min og det er så der man kan lige checke om spændingen et OK på alle celler. Mig bekendt når et Lipo aflader så er det nogenlunde det samme på hver celle under forudsætning af korrekt opladning med balancering

    PS jeg ER en elektronik ingeniør med god viden indenfor HW/SW og ikke en 15 årig knægt.


  • #10   13. apr 2016 Der er nogle som kører i timevis, f.eks trail folk. Da jeg kørte bane/bash/whatever, så ved jeg at jeg IKKE gad stoppe med at køre, bare for at se om V nu også var ok, det var spild af tid, der skulle jo køres.

    Det tekniske du skriver er også korrekt, men i modsætning til brug af en rigtig buzzer (og hvorfor dog det når det kun er pænt gamle eller dårlige ESC'er som ikke har cutoff) vil du så satse alt på at den ene celle du vælger at måle på er DEN som evt dør før de andre...hvad nu hvis den celle du vælger at måle på er den stærkeste og en anden celle kollapser under kørsel? Ikke så gennemtænkt eller sikkert syntes jeg.

    Ps jeg er IKKE elektronik ingeniør så...


  • #11   13. apr 2016 Jeg betragt voltmeter som et grafisk oplysning til moderne ESC som har Lipo cutt off intet andet. Mig bekendt så "måler" en ESC direkte på forsyningen - ikke på balance stik
    Kun grafisk info om mam vil bruge er op til en selv - take it or leave it!


Kommentér på:
Billig voltmeter

Annonce