{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
886 visninger | Oprettet:

Drift på baner med dæk-middel på {{forumTopicSubject}}

De er jo ingen hemmelighed at jeg er lidt vild med at drifte. Men jeg er begyndt at få lidt problemer oppe på banen i Pandrup Pga. dæk-midlet der ligger på banen. Det gør det meget svært at få bilen til at drifte ordenlig fordi der er så meget dækmiddel i ideal-linjen, at drift-dækkene pludselig får bid og bilen spinder ud af kontrol.

Mit spørgsmål er:

er der nogen der har oplevet det samme på andre baner og er der nogen der kender til nogle drift-dæk som er mere afvisene overfor dækmiddel?

Mvh/

Bach

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Drift på baner med dæk-middel på
  • #1   7. jan 2007 Morfars driftdæk. dem med de blå striber. Har også prøvet Tamiyas og en anden type, som sidder på Audien lige nu, men de kan heller ikke bruges. de er faktisk ringere.

Mvh/

Bach

• #2   7. jan 2007 hvilken drift dæk er tilat oppe i pandrup er alle drift dæk tilat

er de her tilat http://www.morfars.dk/rc/drift-demon-limited-edition-p-2908.html

• #3   7. jan 2007 hvilken drift dæk er tilat oppe i pandrup er alle drift dæk tilat

er de her tilat http://www.morfars.dk/rc/drift-demon-limited-edition-p-2908.html

• #4   7. jan 2007 man skal have tamiyas eller hpi's stage-D dæk eller yokomo hvis man vil betale lidt mere

• #5   7. jan 2007 prøv og at sætte noget adminlig tæpe på hved godt det lyder dumt men prøv bare en gang ..

• #6   8. jan 2007 Tommy 200: Tror du det er et problem jeg har fundet på, bare fordi jeg keder mig?? Hvis jeg oplever dette på vores bane, må dækmidlet jo ha en eller anden virkning på grebet i banen. Kan du ikke nøjes med at svare på mine indlæg hvis du har noget fornuftig og sige eller en forklaring der kan bruges til noget.
    Du har sq altid så travlt med andres besvarelser.

Du behøver ikke at svare på dette da jeg vil ignorere det totalt! Tag det blot til efterretning.

Mvh/

Bach

• #7   8. jan 2007 Hey, ja jeg var oppe ved jer mellem jul og nytår kørte jeg med tape som drift kit/dæk og det virkede sku godt nok, men mine onroad dem man bruger til løb klarede det meget bedre da de ikke have fået dækmiddel.

• #8   8. jan 2007 det første du skriver, giver jeg ikke 5 potter pis for. Du kan ligeså godt spare os for dine sure opstød, det viser jo bare hvor stor en drengerøv du er.

Men det sidste du skriver er sq fornuftigt!! og tak for det.
    Men så vil mit næste spørgsmål er jo så. Er der kendskab til hvilke driftdæk der ikke er så følsom over for det gummispor der er kørt ned i banen?

PS: hvem er Ulrik?

• #9   8. jan 2007 Jeg har selv kørt meget drift med min xray t1, bla i brc og i birkerød rc klub. begge baner bruges der dæk middelp og der er en temmelig bred gummi stribe i ideal linine.
    der er mange problem ang drift så starter hewr
    1. pvc dæk er gode hvis du vil drifte med på baner med dæk middel. men mine bedste resultater har jeg fået med nogle 55 shore sliks fra grp ( aner ikke om man stadig kan få dem da det er ca 5 år siden jeg legede med drift)
    2 at drifte på tæppe med meget gummi i kræver at du er ekstrem præcis og kun drifter i ideal linien, for sætter du bare et hjul uden for mister du totalt kontrollen pag det skift der er i grebet.
    3.undervognen skal sættes op på en helt anden måde end du ville gøre til udendørs drift. den skal have Meget hårde dæmpere og meget hårde fjedre end hvad du er vandt til når du drifter. dæmper positionen skal også ændres så dine dæmpere står så lodret som overhoved mulig.
    4. husk at lade vær med at drifte når der er andre "rigtige onroad kører på banen, pers ville jeg gå totalt amok hvis du lå og driftede rundt og jeg lå og trænede, så drift kun når der ikke er andre på banen eller hvis i er nogle stykker der drifter sammen. aftal event at i fx får 15 min ud af hver time til drift og de andre får resten til rigtig kørsel.

• #10   8. jan 2007 Tak for svaret Kant76.
    Det var klasse!!
    Vi har allerede en aftale i klubben at, der kun driftes når der ikke er hurtige biler på banen.

Mvh/

Bach

• #11   8. jan 2007 det problem du har nu, er jeg næsten sikker på at du kan rette op ved at ændre setup og bruge pvc dæk eller meget hårde gummie dæk ( shore 50 eller der over)
    hvilke bil bruger du til drift? er der noget du vil vide om drift setup fysik kan du bare spørge.

• #12   8. jan 2007 sørg forresten for at de drift dæk du bruger er helt nye og har aldrig kørt på asfalt!!! har de kørt på asfalt bare en gang så kan du ikke bruge den på tæppe! de skal være 100% blanke i overflade, den smule ridser/skrammer der kommer i dem på asfalt gør den ubruglige til indendørs drift....

• #13   8. jan 2007 Hør nu her Uffe og Tommy i avkatte.. Som Kant også skriver er det ikke dækmidlet der er problemet.. men at dækmiddel som Tommy skriver opløser gummidæk og dermed efterlader GUMMI i banen. Dette gør at du har svært ved at drifte.. Altså ikke dækmidlet i sig selv.. Og så giver vi lige hinanden en undskyldning tak.

Misforståelser forstærkes altid over skrift.

• #14   8. jan 2007 Tommy 200 Verdens klogeste. Tillykke med det..

• #15   8. jan 2007 fordrukken svin ;o)

Kommentér på:
Drift på baner med dæk-middel på

Annonce