{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
858 visninger | Oprettet:

Spektrum modtager med gyro, kan den kobles til anden spektrum sender uden gyro. {{forumTopicSubject}}

Hej er der nogen der ved eller har forstand på, om
Man kan tage en dsm2 spektrum modtager, og føre et stik fra Stering over til en spektrum gyromodtager's data eller aux 1 eller 2 port, og så sætte stering til servoen, og så derved opnå gyro funktionen.
Jeg spørger fordi jeg har en srs4210 avc dsm/r
Modtager hvor antennen, eller rækkevidden ikke er særlig lang ca. 20 meter, men gyro osv fungere fint.
Ideen var så at tage en sender hvor antennen fungere fint, og koble de 2 modtager sammen, og derved opnå gyro effekten.
Og selvfølgelig rækkevidden fra den modtager, der tager imod strøm fra esc.
Det lyder måske lidt/meget indviklet det jeg prøver at spørge om,men håber nogen kan læse sig ud af hvad jeg mener, eller måske har en bedre ide.
På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spektrum modtager med gyro, kan den kobles til anden spektrum sender uden gyro.
  • #1   4. apr 2018 Det burde den. Men du kan send hvilke modtagere en sender kan bruge på deres hjemmeside

  • #2   4. apr 2018 Men det med 2 modtagere virker lidt voldsomt. Det kan jeg ikke svare på om vil virke

  • #3   4. apr 2018 Skal kun bruge 2 modtagerens gyro funktion. Fordi rækkevidden på den kun er ca. 20-25 meter.
    det er det problem jeg vil løse ved at sætte en modtager som nr. 1 til esc/strøm hvor rækkevidden er god.
    Og modtagerne er samme mærke, og køre begge på dsm, altså spektrum.
    Det var nok ikke forklaret særligt godt, men var svært at skrive hvad jeg mente.
    Men kan ikke bare lige prøve det, da jeg skal havet lavet et stik med han i begge ender, til at koble de to modtager sammen. : )


  • #4   4. apr 2018 Hej Lenny. Jeg har er kabel med han i begge ender du må låne, men det er ikke så langt, så modtagerne skal står ved siden af hinanden.
    Jeg tror dog ikke det virker. Man kan jo kun parre med en modtager af gangen. Så for ar få længere rækkevidde skal du parre med den unden gyro i. Hvis du får strøm på den med gyro vil du stadig mangle ar få signalet på styring fra den ene til den anden modtager og det tror jeg ikke er muligt. For at det skille virke skal udslaget til servoen går i modtageren med gyro og så videre til servoen, men der findes jo ingen indgang til dette på gyro modtageren.


  • #5   4. apr 2018 Hej Martin G
    Tusinde tak, jeg kan godt se hvad du mener ang styring af gyroen, men kunne den bare indstilles til at stå et sted, og så den ville virke der, og længden kunne opnås med den første sender.
    Jeg ved det lyder lidt tosset, men syntes lige det skulle prøves, ellers må jeg købe en ny sender med gyromodtager til.
    Foresten jeg skal også lige huske at have dine støddæmper jeg lånte med til dig.
    Vh. Lenny.


Kommentér på:
Spektrum modtager med gyro, kan den kobles til anden spektrum sender uden gyro.

Annonce