{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
601 visninger | Oprettet:

Går ud når jeg bremser???? {{forumTopicSubject}}

Hej alle på RCG

Godt nytår

Jeg har en nitro bugge 1/8 med force 21 motor som kører perfekt.

Men mit problem er at jeg ikke kan finde ud af at få den til at bremse uden den går ud.

Jeg har søgt lidt på forum men kan ikke finde en løsning på problemet.

Jeg har ikke fandens meget erfaring mht nitro biler...Og ville være glad hvis der var en venlig sjæl herinde der kunne hjælpe mig.

Det er ikke rigtig sjovt at køre hvis man ikke kan stoppe på kommando og jeg savner at kunne køre med den overalt....Piv Piv.

Hjælp mig....please

Thomas

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Går ud når jeg bremser????
  • #1   3. jan 2007 Lyder som om den hænger i kobligen.. Det kan enten være for høj tomgang eller at din kobling trænger til en rensning,. Prøv og skild den ad og gør den ren.. Se om ikke det hjælper.. Der er sikkert nogen med andre ideer¨

Karsten

• #2   3. jan 2007 Karsten K.
    jeg har kun lige kørt den til ca 5-6 tankfulde. kun på hårde overflader.
    jeg kan ikke tro det er koblingen.

Jeg tror mere det er et indstillings problem for jeg har ikke kunne bremse fra starten af.
    Men jeg aner ikke hvordan man indstiller bremsen.

der står i manualen at man skal indstille bremsen efter tilkørslen så den lige præcis ikke går ud....Men hvordan.

Thomas

• #3   3. jan 2007 Hej, hvis du er helt sikker på det ikke er din kobling som den er gal med, kan det muligvis være indstilling.

Hvis en motor ikke er justeret ordentligt, og den går fra fulde omdrejninger, direkte ned til lave vil den altid gå ud.

Prøv og juster den hen på fabriks instillinger igen. Hvis den går alt for fed der, så juster den lidt ind.

• #4   3. jan 2007 Hallo... Prøv at skrue din tomgangs skrue længere ind.. normalt stiller man tomgangen på karbuen, men mange begår den fejl at stille den at Servoen.. og står den forkert nok lukker den karburatoren når man bremser..

Taler af erfaring ;= )

• #5   3. jan 2007 Jeg havde det problem på min HPI rs4 2 4wd engang. Dengang var det styrestystemet. Når jeg slog bremsen helt i bund, som den jo skal kunne gøre uden at gå ud, gik den ud smiley Den lukkede simpelthen for meget for gasspjældet. Kan muligvis værre det : )

• #6   3. jan 2007 Peter J

Det vil sige at med fabriks indstillingen burde den kunne bremse??

Det eneste jeg har justeret under tilkørslen er, hver gang man havde brugt en tankfuld nitro skulle man stille en lille skrue 1/4 til 1/2 omgang ind.

Den har aldrig været over 135 grader varm under tilkørslen.

Jeg har næsten brugt 1 liter brændstof ca 7-800 ml. på tilkørslen.

Thomas

• #7   3. jan 2007 Den skulle ikke nødvendigvis kunne det på fabriksindstillinger, da de altid er for fede. Men det er jo førsøget værd? Hvis ikk det hjælper kan du jo altid justere den tilbage til hvor den var før.

• #8   3. jan 2007 Elmhøj og Allan K
    Det var den lille skrue der sidder på karb'en jeg skulle stille ind under tilkørslen.

Jeg tror den lukker for meget for gassen når jeg bremser....Men hvad gør jeg ved det??

Thomas

• #9   3. jan 2007 Du justerer den, så den ikke lukker : D Nok bedst vis bilen kører. Husk og drej langsomt, og jeg ved så ikke med din motor, men på min savage med std. motor skulle man give god gas når man skulle justere tomgangen, af hensyn til en lille nål der sidder spjældet, der kna risikere og knække.

• #10   3. jan 2007 Og den lille skrue er tomgangsskruen. Stortset altid den mindste. Den højeste skrue er LSN (low speed needle) Der justerer du mængden af brændstof. Eller hvor fed en blanding. Den sidste er HSN (high speed needle) Det er sjældent den skal justeres.

Men så ved du det..

• #11   3. jan 2007 Jeg forstår ikke i siger han skal skrue op for tomgangen, hvis den går fint i tomgang, men kun går ud lige når den har fået gas og bremser.

• #12   3. jan 2007 Hmm .. Du har nok ret Peter. Tror han skal indstille bremsen, så den ikke lukker så meget. Vis den går fint i tomgang, skal den self. ikke justeres.

Men kan ikke se hvor der står, at den går fint i tomgang ?

• #13   3. jan 2007 Tomgangen står fint..så den præcis ikke trækker på hjulene. det skulle være i orden, den skulle jo gerne holde stille når den står i tomgang.....Ik??

jeg har kun to skruer en for tomgang og en for blanding.
    det var blandingsskruen der skulle stilles under tilkørslen.

Jeg kan bare ikke forstå hvorfor den lukker for meget for gassen når man bremser....og ærlig talt føler jeg mig sgu lidt som et fjols når jeg ikke kan få noget så vigtigt som bremser til at fungere ordenligt.

Thomas

• #14   3. jan 2007 Jens N
    ja du har ret......men den har jeg ikke rørt.

Thomas

• #15   3. jan 2007 jeg har haft samme problem og det var kobligen der hang i eller virkede ikke rigtig men da jeg skilte den ad og samlede den igen så kunne den bremse uden at gå ud

• #16   3. jan 2007 Ok

Tak for alle de gode forslag.

Lige et sidste spørgsmål.

Er der en der har en buggy eller lign magen til her i mit område (rødovre) som jeg evt kunne mødes med i weekenden....det er jo lidt nemmere hvis man får det vist IRL.??

Jeg har bil så hvis ikke det er på fyn eller jylland er det ikke noget problem.

Thomas

• #17   3. jan 2007 Har skrevet til dig i det andet emne.

Problemet er faktisk meget nemt at løsne når man tænker sig lidt om.
    Har selv haft problemet mange gange faktisk. Men fordi jeg havde for trablt.

Din gas skal skrues ned på fjernbetjeningen og så justeres mekanisk. For har du indstillet tomgangen på fjernbetjeningen ville den stadi kunne lukke mere i mekanisk for gassen når du bremser smiley

• #18   3. jan 2007 Der står i din profil du har kørt el biler før? For der juster man nemlig elektronisk på tomgangen og det skal man IKKE på nitro smiley

Men skriv til mig i det andet emne så kan vi nemt mødes og ordne det.

Kommentér på:
Går ud når jeg bremser????

Annonce