{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
849 visninger | Oprettet:

Manglende kontrol {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har købt min første bil (BSL Superchaser), den er købt brugt. Når den er fuldt opladet fungerer alt ok. Men man har ca 3-4 min kørsel, så begynder kontrollen så småt at ryge, og bilen bestemmer lidt selv at begynde og dreje og vil fx kun køre fremad. Hvis man slukker for fjernbetjeningen ligger den også og kører styring fra side til side i ryk, og giver små ryk i forhold til at køre fremad. Er det "bare" et spørgsmål om at sætte et nyt batteri i? Eller kan der være andre ting der skal tjekkes/skiftes? Tak for hjælpen.


Kommentarer på:  Manglende kontrol
  • #1   3. dec 2017 tror stikket til modtageren sider løst

  • #2   3. dec 2017 Hvis det er 27mhz du køre med så ud med det og et 2,4ghz i da MHz bliver forstyrret af fjernsyn tlf mm gamle system og køre den med NiMH batterier så køre man ikke mange minutter på en opladning smiley

  • #3   3. dec 2017 Hvis controlleren begynder at ryge, så er der noget galt. Ud med den og køb nyt!

  • #5   3. dec 2017 Når du nu skriver kontroller er det så ESC'en (den sidder i bilen) du mener eller den sender som du holder i hånden.

    Hvis det er ESC'en som sidder i bilen der ryger så er det absolut IKKE gode tegn.
    Elektronik som begynder at ryge er som udgangspunkt færdigt og bør IKKE bruges.
    Så der skal noget andet til, nyt eller brugt det er et fedt så længe det fungere som det skal og kan klare den opgave som kræves med at kunne flytte bilen med et godt overskud af kræfter.


  • #6   3. dec 2017 Beklager formuleringen. Der er ikke noget der ryger som i røg...det jeg mente var at jeg mister kontrollen. Det er 27 MHz. Jeg kan forstå at når batteriet er ved at løbe tør, så kan man måske opleve at bilen ikke både kan køre og dreje samtidig, simpelthen pga manglende power. Men hvorfor står bilen og drejer styringen fra side til side, samt giver gas i ryk - med fuldt opladet batteri og slukket fjernbetjening??

  • #7   3. dec 2017 For det første så bør du ALDRIG slukke din sender før du slukker bilen.
    Slet ikke når det er et 27mHz system.

    Du bør enten vælge, at skifte sender og modtager ud til 2,4GHz eller i det mindste anskaffe en failsafe så den ikke kan stikke af ved signal svigt. Det smarte ved de fleste 2,4GHz systemer er at de har indbygget failsafe i sig. En anden fordel ved 2,4GHz er at ingen kan kapre din bil som det kan ske med 27Mhz hvis man er uheldig.

    En anden grund til svigt kan være det eller de batterier som du har i bilen eller som andre forslår dem i din sender. Som er årsagen til de fleste af dine kvaler.
    Det eller de batterier som du har til bilen kan jo være trætte så der er fuld smæk på i de der første 3-5 min men efter det så falder spændingen kraftigt og har derved ikke kan levere den strøm der er nødvendigt til ESC, modtager og servo.
    En anden ting, hvilken type batterier bruger du i bilen er det NiMh, NiCd eller LiPo?


  • #8   4. dec 2017 Start med et nyt sende anlæg de penge er godt giver ud så slipper du også for antennen

  • #9   4. dec 2017 Og jeg tror også det vil løse dit problem

  • #10   4. dec 2017 Det er Ni-MH batterier, et 2000 mAh.

    Hvorfor er det man ikke må slukke for senderen før bilen?

    Jeg kan godt se man kan købe sender/modtager sæt løst til 2,4GHz, og kan nok også gennemskue fordelen.
    Men med et nyt batteri og ny sender/modtager, kan jeg vel lige så godt købe en ny bil?
    Købte den billigt brugt for at se om det var noget knægten var interesseret i. Det er han, men kun så længe den kører...sjovt nok.
    Har også fundet ud af at en offroader måske er et bedre bud end den street bil vi har nu.

    Så hvis man skal have noget fornuftigt entry-level grej, som også kan tåle at drengen (og faren) blir fortrolig med styring, hvad vil i så anbefale?
    Nu røg vi lidt ud af en tangent, men sådan udvikler det sig jo, når man får lidt god feedback!


  • #11   4. dec 2017 en traxxas slash er meget sjov (:. og den holder til nogle tæsk!

  • #12   4. dec 2017 Vi tager lige punkterne et ad gangen så vidt muligt.

    1. NiMh batterier bliver generelt hurtigt drænet og de holder ikke strømmen ret godt.
    Er de trætte så er det blot værre. De er også meget længe om at blive ladet op hvis de lades korrekt. Hurtig laderer er IKKE at anbefale til NiMh og NiCd batterier.
    Vil man have noget som kan lades i en fart er det LiPo du skal over i og en ordentlig digital lader. Ja de koster penge, alt lige fra 250 brugt til flere tusinde fra ny alt efter hvad man har behov for og vil have.

    2. Grunden til man ikke bør slukke senderen før bilen er fordi at den så kan få sit eget liv og stikke af hvis uheldet er ude.

    3. Hvad der kan anbefales til din knægt er jo svært at sige da off road kategorien er temmelig stor der er mange typer så som. Buggy, Truggy, Monster Truck (MT), Short course (SC) for blot at nævne nogle stykker og skal det være skala korrekt er der noget som hedder trail og crawl. Men det går nok lige langsomt nok.
    Du kan af og til få noget rigtig lækker kvalitet brugt som ikke er totalt hærget.

    Men hvis du vil ud og købe nyt så kan det jo også være en mulighed. Hvad tænker du på du har af budget?
    Måske der så kommer folk på banen med nogle gode tilbud på prima brugt. Hvis du har mulighed for det kunne det være en god ide at alliere dig med en sagkyndig som evt. kan give dig råd og vejledning også hvis i skal ud og kigge på ting og sager.

    Håber det hjælper dig og giver inspiration.

    Lidt at kigge på.
    https://www.rcgalleri.dk/buggy-lositekno/id-161684

    https://www.rcgalleri.dk/buggy-fg-marder-4x4/id-166447 Hvis det skal være STORT og larmende.


Kommentér på:
Manglende kontrol

Annonce