{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Centerdifferentiale!?
  • #1   18. dec 2017 Altså hvis du vil køre hurtigt og voldsomt er det bedst at have center diff fordi kardan akslen er delt op i to og er derfor mere solid smiley

  • #2   18. dec 2017 Ok. Hvad gør det ved køreegenskaberne?

  • #3   18. dec 2017 Det skulle give lidt mere greb men du får så osse mere spinnende masse som flytter vægten i bilen, så den kan blive mere ustabil, meeen det er vidst ligegyldigt på sådanne en smadre kasse ??

  • #4   18. dec 2017 Glem det. De er så slappe i det, de centerdifferentialer du kan få til 1/16 at de kun får forhjulene til at spinde mere end nødvendigt. Jeg ved godt den er håbløs svær at styre, men det er en del af charmen ved en revo 1/16. Det er ikke et banemonster.

  • #5   23. dec 2017 Et differentiale tillader jo at de 2 udgangsaksler ikke kører samme hastighed.
    Det udnyttes på for og bagakslen i sving hvor hjulene på ydersiden skal køre hurtigere end på indersiden.
    Hvis man ikke har differentialet vil det ene sæt hjul skulle lave hjulspin for at følge hastigheden af det andet. Og når et hjul spinder mister det grebet.

    Ulempen er så med differentialet at hvis et hjul ikke har vejkontakt eller dårligt greb så spinner dette hjul og der overføres ingen kraft til det modsatte hjul.
    Hvis du har differentiale på for og bagaksel så prøv at holde højre/eller venstre side mod jorden og løft den anden og giv gas. Hjulene i luften drejer rundt og dem på jorden står stille.

    Når man kører steder med dårligt vejgreb så begynder man at låse differentialerne for at undgå at et hjul spinner og et andet står stille. Det du f.eks. vil opleve med et centerdifferentiale er at når du går på baghjul så mister baghjulene trækkræften, mens forhjulene spinner.

    Så groft sagt så giver differentialer bedre køreegenskaber ved godt vejgreb/høje hastigheder, mens man hellere vil have stive aksler ved off-road/lave hastigheder.

    Giver det lidt mening?


  • #7   23. dec 2017 Tak for kommentarerne!
    Det du skriver giver god mening, Mupersule, og jeg kan ikke lige se at jeg har brug for sådan et differentiale.
    Vi kører næsten udelukkende på løs underlag, både med Rallyerne og E-revoerne. Vi er 8-10 stykker, som af og til kører lidt ræs med (næsten) ens 1/16 Rallyer og jeg søger bare efter de fordele som giver mig overtaget - hver gang smiley
    Meeeen - siden jeg nu HAR differentialet, så skal det da prøves!
    Og ja, Don, de er svære at styre!
    Tak for hjælpen!


Kommentér på:
Centerdifferentiale!?

Annonce