{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
884 visninger | Oprettet:

Jim A
Jim A
Tilmeldt:
15. jul 2008
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 11

Basher sabertooth startproblem {{forumTopicSubject}}

Hey.. min søn og jeg har købt en Basher Sabertooth el rc bil.
Vi har købt anbefalede batterier og har nu ladet og monteret dem.. desværre lader der ikke til at ske noget positivt når vi tænder.
Dioden ved blæseren blinker nogle gange grøn.. der kommer 4 beep og så skifter dioden til at blinke rødt konstant.. noget der har et bud?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Basher sabertooth startproblem
  • #1   18. aug 2017 Er det denne model i har købt?
    https://hobbyking.com/en_us/basher-sabertooth-1-8-scale-truggy-arr.html Har i købt den fra ny eller brugt?

    Har i selv sat modtager til, fungere styre servo?
    Det kan være noget med ESC'en skal kalibreres til modtager. Hvis dette ikke er udført korrekt eller i det hele taget, så kommer i ingen steder før det er gjort.
    Hvis du har manualen i "rigtig" papir form så kig på side 6 hvor der står beskrevet hvordan kalibreringen udføres. ellers er manualen som pdf her. https://hobbyking.com/media/file/773373990X365809X42.pdf

    Det er mit umiddelbare bud på hvad der kan være galt.


  • #2   18. aug 2017 De fire bip fra esc indikerer st i bruger et 4 cellet batteri. Eller som hk skriver 2x2cellet.

    Så esc anerkender jeres batteri.


  • #3   18. aug 2017 Ny bil skal altid spændes efter og indstille esc smiley men som Danny skriver kig i manualen og i har forhåbenligt osse købt et program kort til indstilling af esc .

  • #4   18. aug 2017 Vi har en magen til (som virker ;-). Den giver 4 grønne blink/bip ved opstart. Herefter er alle dioder slukket.
    Den røde diode kan skyldes dårlig/manglende kalibrering (som Danny V også skriver) - alternativt kan det være throttle-stikket fra esc som ikke sidder ordentligt i modtageren?
    Hvis du bor i nærheden af Vallensbæk kan vi evt. kaste et blik på den sammen.
    Ellers tillykke med en virkelig holdbar bil I har købt (ikke mindst til pengene) - se evt. min profil for forslag til at gøre den endnu mere holdbar.


  • Jim A
    Jim A Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 11
    #5   18. aug 2017 1000 tak for jeres svar.. jeg gik igennem med mine uhyggeligt uerfarne øjne og hænder... jeg fandt ud af at det var et spørgsmål om korrekt placering af kabler i modtageren til remoten.. Jeg fik løst problemet gennem gætværk! Det er slet ikke tydeligt af manualen - eller markering - hvilke kabler der skal sidde hvor..
    Jeg ser ingen logik i det da alle stik har samme størrelser - og som sagt ingen markeringer.. Men nu kører den da..
    Nu skal jeg bare finde ud af at få indstillet den remote så den kan køre frem og tilbage hele tiden.. Den er lidt sjov - når man kører frem lidt.. så kan den "glemme" hvordan den kører baglæns.. man kan så - på remoten - justere lidt og så kan den bakke igen.. men så bakker den måske også når man ikke rører den..
    Jeg er helt ny på banen - men for mig virker det lidt "ustabilt" indtil nu.. ikke i tvivl om at det bar er min manglende viden dog smiley
    Den remote jeg købt var den anden billigste hos hobbyking.. det er tilfældigvis også præcist den som er afbilledet og beskrevet i manualen til selve bilen.. Så jeg må antage at den kan fungere fint til den..
    Jeg har ved første test-run lært at bolte i hjulene skal efterspændes.. den smed 2 hjul første gang.. tosset.. der bør da være noget loctite eller noget på de gevind smiley


  • #6   18. aug 2017 Godt at du fik løst problemet - husk at kalibrere den igen nu da du har byttet rundt på stikkene smiley
    Vi købte også den billigste HK-remote (sådan en sort en med orange striber) - den virker fint, har dog ikke verdens bedste rækkevidde.
    Hvad angår hjulbolte var der heller ikke noget loctite på vores, så det skal du helt bestemt putte på. Også på de små grub-screws på center-drivakslen.
    Du bør i det hele taget gå hele bilen igennem, du kan desværre ikke regne med at alting er samlet 100% korrekt.
    Overvej også at putte noget diff-olie i differentialerne.
    (igen: se min profil for inspiration smiley


  • #7   18. aug 2017 Super du fik løst problemet.

    En god huske regel når man kobler ting til sin modtager.

    1 To Turn (Kanal 1 til styretøj)
    2 To Burn (Kanal 2 til gas/brems servo eller ESC på el biler)

    Håber det hjælper til fremtidig reference.


  • Jim A
    Jim A Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 11
    #8   18. aug 2017 smiley Dejligt med passionerede folk der vil hjælpe grønne nye RC folk her! smiley Tak

Kommentér på:
Basher sabertooth startproblem

Annonce