{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bedste Batteri
  • #1   3. maj 2017 Jeg syntes C rate er meget lav på alle de batterier der..??

• #3   3. maj 2017 Turnigy Graphene hvis prisen ikke betyder noget. F.eks. https://hobbyking.com/en_us/graphene-6000mah-3s-65c-w-xt90.html
    (Husk dog lige at checke at målene passer med batteriboksen i din bil)

• #4   4. maj 2017 Har også 3 batterier af mærket Turnigy Graphene, de har holdt 2 år nu.. De har en høj C rate og kan nemt lade med 20 amp.

• #5   4. maj 2017 Så skal kigge efter så stor c rate som muligt?

• #6   4. maj 2017 Nej ikke helt smiley du skal bare minimum have 45c jo højere C jo mere strøm kan dine batterier smide ud.. groft sagt!

jeg køre med Gens Ace 60C og Dino Graphine 70C og 100C burst.. jo mere du vil have ud af dit batteri jo dyre bliver det ?? oftest.

• #7   4. maj 2017 fest Ralf. Det gav svar på det. Tak for det smiley

• #8   4. maj 2017 Så lidt smiley

Burst betyder at når du slipper gassen og giver gas igen er der lige lidt mere go, men ikke noget der har betydning hvis du ikke køre løb smiley

• #9   4. maj 2017 forklare hvorfor min FLUX stadig gerne vil gå på baghjul ved den høje fart smiley

• #10   4. maj 2017 Ikke forstået.?

• #11   4. maj 2017 Åhh ja selvfølgelig smiley

• #12   4. maj 2017 hehe.

• #13   4. maj 2017 firestorm er meget glad for at gå på hjul,

• #14   4. maj 2017 Ja har jeg fundet ud af smiley

• #16   4. maj 2017 Hvad fa'en skal han have minimum 45C for? Det var da noget afsindigt vrøvl Ralf.

Lad os finde nogle tal frem:

ESC'en er opgivet til 80A, der i mine ører lyder ret optimistisk. Så lad det gå lige op med at dem, der laver batterier også er optimistiske omkring deres C-ratiing.

Det ville være naturligt at gætte på, de 80A er ved 2s nominel, altså 7,4V

80A gange 7.4 volt giver 592 Watt

Det dårligste batteri på den liste, der bliver vist i det oprindelige indlæg er på 5200mah 10C. Det vil sige, det kan yde 52A ved 11,1V, altså 577 Watt.

Det er næsten, alt hvad vi skal bruge, specielt givet at en brushless motor bliver væsentligt mere effektiv ved højere spænding, og at der er stor forskel på hvor effektiv den er ved 7,4 og 11,1V

Men tag et 15 eller 20C, så er du helt sikker på du har strøm nok, trådstarter smiley

• #17   4. maj 2017 Sjovt at du kommer med en sviner til mig hver gang jeg hjælper nogen herinde!!

Få dig nu et liv Don! for du er da en skændsel for denne hobby, umoden og ubehøvlet!

• #18   4. maj 2017 Jeg sviner ingen til, jeg bringer bare fakta på bordet. Jeg er allergisk over for dårlige råd til nybegyndere. Dem kan man få i Morfars, ikke på en hobbyist hjemmeside.

• #19   4. maj 2017 Jamen kør du bare med dine 30C batterier! jeg går ikke under 45C.

• #20   4. maj 2017 Det gør jeg bestemt også, jeg kører med 25C kvalitetsbatterier på MMM og batterierne er som nye efter 2 år. Så deeeeeeet....

Men man kan ødelægge alle batterier, hvis man er en kvajpande. Jeg har lige været ovre hos en jeg handlede med, der havde ødelagt 3 batterier á 1500kr per styk på 3-4 måneder.

• #21   5. maj 2017 Så et 3s Lipo batteri med 35c ville være fint til mine Firestorm Flux.

• #22   5. maj 2017 ja ifølge don's beregning burde 15c jo egentlig være nok, så 20c som minimum så har du også lidt sikkerheds margen smiley

• #23   5. maj 2017 kanon. mange tak

• #24   5. maj 2017 Det kommer an på hvor mange mah, der er på. C-rate siger intet i sig selv.

Men hvis det er omkring de 5000 mah er 35C mere end rigelig.

Mine beregninger fejler ikke noget, men tallene skal tages med et gran salt, da de er noget fabrikanten har trukket ud af bagdelen, lige bortset fra volt og Ah på batterierne.

Hvis jeg skulle være rigtig glad, så skulle jeg bruge nogle grafer for motoren smiley

• #25   5. maj 2017 C rate siger også lidt om hvor meget batteriet skal arbejde for at kunne spytte al' den strøm ud. jeg har et 4s med 45c der bliver varmt ved brug i min 1/8 buggy. hvor mit 4s med 65c ikke bliver belastet på samme måde da den har en højere C rate. et ubelastet batteri er et glad batteri

• #26   5. maj 2017 og jo højere maH tallet er jo længere køretid forresten

• #27   5. maj 2017 Malte C-tallet har som sådan ikke noget med modstanden i batteriet at gøre, det er lidt mere kompliceret end det.

Et Turnigy Nanotech f.eks. har ofte højt C-tal, men fordi det er en skodteknologi de udnytter, bliver det ofte mere varmt end mere konventionelle batterier, der "knokler" med et lavere C-tal.

Så det er forkert at tænke på den måde.

Det er dog korrekt at amperetimer betyder amperetimer.

• #28   6. maj 2017 Du har ikke ret Don! c rate har da bestemt noget at gøre med hvordan du batteri kommer af med sin strøm, mindre c rate = mere belastning af både batteri og elektronik.

Og hvori består den skodteknologi du hentyder til.?

• #29   6. maj 2017 Det skal da lige passe, du bruger Turnigy Nano-tech Ralf.... Bortset fra det, så bliver du altså nød til at komme med bedre argumenter end "Du har ikke ret, Don".

For det har jeg smiley

Prøv at kigge de udenlandske forums, bil, båd, fly og især race drone, så finder du hurtigt ud af, at du bliver vejledt til at gå meget langt uden om Nano-tech fordi de bliver for varme og puster sig op ved belastninger meget langt under deres c-tal.

Den erfaring gjorde jeg selv meget hurtigt, og jeg ved, der flere af de gamle herinde, der heller ikke anbefaler Nano tech men hellere vil bruge Zippy eller de almindelige Turnigy.

Fidusen til at lave et godt batteri, er at have så stor overflade som muligt på - og så lille afstand som muligt mellem - elektroderne. Det opnår du ved at stille store krav til dine materialer og have en moderne produktion, hvor du kan samle batterierne med stor præcision.

Turnigy Nano-tech batterierne er ikke super stramt pakket med super tynde elektroder, som du ser hvis du tager et dyrt batteri fra hinanden.

Hobbyking skriver på hjemmesiden, at de har brugt et lag af "LiCo nano-technology substrate", hvad det end er. (Jeg vil gætte på det står for Lithium/Carbon og ikke som man skulle tro, Lithium/Carbon-MonoOxide) til at gøre batterierne bedre.

De er altså tydeligvis gået uden om byggekvalitet, men har brugt en fidus i stedet.

Jeg kan garantere dig for, at hvis "advanced LiCo nano-technology substrate" var en god måde at lave kvalitets lipo batterier på billigt, så ville ALLE bruge det. Forskning og produktion af gode, sikre Lithiumbatterier, er noget af det, der har aller størst prioritet for virksomhederne.

For at snakke mere generelt og ikke bare nedgøre Nano-tech, så er der udover byggekvaliteten af cellerne også være andre ting, der gør at der ikke er direkte sammenhæng mellem C-tal og den interne modstand i cellerne. Deet kan være andre produktionsteknologier, størrelsen på cellerne, antallet af "celler per celle", kvalitet af lodninger, kvalitet af ledninger osv. osv.

For slet ikke at tale om, at C-tallet stadigvæk er et markedsførings tal og ikke et rigtigt tal.

https://www.youtube.com/watch?v=fucFhqx-hHw

• #30   6. maj 2017 Jeg valgt at købe mig et stille og roligt maXam Lipo med 4000mAh 11.1v og 35C og kørte med det igår. var jeg ret tilfreds med og havde da alligevel en god tids sjov før det begyndte at blive fladt.

• #31   6. maj 2017 Mark der er mange gode batterier derude, og sikkert mange dårlige. Don har det med at være ubehøvlet overfor dem han er uenig med. Og han har det med at have ret. Så hvis du skal købe et batteri mere ved lejlighed, så ville jeg læse hans kommentarer igen og gå efter det. Eller også ville jeg købe det billigste batteri, og bruge det til det giver op.

De 1/10-motorer jeg har kigget på, har været beskrevet med en max-effekt på 200-600w, så hvorfor man skulle have brug for et batteri der kan levere 200A eller mere, er temmelig mystisk.

Kommentér på:
Bedste Batteri

Annonce