Lauterbacher 4 skoet kobling glider når kold. {{forumTopicSubject}}
Min fg baja 4wd, som eller kører fint, er begyndt at glide i koblingen når kold...
Havde den så skilt ad idag, der var lidt gl olierester på af en slags. Rensede så godt jeg lige kunne med husholdningssprit, justerede koblingsskruerne til anslag af fjeder og så 1.5 omgange ind. Sleb lidt på kolingsskålen, men den gør det stadig.
Der er brændt en del belægning af, da der er en masse hvidst støv i området
Når kold, kører den næsten ikke, så kan man gasse den i 1 minutstid og den kommer så igang, efter 2-3 minutter trækker og kører den perfekt.
Er min kobling færdig, eller hvad er folks erfaring her??
Har læst nogle bruger el on fjedre, da de skulle være bedre??
aug 2007
Følger: 32 Følgere: 35 RC-enheder: 7 Emner: 9 Svar: 552
Der var et kopi mærke fremme på et tidspunkt som gjorde præcis det du beskriver der .
Men det var en elcon kopling kopi .
For mig lyder det som om at den ikke tager fat mere og derfor enten og skifte alle 4 bakker eller køb en anden kopling .
I mine øjne er Tourex stadig en af de eneste der kan bruges til en 4 wd bil hele tiden
Da der er kulstøv i klodserne og derved giver det meget mere greb .
Der findes også en kobling af mærket mip som har vist sig indtil videre også og være en meget stabil kobling
Men op til dig selv hvad du vil .
aug 2007
Følger: 1 Følgere: 45 RC-enheder: 14 Emner: 42 Svar: 374
Tror mit næste forsøg må være at skille ad, samle uden fjedre og se om bakkerne går let i huset.
Har du evt link til dem du nævner. Syns alt jeg kan finde koster 4 cifre.
aug 2007
http://www.fg-hobby.dk/txls710-tourex-big-speed-1-kobling-justerbar-2-1mm-fjedre-offroad-4wd-inkl-justerings-vaerktoej.htm
aug 2007
http://miponline.com/store/mip14355.html
aug 2007
aug 2007
Men bakkerne er hvide og det er teflon virker ikke godt på en 4 wd bil
Derfor køb en anden kopling med sorte bakker kan bedre magte den temperatur der kommer ved kørsel .
Teflon bliver skørt ved ca 250 grader .
Vi har undersøgt en del i det her .
Ingen af de hvide teflon matrialler kan holde til varmen kun det sorte teflon med kulstøv i .
aug 2007
aug 2007
okt 2007
Følger: 17 Følgere: 21 RC-enheder: 4 Emner: 25 Svar: 1.881
(...det er min gamle bil Johan har...)
Hvor meget koblingsbelægning der var på den i forhold til original ved jeg ikke, men den så ikke slidt ud da jeg monterede den Så jeg undrer mig lidt over hvor hurtigt den er gået i udu (...så meget kan den da ikke have nået at køre...) De original koblinger holder jo nærmest evigt.
Men at den ikke skulle kunne holde til en 4WD lyder mystisk i mine øre.
Den ene gang hvor jeg selv fik kørt med den på, var en omgang onroad, og der virkede den bedre end originalen synes jeg.
aug 2007
Lauterbacher 4 skoet kobling glider når kold.