{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
278 visninger | Oprettet:

Hej jeg ville høre nogle som er klogere end mig på sender og modtager {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har en Hong nor sender, der kan tage F.H.S.S
Jeg kan så tage de sender der har stået fhss på.
Mit spørgsmål er så at der bliver lavet en gyro sender som er med fhss.
Spørgsmålet er så ville jeg kunne bruge den og dens gyro funktion, med senderen som med de andre fhss sendere af forskellige mærker som jeg plejer at kunne bruge. ??
På forhånd tak for hjælpen, hvis der er nogle kloge teknik folk derude.
Vh. Lenny.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hej jeg ville høre nogle som er klogere end mig på sender og modtager
  • #1   16. mar 2018 Bare et tilfældigt biled af en fhss modtager, selvom man ikke kan se fhss skriften midt på modtageren.

  • #2   16. mar 2018 Generelt vil jeg sige nej, selv om begge systemer bruger F.H.S.S. modulation så er det tvivlsomt de bruger samme protokol. samt hvis ikke din sender har evnen til at udnytte en funktion i en modtager som feks. gyro så kan du ikke gøre brug af funktionen.

    Det kan meget hurtigt blive temmelig langhåret. men jeg prøver at forklare det så godt jeg evner.

    Hvis ikke en producent direkte skriver at deres sender/modtager er kompatible med andre producenter så er det mere held end forstand hvis de kan kommunikere med hinanden.

    De fleste producenter har jo det mål for øje at så vidt muligt sørge for deres produkter kun fungere med deres egne produkter så dem der køber og bruger deres produkter ikke bare kan gå ud og købe nogle billigere modtagere.

    Tilbage i den spæde begyndelse med 2,4GHz der var der nogle systemer som kunne bruge andre producenters modtagere men det var absolut et få tal. Jeg ved grundet egne erfaringer at Nomadio's React sender, kan bruge Spektrum DSM modtagere hvis senderen har den rette firmware installeret. Min har den FW installeret, så jeg er i stand til at bruge Spektrum DSM modtagere.

    Håber det giver mening samt svar på dit spørgsmål.


  • #3   17. mar 2018 Enig med Danny. Køb aldrig en sender eller modtager medmindre du ved at der er kompatibilitet. Medmindre den er så billig at du har lyst til at gamble. Så skal du bare huske at du har relativt dårlige odds.

    Der er visse undtagelser. Jeg kender til, at nogle af LRP's modtagere virker med Sanwa sendere. Og Fly Sky har lavet flere sendere som er solgt i forskellige versioner. Der hvor de har beholdt samme firmware virker de sammen. Eksempler er HK GT-sendere, Reely GT-sendere, Fly Sky IT-sendere med videre. Fly Sky IT4-S kan bruge en bred vifte af modtagere, og Reely GT4 Evo er en IT4-S sender med et andet navn men samme firmware.

    Alt det er ikke så relevant for din sag, men hvis du køber nyt hen ad vejen, kan du kigge på det. I øvrigt vil jeg sige, at Fly Sky havde en tidlig GT4 sender (uden S), der ikke er god på kompatibilitet, så køb IKKE den brugt hvis du falder over den!


  • #4   17. mar 2018 Jeg takker for jeres svar og forstår, har nok bare været heldig med de modtager jeg har prøvet, og kan godt se det med gyro funktionen ikke kommer til at virke.
    Skal så bare have købt mig en spektrum modtager med avc til min sender med dsmr.
    Hvis nogen skulle have en til salg til en god pris ville jeg blive glad.
    Men tak for jeres store hjælp.
    Vh. Lenny.


  • #5   17. mar 2018 Men har så været utrolig heldig med de 2 modtager jeg har prøvet med fhss den på billedet, og en anden virker nemlig fint med fjernbetjeningen.
    Men forstår hvad i mener, og der er lang vej fra held til at få gyromodtager til at virke.
    Takker for jeres tid.


Kommentér på:
Hej jeg ville høre nogle som er klogere end mig på sender og modtager

Annonce