{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
834 visninger | Oprettet:

ladning af lipo {{forumTopicSubject}}

hey har en hyperion lader,som kan trække 20a/250watt, men syntes måske 94 min fra storage til fuld virker, som lang tid på et 5000mah batt og er der noget mærk bare forskel på 12 og 24v ,når man snakker ladning af batterier?
er noget noob på dette område (sikkert osse andre områder haha)
lader er en eos0720i net3 og batteri er zippy 30c, 5000mah 4s.
takker


Kommentarer på:  ladning af lipo
  • #1   3. dec 2017 Hvor mange amper lader du med?

  • #2   3. dec 2017 Jeg har samme lader og den kan da kobles til el nettet i væggen.

    Men tiden omkring hvor længe det skal lade kan jo variere og hvis der er stor forskel på hver enkelt celle kan det tage meget lang tid.


  • #3   3. dec 2017 nej min kan ik kobles på netet ,bruger bare en 40a/600watt psu, har ik meget forstand på det, men tror entlig jeg kunne lader med 5 amp, så jeg burde kunne lade 4 batterier på samme tid , men så skal jeg hve fat på et andet balance board


  • #5   3. dec 2017 5a må det være, hvis jeg læser rigtigt

  • #6   3. dec 2017 Kommer også an på cellerne i battariet som Danny siger, hvor hurtigt de balancerer.

  • #7   4. dec 2017 5A ladet op på 90 min er ikke helt forkert. Selve opladningen på 5A tager vel 30-60 min afhængig af afladning, men så går der også noget til til balanceladningen, som vist typisk foregår ved 500mA hvis jeg husker rigtigt..??

  • #8   5. dec 2017 LiPO batterier lades først med konstant strøm (Ampere). Når cellerne så når 4,2 volt lades med konstant spænding (Volt). Det er fordi de aldrig må komme over 4,2 volt pr. celle.
    Så de første ca. 80% går hurtigt (i det her tilfælde 5A), når så cellerne når 4,2 volt så bliver spændingen (Volt) her, og strømmen (Ampere) falder for til sidst at være tæt på 0.

    Har i aldrig lagt mærke til at El-biler (Altså rigtige 1:1 biler) altid markedsføres med at de kan lades 80% op så og så hurtigt? Det er fordi de sidste 20 % tage lang tid i forhold til de 80% fordi strømmen falde hele tiden under de sidste 20%.


  • #9   5. dec 2017 Det hele ses tydeligt i denne graf.
    Bemærk hvordan capaciteten flader ud til sidst, Current (strøm/Ampere) falder og volt er konstant.


    profilbillede
Kommentér på:
ladning af lipo

Annonce