703 visninger
|
Oprettet:
Servoer - hvad bør jeg købe? {{forumTopicSubject}}
Hey.
Jeg har en Kyosho Fw-05T der ikke er så god til at rette op efter jeg har haft drejet. - det er ikke fordi den skal trimmes.
Jeg har så overvejet at købe en ny, og stærkere, servo.
her kommer der så nogle spørgsmål.
Hvilken kan i anbefale?
Hvor meget trækkraft bør jeg komme op i?
er stikkene på sådan nogle universale?
er større krækkraft ens betydende med en fysisk større servo?
er der noget jeg bør være opmarksom på før jeg køber en?
sep 2005
Følger: 13 Følgere: 11 RC-enheder: 3 Emner: 91 Svar: 395
sep 2005
http://www.holte-modelhobby.dk/shop/product_info.php?cPath=6_51_53&products_id=933&osCsid=4cbeb13fc5fac5cf52a1c728be8c99d5
sep 2005
kan jeg sætte det på jeg vil??
sep 2005
så lige en sidste ting. er servoer lavet sådan at de alle passer sammen? forstået på denmåde, at kan jeg regne med at jeg kan købe hvilken som helst servo, og så passer er bare perfekt der hvor den gamle sad, eller er det meget forskelligt??
feb 2005
Følger: 10 Følgere: 9 RC-enheder: 1 Emner: 71 Svar: 781
Vil det sige at der er ingen forskel på U-connectore, J-connectore og Z-connectore?
mar 2006
Følger: 4 Følgere: 3 RC-enheder: 2 Emner: 5 Svar: 86
jan 2005
Følger: 10 Følgere: 9 RC-enheder: 3 Emner: 6 Svar: 973
J Connector=Futaba J Connector
Z Connector kender jeg ikke.
En U connector kan bruges i en radio med Futaba J stik, men en Futaba J connector passer ikke i en radio med U stik.
10 sek med en neglefil, så passer en J connector i et U stik.
Hvis man vender U connectoren forkert i en radio, så virker servoen ikke, men der er ingen risiko for at ødelægge servoen på denne måde.
Digital servoer er meget mere precise i styringen end analoge servoer, og de har ofte en meget bedre holdekraft, end en analog servo med moment.
Ulempen er et noget højere strømforbrug.
Hvis man har en Servo Programmer, så kan de digitale servoer programmeres uafhængigt af hinanden, så man f.eks. kan have forskellige center og end points på 2 digital servoer, selvom de fødes af samme signal fra ens RC anlæg med et Y kabel.
Dette er en fordel hvis man f.eks. vil køre med dobbelte styreservoer.
Servoer - hvad bør jeg købe?