{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.119 visninger | Oprettet:

Servo batteri hjælp... {{forumTopicSubject}}

Skal købe sådan en servo her til min buggy, kan den anbefales..?? eller vil i foreslå andet..?? jeg kan se jeg skal skifte til Lipo men kan ikke lige finde et 7,4v hump til bilen.?? det er en nitro buggy.



SavOx SC-1268SG

Artikel No.SC-1268SG
Dimensioner (mm): 40,3 * 20 * 37,2
Vægt (g): 62 gram
Hastighed: 0,11 sec/60 ° @ 7.4V (LiPo 2s)
Kg-cm drejningsmoment: 26,0 @ 7,4 V
Bearing (antal): 2
Tandhjul: Metal
Kabinet: Aluminium
Udgangsaksel: 25 tænder (Futaba kompatibel)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Servo batteri hjælp...
  • #1   22. apr 2016 Der findes jo mange servoer du kan bruge. Hvis det er den servo du har besluttet dig for du bare vil have og du kun skal have en 2S LiPo hump pack så har Hobbyking denne.
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__38203__ZIPPY_Flightmax_2100mAh_2S3P_7_4v_Receiver_Pack_EU_Warehouse_.html

    Personligt så er jeg blevet meget glad for et mærke som hedder Xpert RC.
    De laver efter min overbevisning nogle super lækre servoer.

    Jeg har en lille film hvor jeg demonstrer opstarts fasen (servoen som fortager sit eget self check) samt hastigheden af en Xpert RC WR-6601HV servo som du kan kigge på http://www.rcgalleri.dk/video/diverse-rc/20751-xpert_wr_6601_servo

    Skulle du have lyst til at anskaffe en så fås de bla her
    https://www.rccarshop.co.uk/radio-servo/servos/xp-wr-6601-xpert-rc-wr-6601-brushless-waterproof-servo-22-91kg-0-125-60deg-at-7-4v-6-0-8-4v-p
    Jeg kender ikke til nogen danske forhandlere af dem desværre. Jeg har hele tiden købt mine i England.


  • #2   22. apr 2016 Tak for svar det vil jeg lige kigge på smiley

  • #3   22. apr 2016 De 7.4v der står på servo. Det betyder bare at man kan køre direkte lipo på den.
    Men man kan nemt både kører 5-6v på den uden problem.
    Så kan den bare ikke trække lige så meget og hastigheden er lidt langsommer.

    Jeg har 7.4v servo i min bil.
    Men jeg vælger kun at kører 6v på dem.
    Grunden er at der ikke er grund til at laste den fuldt ud = den holder længere tid.
    Og ang. hastighed. Så kan jeg fint klare at den ikke er lige så hurtig da jeg alligevel skrue lidt ned for at have beder kontrol på den


  • #4   23. apr 2016 Man skal også lige huske og sikre sig at ens modtager kan klare de 8,4 Volt som et fuldt opladt LiPo vil smide ind i den.



  • #5   24. apr 2016 Som kim skriver så kan du sagtens køre med mindre volt. Jeg vil dog ikke helt give kim ret i det med holdbarhed, en servo som er korrekt lavet til lipo holder ikke bedre ved at få mindre strøm. Så længe det selvfølgelig er konstrueret til det. smiley

  • #6   24. apr 2016 Jeg syntes der er rigtig mange at vælge imellem smiley nogen i vil anbefale til en 1/8 buggy..?? jeg går ud fra at Brushless er nyere og bedre end Coreless eller hvordan..??

  • #7   24. apr 2016 Det er det sikkert. selv bruger jeg SAWOX som kun er coreless de holder fint for mig. så ved ikke lige om jeg ville putte de flere penge i en Brushless servo, men var prisen den samme så er det vel vejen frem.

  • #8   24. apr 2016 Det er en smagssag om man vil vælge det ene frem for det andet.
    Personligt vælger jeg brushless frem for coreless. Begge typer har fordele og ulemper men sådan er det jo med alt.
    Hobbyking har også nogle brushless servoer med ganske gode specs.
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__77532__TrackStar_8482_TS_900_Digital_1_8_Buggy_SCT_Steering_Servo_18_6kg_0_09sec_66g_EU_Warehouse_.html
    Jeg har selv en i en buggy jeg er ved at gøre køreklar, så hvor godt den holder i forhold til de dyre mærker skal jeg ikke kunne sige men du kan jo prøve at bestille fra Hobbyking. Du får jo 2-3 stykker af dem for samme pris som en af de dyre mærker koster.

    Du kan evt kigge lidt i det link her nedenfor og måske vælge ud fra hvad du selv syntes du har mest behov for.
    http://www.rchelicopterfun.com/rc-servos.html
    Jeg har taget et udpluk fra linket hvis ikke du lige gider at læse stolpe op og stolpe ned.

    Udpluk:

    "Coreless & Brushless RC Servo Motors
    Most low cost / standard servos (analog or digital) use what is called a 3 pole electric motor. This is just a standard 3-pole wire wound DC motor – the most common type of DC motor in existence. One step up from the 3 pole is the 5 pole servo motor. As you can imagine, two more wire windings will give a 5 pole motor quicker acceleration and more torque on start up.

    You know by now the faster the servo ramps up to speed and the more torque it produces; the better it is for most helicopter applications. Well, improving the electric motor itself will produce more speed and torque too; coupled with digital technology, the resultant speed and torque are indeed impressive.

    Coreless Servo Motors:

    A standard 3-pole wire wound servo motor uses a steel core with wires wound around the core, this core is then surrounded by permanent magnets.

    As you can imagine, the core and all that wire weighs a fair bit. When voltage is applied to turn the motor, it has to first overcome this weight to get things turning – it is slow to accelerate (due to inertial mass). Once up to speed, it also continues to turn for a while when the voltage is removed – it is slow to decelerate or reverse direction (again due to higher inertial mass).

    In a Coreless design, the heavy steel core is eliminated by using a light weight wire mesh that spins around the outside of the magnets. This design is much lighter resulting in quicker acceleration and deceleration. The result is smoother operation, more available torque, and faster response time. I personally feel coreless motors offer the best performance - even over brushless (at least from the stand point of fastest acceleration and least amount of deadband).

    Brushless Servo Motors

    The latest advancement is to use a small brushless motor in the servo. This is the exact same principle and has the same advantages as larger brushless motors that are used in electric RC helis, planes, and cars. There are no brushes that add drag or can wear out.

    Brushless motors are more efficient, provide more power, and have a much longer life expectancy over coreless & brushed. They are however a fair amount more expensive and they have higher inertial mass than coreless.

    The coreless/brushless debate can heat up pretty fast if you talk to pilots who are passionate to either one so I don't want to go there (use what you like the best). My own view point is the average heli flier is going to be best served (performance wise) with good quality digital coreless servos while also saving a few bucks in the process.

    If you are wanting the best efficiency, smoothness, and likely lifespan; ante up the coin and go for brushless."


Kommentér på:
Servo batteri hjælp...

Annonce