{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
881 visninger | Oprettet:

Drift. Hvilket setup? {{forumTopicSubject}}

Hejsa gutter og gutinder smiley nu har jeg været ude af RC gamet i et par år grundet at jeg fik 1:1 bil som var lidt mere spændende at rode med smiley men vil gerne til at køre lidt RC drift igen så har lige bestilt et Team C TD10 Rolling Chassi. da jeg stadig her en del el til at ligge undtaget servoer? så mit spørgsmål er hvilken servo ville i andbefale til en der skal til at igang igen uden det koster en krig smiley kom også gerne med andbefalinger til hvad lipo batterier der er noget værd nu om dags da jeg ikke tror nogle af dem jeg har haft til at ligge et par år dur mere smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Drift. Hvilket setup?
  • #1   22. maj 2017 God måde at komme ind i gamet igen med lidt drift smiley I dag handler drift mest om countersteering (realistisk styring af udskridning). Det kan du opnå ved at ændre gearingen på dit bag diff. Burde være muligt på din Team C TD10. Lavere gearing gør at baghjulene kører hurtigere rundt end forhjulene hvilket betyder at du skal counterstyre for at drifte rundt i svinget. Det ser ikke bare godt ud. Det ser bare bedre ud. Flot ud. Mange kører rwd for tiden for at få det til at se helt rigtigt ud. Det gør det også noget sværere men det er der ikke nogen der er døde af. Mht. servo skal den være hurtig. Metal gear, digital og ingen servo saver. Lipo batterier er som regel 2s og omkring de 5000 Mah 40c og kan fås i mange farver hos Hobbyking.com (EU) smiley

  • #2   23. maj 2017 ja var til allingåbro motorfestival i weekenden og der var der også RC drift og lagde godt mærke til at langt de fleste kun var baghjulstrukne, i forhold til den gang jeg kørte sidst var næsten alle 4 hjulstrukket smiley men man kan jo tage bæltet og det forreste diff ud på den Team C TD10 var tanken.?

  • #3   23. maj 2017 Den er helt fin som 4wd. Det må du endelig ikke ændre. Men du kan godt se om du kan finde et CS setup til den.
    Rwd kræver en rwd bil med mindre du tweaker helt vildt. Kræver som det mindste en gyro osv. Rwd kan du altid kigge på senere hvis det er.


  • #4   23. maj 2017 OK så skal bare have andre remhjul så det bagerste er højere gearet?

  • #5   23. maj 2017 Ja der skal være en udveksling. Nu er den 50/50. Med CS bliver den 30/70 f.eks. Der er meget at finde på nettet om det. Alt fra CS kalkulatorer til info om over/understyring osv.
    Pointen i det er "bare" at baghjulene drejer hurtigere rundt en forhjulene.
    Det gør så at du skal dreje modsat i svinget for ikke at skride af banen.
    Med 50/50 er det mere et slags powerslide ind i svinget. Men det kan nu også være sjovt nok. Det hele kræver selfølgelig gode drift dæk og et underlag der er drift venligt. Jo glattere jo bedre. Happy drifting smiley


  • #6   23. maj 2017 Super mange tak for hjælpen smiley

Kommentér på:
Drift. Hvilket setup?

Annonce