{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.154 visninger | Oprettet:

Benny P
Benny P
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

Hobbyking esc {{forumTopicSubject}}

Hej har en hobbyking xcar 80a esc brushless men kan ikke får den til at virke motoren køre ikke rundt men servoen til at dreje med virker fint escen lyse rødt og når jeg trykke på set knapen blinker den så sker der ikke mere er der nogen der ved hvordan jeg kan få det til at virke

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hobbyking esc
  • #1   28. mar 2018 Fra start af har du monteret stik korrekt servo CH 1 gas CH 2 hvis dette sidder rigtigt så tænd sender og sørg for d/r står i neutral så holder du den lille knap nede der enten sidder på esc eller på tænd&sluk bliv ved med at holde den nede tænd for esc mens du stadig holder knappen nede nu skulle den gerne blinke rød og lige så snart den blinker grøn 1 gang slukker du esc og slipper fingeren fra den lille knap tænd så esc og se hvad der sker .

• Benny P
    Benny P Tilmeldt:
    feb 2018

#2   29. mar 2018 Hej lars f nu har jeg prøvet som du skrev men uden held når jeg holder set knappen nede og tænder escen blinker den rød og når jeg holder den nede blinke den grøn en gang hvis jeg holder den nede blinker den grøn to gang og holder jeg den lidt længere 3 gange skal lige siges at mit batteri er et nimh 3000mha

• #3   29. mar 2018 Som jeg skrev skal du holde den nede og tænd esc mens du stadig holder den nede så blinker den rød og lidt efter grøn 1 gang sluk med det samme uden og slippe knap når der er slukket slip så knap og så tænd op igen smiley

• Benny P
    Benny P Tilmeldt:
    feb 2018

#4   29. mar 2018 Kan simpelthen ikke få den til at køre har fulgt din guide den gøre ikke her et billede af min esc

profilbillede
  • Benny P
    Benny P Tilmeldt:
    feb 2018

#5   29. mar 2018 Og motor

profilbillede
  • #6   29. mar 2018 Så skal du have program kort på hvis du har sådan et ?

• Benny P
    Benny P Tilmeldt:
    feb 2018

#7   29. mar 2018 Det har jeg lige bestilt escen skal vel programeres om det er et lipo batteri eller et nimh batteri, er ikke så meget inde i det endnu

• #8   29. mar 2018 Den skal sættes op til den slags batteri du skal bruge smiley

• #9   29. mar 2018 Skriv evt. hvor du er fra det kan være der er en i nærheden af dig der vil prøve at kigge på det.

• Benny P
    Benny P Tilmeldt:
    feb 2018

#10   30. mar 2018 Bor tæt ved sønderborg

• #11   30. mar 2018 Lad os håbe der er en venlig sjæl i nærheden som kan hjælpe dig.

• #12   3. apr 2018 Hej Benny

Selvom ESC programmering til fly og droner kan synes svært, virker det ikke nær så langhåret som til biler smiley

Jeg har fulgt tråden med interesse, selvom det ligger lidt uden for min sfære, som er fly og droner.

Har du forhørt dig hos Hobbyking, de plejer at være særdeles hjælpsomme ?

Som skrevet har jeg ingen forstand på RC-biler, og deres forunderlige verden. Men min nysgerrighed efter at have fulgt tråden, har gjort at jeg har forsket lidt i dit problem. Det jeg kan finde om Hobbyking X-car 80A brushless ESC, sammenholdt med den beskrivelse som du og Lars F giver, får mig til at tro jeg måske har løsningen på dit problem.

Men jeg vil igen understrege at jeg INGEN praktisk forstand har på programmering af din ESC, blot hvad jeg har kunnet læse mig til. Og i det jeg har læst er der en del begreber som jeg ikke aner hvad betyder, eller som jeg blot har en formodning om betydningen af. Men jeg tror det er Throttle range/Gasreguleringen der skal kalibreres.

OBS OBS OBS derfor er nedenstående UDEN NOGEN FORM FOR GARANTI, ødelægger du noget er det helt DIT EGET ANSVAR. Men nu til det jeg har læst, alle sætninger som starter med !!! og ender med ??? er begreber som jeg ikke forstår, men som jeg formoder du som RC-bil mand ved hvad er.

Jeg forudsætter at; ESC, motor, reciever, batteri, og servo er forbundet korrekt. Hvis du bruger en Brushless/Børsteløs motor med sensor/føler at den er forbundet korrekt.
    Der er tre stillinger som skal kalibreres, Fuld frem, Fuld bak, og Neutral.

A1; Sluk ESC
    A2; Tænd Transmitter/Sender
    A3; !!! Sæt Throttle/Gasregulerings-kanalen til REV ???
    A4; Throttle/Gas Trim sættes til 0
    A5; !!! EPA/ATV værdien på Throttle/Gasregulerings-kanalen sættes til 100% ???
    A6; !!! Deaktiver ABS funktionen ???
    OBS OBS OBS Ovenstående er til en Futaba transmitter/sender. Bruger du et andet fabrikat, er ovenstående trin, udover at tænde for transmitteren/senderen, måske ikke nødvendige.

B1; Med en pen eller skruetrækker hold ”SET” tasten nede, og tænd for ESCen
    B2; Slip ”SET” tasten så hurtigt som muligt når LEDen på ESCen begynder at blinke rødt
    OBS OBS OBS Hvis du ikke slipper ”SET” tasten, så snart LEDen begynder at blinke rødt, skifter ESCen til programmerings mode. Hvis der sker skal ESCen slukkes igen, og du starter helt forfra ved punkt A2 (B1).

C1; Stil Throttle/Gasreguleringen i Neutral, ESCen blinker grønt 1 gang
    C2; Stil Throttle/Gasreguleringen i Fuld frem, ESCen blinker grønt 2 gange
    C3; Stil Throttle/Gasreguleringen i Fuld bak; ESCen blinker grønt 3 gange
    OBS OBS OBS I det jeg har læst står der intet om at "SET" tasten skal betjenes ved hver af de ovenstående stillinger. Men hvis ikke ESCen selv accepterer og kvitterer med grønne blink, skal du måske selv kvittere for indstillingsvalg, ved at trykke på "SET" efter hver indstilling af Throttle/Gasregulering.

D1; Når kalibreringen er afsluttet, skulle motoren kunne startes efter 3 sekunder

Håber du kan få det til at virke.

Bh.
    Carsten

• #13   3. apr 2018 Hej igen Benny

Var vist lidt for hurtig til at sende indlæg. Så her er en lille rettelse.

Jeg skrev; OBS OBS OBS I det jeg har læst står der intet om at "SET" tasten skal betjenes ved hver af de ovenstående stillinger. Men hvis ikke ESCen selv accepterer og kvitterer med grønne blink, skal du måske selv kvittere for indstillingsvalg, ved at trykke på "SET" efter hver indstilling af Throttle/Gasregulering.

Det var ikke helt korrekt, hos en af kilderne til mit indlæg, stod der faktisk at der skal kvitteres for hver indstilling af Throttle/Gasregulerings positionerne. Nedenstående er nu den korrekte fremgangsmåde for indstillingerne i afsnit C.

C1; Stil Throttle/Gasreguleringen i Neutral, tryk på "SET" tast, og ESCen blinker grønt 1 gang
    C2; Stil Throttle/Gasreguleringen i Fuld frem, tryk på "SET" tast, og ESCen blinker grønt 2 gange
    C3; Stil Throttle/Gasreguleringen i Fuld bak, tryk på "SET" tast, og ESCen blinker grønt 3 gange

Bh
    Carsten

Kommentér på:
Hobbyking esc

Annonce