{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
996 visninger | Oprettet:

Ombygning af en RC bil. {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg håber at finde hjælp her inde. Jeg købte for nogle år siden en RC bil fra Rastar 1:14 i scala, min plan var at lave den om til en civil politibil med fungerende lys og lyd.

Jeg skulle egentlig have hjælp fra en dengang på et andet forum, men fik aldrig hjælpen og derfor gik projektet i stå.. nu VIL jeg ha den lavet.

Så mit spørgsmål er hvordan og hvad skal jeg bruge. ??

Bilen er fuldstændig standard, med en lille motor og ja så kan den kører frem og tilbage og dreje smiley gudskelov

Den lyser kun i den retning man kører og det skal også ændres til at lyse hele tiden imens bilen er tændt.

Blå lys samt lyd skal jeg kunne tænde og slukke når jeg vil og hver for sig.

Jeg har købt et blåt blink hos en jeg fik anbefalet hvem jeg desværre lige nu ikke kan huske hvad hed, tror det var smidt teknik el.lign.

Jeg håber i kan hjælpe mig igennem med projektet også gerne med link til de sager jeg skal bruge til at udvide det elektriske osv smiley

en ting til.. hvilken sender skal jeg bruge ?? jeg har dog en DX5.. vil den kunne bruges ??

mvh
Dennis smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ombygning af en RC bil.
  • #1   17. dec 2016 Jeg havde glemt at jeg allerede havde lavet et opslag om dette projekt, men det er også længe siden.. fik ikke meget hjælp desværre dengang, jeg håber at få lidt mere denne gang, men her er et link også med bilen og det blink jeg vil bruge smiley
    http://www.rcgalleri.dk/forum/teknik/116648-paabegyndt_gammelt_projekt___


  • #2   17. dec 2016 lyden kunne fx. være http://www.schmidt-teknik-hobby.dk/prisoversigt-10.html

  • #3   19. dec 2016 Har du købt den kontakt som det er blevet linket til i din anden tråd. Det ville være et godt sted at starte.
    Med hensyn til lys, vil du så bare have det skal være tændt hele tiden, så skal det bare tilsluttes til tændkontakten på bile, hvis du selv vil styre det, kan du tilslutte det til kontakten som der blev linket til i dit andet indlæg.
    Umiddelbart burde din DX5 sagtens kunne virke. Den burde have 5 kanaler.
    Hvad er du i tvivl om?


  • #4   18. jan 2017 Claus T
    Jeg er i tvivl da jeg absolut ingen teknisk viden har på alt det her smiley
    I er venlige at skrive at jeg bare skal købe den og den.. men ikke hvordan det skal sættes sammen..
    Jeg tænker så at den der dims som der blev kobles til i den gamle tråd som du nævner. Der skal jeg linke den til en kanal på min modtager ?? og så alt lys og lyd skal kobles til dimsen ?? er det rigtigt forstået ?? hvis ja så er det ikke noget problem, jeg forstår det på den måde at den fundere som en tænd sluk funktion for alt hvad der er tilkoblet til den på engang.

    mvh
    teknisk dumme mig smiley


  • #5   25. jan 2017 Dennis. Det burde være ret så simpelt.
    Har du prøvet at kigge på manualen til det modul der bliver linket til i din anden tråd.
    Kontakten tilsluttes til din fjernbetjening og så videre til lyset på bilen.
    Du skal bare sørge for at lyset får korrekt strøm fra kontakten.


Kommentér på:
Ombygning af en RC bil.

Annonce