{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
868 visninger | Oprettet:

Titan motor eller brushless {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har set mig varm på en traxxas rustler. Mit problem er bare om, jeg skal købe en med brushless VXLeller Titan XL-5.
Jeg går ikke så meget op i fart mere at bilen er holdbar.
Kan en med brushless overhovedet styres, går den ikke hele tiden på baghjulene.
På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Titan motor eller brushless
  • #1   9. maj 2018 Velkommen til galleriet Senpai smiley

    Altså der er ingen tvivl om den nok virker mere "død" med en alm. kul motor.

    Det sagt, så er en børsteløs motor jo stort set vedligeholdesesfri.
    Som med alt andet, passer man på udstyret, så kan det holde længe. Det som evt. skal skiftes engang langt ude i fremtiden, vil være de kuglelejer som er i motoren og hvis du sørger for motoren ikke bliver varmere end 60 grader Celsius. Fordi det skader magneterne inde i motoren, så vil de nærmest holde evigt.

    Personligt ville jeg vælge VXL modellen. Der er ingen der siger du skal give den fuld gas hen over stepperne. VXL esc'en har en trænings funktion hvor den kun udnytter 50% af dens kræfter. Det er jo en måde at styre den ikke er for vild.


  • #2   9. maj 2018 VXL, helt klart. Hvis du nøjes med 2S lipo i stedet for 3S kan du sagtens styre den og som Danny skriver kan du drosle ESC'en ned indtil du har god føling med bilen.

    Min første "rigtige" RC bil var en Rustler XL-5 og der monterede jeg et brushless motorsæt da jeg havde slidt den originale kulmotor op. Den reagerede lidt kvikkere, larmede mindre og der var ikke flere bekymringer om motorens holdbarhed. Er der budget til VXL er der absolut ingen grund til at nøjes.

    PS: Jeg har en Rustler på vej tilbage til samlingen, glæder mig helt vildt! Det er en herlig bil at køre med og skulle noget gå i stykker er den super nem at skrue i og dele er let tilgængelige.


  • #3   9. maj 2018 Jeg har en X-ray T1 evo2 og jeg smed den 2s brushless motor der var i ud til fordel for en trinity revenge of the monster horsepower stock. Den rykker dælme fra land på 2s og jeg kan godt lide den har et blødere feel. Den føles mere præcis gennem hele båndet (lav til høj hastighed). Jeg kan f.eks køre meget langsommere med kulmoteren som modsat brushless ikke hele tiden forsøger at gætte hvor polerne er så den ligesom "hakker" i det. Det er som om at brushless ikke rigtigt er glad medmindre at du fyrer den af eller har en (og en esc) med sensor. Er ikke selv ubetinget glad for brushless selvom det har fordele.

  • #4   9. maj 2018 Martin N

    Det er som med de fleste ting, der er fordele og ulemper ved både børsteløse og kul motorer. Jeg er stor tilhænger af børsteløse motorer, især dem med sensor.
    Som du jo også selv nævner. Dem med sensor kan man nemlig starte ultra blødt ud med lige som du beskriver med en kul motor.

    Kul motorene skulle også være mere modstandsdygtige overfor vand. Men om det passer ved jeg ikke. Men mange crawl/trail brugere fortrækker kul motorer frem for de børsteløse netop fordi de bedre tåler kørsel i vand.


  • #5   9. maj 2018 Hej

    Jeg ville vælge brushless med sensor eller kul
    brushless er som der bliver skrevet ikke så smuth ved lav hastighed

    Mvh Bjarne:-)


  • #6   10. maj 2018 Titan motoren brænder nemt af, da den bliver meget varm. Den er kedelig, få fat i et brushless kit - eller køb den i VXL.

    Jeg selv har en alm rustler med opgraderet motorsæt fra hobbywing. Den er meget federe med det i.


  • #7   10. maj 2018 Hva' har du smidt i den af lækre sager Kjøller?

  • #8   10. maj 2018 Ud over at børsteløs har mere power hvis du kører LiPO, så er de også mere effektive.
    Dvs. at motoren er køligere ved samme belastning, og du får længere køretid på samme batteri.
    Når jeg skriver LiPO så er det fordi NiMH batterier ikke kan levere nok strøm, og når man kører NiMH er det ofte batteriet der sætter begrænsningen. Ved LiPO er der fuld udfoldelse, og du vil opleve 10-15% mere fart med en kulmotor, og MEGET mere med børsteløs.
    Så du skal også tage stilling til batteriet.
    Men jeg ville vælge børsteløs og LiPO. Kører selv sådan med 2 celler i min Bandit (= Rustler stort set) og det er rigtigt fint.


  • #9   8. jun 2018 Tak for jeres svar. Med mange overvejelser har jeg idag købt en rustler VXL. Kan kun sige, den er fed

  • #10   9. jun 2018 Den går du ikke galt i byen med.
    Tillykke med den.


Kommentér på:
Titan motor eller brushless

Annonce