Hobbyking esc {{forumTopicSubject}}
Hej har en hobbyking xcar 80a esc brushless men kan ikke får den til at virke motoren køre ikke rundt men servoen til at dreje med virker fint escen lyse rødt og når jeg trykke på set knapen blinker den så sker der ikke mere er der nogen der ved hvordan jeg kan få det til at virke
jun 2015
Følger: 5 Følgere: 145 RC-enheder: 38 Emner: 12 Svar: 643
feb 2018
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
jun 2015
feb 2018
feb 2018
jun 2015
feb 2018
jun 2015
dec 2005
Følger: 47 Følgere: 128 RC-enheder: 10 Emner: 128 Svar: 5.159
feb 2018
dec 2005
Følger: 47 Følgere: 128 RC-enheder: 10 Emner: 128 Svar: 5.159
mar 2018
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 20
Selvom ESC programmering til fly og droner kan synes svært, virker det ikke nær så langhåret som til biler
Jeg har fulgt tråden med interesse, selvom det ligger lidt uden for min sfære, som er fly og droner.
Har du forhørt dig hos Hobbyking, de plejer at være særdeles hjælpsomme ?
Som skrevet har jeg ingen forstand på RC-biler, og deres forunderlige verden. Men min nysgerrighed efter at have fulgt tråden, har gjort at jeg har forsket lidt i dit problem. Det jeg kan finde om Hobbyking X-car 80A brushless ESC, sammenholdt med den beskrivelse som du og Lars F giver, får mig til at tro jeg måske har løsningen på dit problem.
Men jeg vil igen understrege at jeg INGEN praktisk forstand har på programmering af din ESC, blot hvad jeg har kunnet læse mig til. Og i det jeg har læst er der en del begreber som jeg ikke aner hvad betyder, eller som jeg blot har en formodning om betydningen af. Men jeg tror det er Throttle range/Gasreguleringen der skal kalibreres.
OBS OBS OBS derfor er nedenstående UDEN NOGEN FORM FOR GARANTI, ødelægger du noget er det helt DIT EGET ANSVAR. Men nu til det jeg har læst, alle sætninger som starter med !!! og ender med ??? er begreber som jeg ikke forstår, men som jeg formoder du som RC-bil mand ved hvad er.
Jeg forudsætter at; ESC, motor, reciever, batteri, og servo er forbundet korrekt. Hvis du bruger en Brushless/Børsteløs motor med sensor/føler at den er forbundet korrekt.
Der er tre stillinger som skal kalibreres, Fuld frem, Fuld bak, og Neutral.
A1; Sluk ESC
A2; Tænd Transmitter/Sender
A3; !!! Sæt Throttle/Gasregulerings-kanalen til REV ???
A4; Throttle/Gas Trim sættes til 0
A5; !!! EPA/ATV værdien på Throttle/Gasregulerings-kanalen sættes til 100% ???
A6; !!! Deaktiver ABS funktionen ???
OBS OBS OBS Ovenstående er til en Futaba transmitter/sender. Bruger du et andet fabrikat, er ovenstående trin, udover at tænde for transmitteren/senderen, måske ikke nødvendige.
B1; Med en pen eller skruetrækker hold ”SET” tasten nede, og tænd for ESCen
B2; Slip ”SET” tasten så hurtigt som muligt når LEDen på ESCen begynder at blinke rødt
OBS OBS OBS Hvis du ikke slipper ”SET” tasten, så snart LEDen begynder at blinke rødt, skifter ESCen til programmerings mode. Hvis der sker skal ESCen slukkes igen, og du starter helt forfra ved punkt A2 (B1).
C1; Stil Throttle/Gasreguleringen i Neutral, ESCen blinker grønt 1 gang
C2; Stil Throttle/Gasreguleringen i Fuld frem, ESCen blinker grønt 2 gange
C3; Stil Throttle/Gasreguleringen i Fuld bak; ESCen blinker grønt 3 gange
OBS OBS OBS I det jeg har læst står der intet om at "SET" tasten skal betjenes ved hver af de ovenstående stillinger. Men hvis ikke ESCen selv accepterer og kvitterer med grønne blink, skal du måske selv kvittere for indstillingsvalg, ved at trykke på "SET" efter hver indstilling af Throttle/Gasregulering.
D1; Når kalibreringen er afsluttet, skulle motoren kunne startes efter 3 sekunder
Håber du kan få det til at virke.
Bh.
Carsten
mar 2018
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 20
Var vist lidt for hurtig til at sende indlæg. Så her er en lille rettelse.
Jeg skrev; OBS OBS OBS I det jeg har læst står der intet om at "SET" tasten skal betjenes ved hver af de ovenstående stillinger. Men hvis ikke ESCen selv accepterer og kvitterer med grønne blink, skal du måske selv kvittere for indstillingsvalg, ved at trykke på "SET" efter hver indstilling af Throttle/Gasregulering.
Det var ikke helt korrekt, hos en af kilderne til mit indlæg, stod der faktisk at der skal kvitteres for hver indstilling af Throttle/Gasregulerings positionerne. Nedenstående er nu den korrekte fremgangsmåde for indstillingerne i afsnit C.
C1; Stil Throttle/Gasreguleringen i Neutral, tryk på "SET" tast, og ESCen blinker grønt 1 gang
C2; Stil Throttle/Gasreguleringen i Fuld frem, tryk på "SET" tast, og ESCen blinker grønt 2 gange
C3; Stil Throttle/Gasreguleringen i Fuld bak, tryk på "SET" tast, og ESCen blinker grønt 3 gange
Bh
Carsten
Hobbyking esc