{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
748 visninger | Oprettet:

HJÆLP!!!!! Ny Savage X virker ikke.... {{forumTopicSubject}}

Butikken jeg har købt den af har tilkørt den og nu har jeg endelig modtaget den efter over 1 mdr. ventetid hvor jeg også har haft bilen sendt retur pga. noget manglende monteret ekstraudstyr som var aftalt og div. andre mangler!

Jeg får lige startet motoren op, kører ca. 2x20 m. med 1/4 gas hvorefter den går ud. Da der ikke er meget brændstof på fylder jeg efter og starter den igen uden problemer! Igen kører jeg 1x20 m. hvorefter den går ud! Nu kan bilen overhovedet ikke starte, hvad kan det være?????

Det er godt nok irriterende at en helt ny bil kan være så elendig og som nitro nystarter mister man nu lysten til det, for sådan noget skal bare virke!!!

Jeg orker næsten ikke at sende den retur til butikken endnu engang og vente endnu en uge mere på den før jeg får den igen....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP!!!!! Ny Savage X virker ikke....
  • #1   24. jun 2006 har du tjekket om gløderøret virker?

  • #2   24. jun 2006 Hvis du mister lysten så hurtig skulle du ikke havde valgt nitro.

    Du skal juster den hele tiden som hoved regl...

    Du skal indstille den alt efter vind og vejr. Men som regl kun på HSN.


  • #3   24. jun 2006 Kan måske værre dit bagdifferentilae der er kværnet ... men tvivler da du næsten ikke har kørt med den jo ... smiley

    Men ellers tjek om der er brændstof i kaburatoren, er der glød på gløderøret? strøm på roto starteren, strøm på glødestrateren, kan du dreje stemplet op og ned ved håndkraft?

    //Elmhøj


  • #4   24. jun 2006 Alt virker som det skal og der kommer brændstof.

    Når den inden problemet kørte perfekt, går den vel ikke bare ud og skal justeres før at den kan startes igen?

    Hvis bagdifferentialet (hvad er det for et?) er defekt kan motoren vel stadig starte?

    Motoren drejer fint rundt når rotostarteren sættes til med gløderøret oppe kan det let ses...


  • #5   24. jun 2006 Du kan se bagdifferentilaet vis du tager den plade, som sider i bunden af bilen, altså under motoren af ... så kan du lige se 2-3 tandhjul, men det er ikke så vigtigt ... hvordan siger den når du prøver at starte den???

  • #6   24. jun 2006 Siger heller ikke den skal indstilles igen ... men hva brændstof kører du på?? Hvor mange %?



  • #7   24. jun 2006 Der er flere ting du kan gøre, for at få gang i din motor. Her kommer nogle følgende muligheder:

    1: Skru gløderøret ud, og se om det er tørt/vådt. Hvis røret er fugtigt er det fint.

    2:Hvis røret er vådt, kan du gøre følgende, tag enten bilen og vend den på hovedt og drej svinghjulet rundt for at tømme den for brændstof, eller tag rotorstarteren og tørn motoren, vel og mærke uden gløderør i

    3: Tjek om gløderøret gløder, med en meget orangefarve (varm) smiley

    Jeg tror den muligvis kan være druknet fordi du kører med en fed blanding her de første tanke, og den fede blanding kan godt give lidt problemer for dit gløderør på længere sigt. men stil endelig ikke HSN ind endnu, før den er rigtigt tilkørt.

    håber du får den igang

    Mvh Esben

    ps. Hvis der er andre muligheder/ noget at mit er forkert så skriv.


  • #8   24. jun 2006 Det er som om at den arbejder sig lidt imod når rotostarten arbejder og rotostopperen må stoppe op engang imellem pga. modstand, men når jeg tager gløderøret op og kører med rotostarteren kører motoren perfekt rundt!

    Det er 25% nitro den kører med og der røret er fugtigt/vådt og jeg har prøvet at køre rundt med rotostarteren med gløderøret ude mht. hvis den var druknet og gløderøret laver også en fin glød.....


  • #9   24. jun 2006 Tøm den helt for brændstof ... Tjek at der er nok strøm på glødestarteren ... det kan nemt værre den .... grunden til at den kører ligeså fint rundt uden gløderøret i, er at når man tager gløderøret ud, er der ikke ligeså stor kompression, for ikke at sige ingen ... så...det skal den gøre .... put brændstof i tanken, og sørg for det er kommet ind i kaburatoren .... vis ikke den starter derefter, ved jeg det ikke ... prøv evt. at stil den på noget, så der ikke er noget modstand.

    Elmhøj:)


  • #10   24. jun 2006 Elmhøj. ikke for at modsige dig, men problemet ligger i at bilen gik i stå uden nogen form for grund, men synes det lyder mystisk :S

    Mvh Esben


  • #11   24. jun 2006 Esbe

    Ja ... kan godt værre at nogle af mine svar er lidt upræcise, hva angår det konkrete spørgsmål. Men jeg har bare bedt ham om lige at tjekke det...for en sikkerheds skyld ... er sgu også lidt på bar bund med dette problem ... har ALDRIG set/hørt det før uden at det er et "stort" problem der er galt ... aldrig hvor man ikke kan finde fejlen??? Kunne måske værre noget inde i motoren ... men ikke stemplet som har sat sig fast, da han siger han kan køre det rundt med håndkaraft ... er lidt mystisk:S


  • #12   24. jun 2006 Alle batterier er fuldt opladte og er helt nye.... Og rotostarten kører fint og gløderøret virker fint hvilket indikatoren også viser på glødestarteren!

    Hvad skulle det hjælpe at tømme den for brændstof for derefter at påfylde det igen?


  • #13   24. jun 2006 Det kan værre motoren r druknet ... vis den er det har den MEGET svært ved at starte, da stemplet først skal igang ... det får det meget svært ved vis det er "druknet" i brændstof:)

  • #14   24. jun 2006 Ved du hvad for en skrue der er HSN?

    Hvis nej - Der går en slange fra tanken op til kaburatoren, lige ved siden af hvor den sidder på kaburatoren der sidder der et lille rør med en skrue i. Det er HSN. Gå vider til "ja"

    Hvis ja så drej den 4 omgange ud.


    Tag slangen af på udstødningen.
    Giv fuld gas.
    Pust 2 gange i slangen.
    Slip gassen.
    Sæt slangen på udstødningen igen.


    Sæt nu gløde starter på, prøv at starte den med rotor starteren mens du giver gas.

    Fik du den startet?

    Hvis du så har problemer med at den ikke ville give fuld gas NÅR den er varm. Så skru en smugle ind af gangen på HSN.

    Husk at tjekke tempertur.


  • #15   24. jun 2006 Nu går jeg ud fra at du først har taget gløde røret af og så kørt rundt med rotor starteren i 15sek ca. mens du har haft bilen liggenepå siden ( så overflødig nitro kan komme ud mens du køre)

    Men skriv gerne lige tilbage hvad bilen gør nu du har prøvet det jeg præcis skriver.


  • #16   24. jun 2006 Det som "skum P" skriver må jeg lige prøve imorgen, tak for det!

    Jeg troede bare at en druknet motor kunne redes ved at køre med rotostarteren når gløderøret er taget ud...

    Men lyder det ikke underligt at den pludselig skulle drukne under kørsel og gå ud hvorpå jeg uden problemer får den startet op og kører 20 m. hvorefter den går ud igen på samme måde hvorefter den så pludselig ikke vil starte mere? Og motoren tog gassen fint da den kørte, så det lyder da mærkeligt at den pludselig bare går ud....


  • #17   24. jun 2006 Jeg troede ikke at rotostarten måtte køre mere end 5 sek. i træk, men det gælder måske kun med gløderøret i???

  • #18   24. jun 2006 Det gælder kun med gløderøret i ... Der er jo næsten ikke nogen modstand uden gløderøret i ...

  • #19   25. jun 2006 De 5sek er noget de skriver for at skåne rotor starteren. Men når gløde røret ikke er i kan du god køre længer.

    Men det er for ikke at belaste det hele så meget.

    Det kan godt være fordi at den ikke står rigtig at den er gået ud sådan og du uden vider kan starte den igen.

    Enanden ting du også lige kunne gøre var at rense luft filteret. Det kannemlig ALDRIG skade at rense det for tit. (nu skriver du godt nok den er helt ny)


  • #20   25. jun 2006 Så har jeg prøvet det "skum P" skriver og også det med at holde bilen på siden uden gløderør i og så køre rotostarteren i 15 sek. INTET VIRKER

    Når rotostarteren kører rundt med gløderøret i hakker den rundt og kan slet ikke trække motoren rundt og sikkerhedsknappen på rotostarteren slår hele tiden til....


  • #21   25. jun 2006 Du har stillet din bil på standardt indstillingerne?

    Ja den sikekrheds knap er til at bliver fuckt af.


    Men jeg forstår bare ikke hvorfro der er så mange folk der klager over savage x. For jeg købte en til damens bror. Og den virker upåklagelig (på nær spurhjulet ikke kan holde lige som man andre biler)
    Men den for altså en hel del tæsk da vi køre oppe på færøerne med den. Og her skal bliverne altså kunne holde til noget. For her oppe er det totalt off road. Indtil vider har vi ikke fundet noget græs her oppe som mindre om det er lige. Men bilerne holder til det.



    Men hvordan har du sat LSN og HSN?


  • #22   26. jun 2006 Det er butikken der har solgt den som har indstillet den og den startede fint, gik fint i tomgang og tog gassen fint indtil den gik ud!

    Så nu kommer den med postpakke retur til butikken idag, så må de jo ordne det for nu gider jeg ikke mere vrøvl med en ny bil!


Kommentér på:
HJÆLP!!!!! Ny Savage X virker ikke....

Annonce