{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
444 visninger | Oprettet:

Benzin motor {{forumTopicSubject}}

Hej rcg, ville høre om, den gule gummidut, til at pumpe benzin,der sidder på carb, skal man kunne blive ved med at pumpe, eller skal den blive hård, når man pumper, kan simpelthen ik få gang i den, heller ik med æterstart, på forhånd tak,



Kommentarer på:  Benzin motor
  • #2   13. maj Man skal kun pumpe ca 3-5 gange så skulle den have fået Benz ind og hvis der ikke kommer noget ind via dutten så er den i udu

  • #3   13. maj Kan se når jeg pumper at benzinen løber gennem slangen, og der er gnist,på tændrør, har altid lige kunne få den til at hoste på æterstart, men nej, 4 vabler er det eneste????

  • #4   13. maj Caburatoren er blevet renset, hjalp ik

  • #6   13. maj Måske en dårlig stempelring eller to det kunne det godt tyde på evt

  • #7   13. maj Hvor god en gnist har du ?
    Klar tydelig blå eller en svag gullig ?
    Er den svag i åbent rum så kan den forsvinde helt når den kommer under tryk i fugtigt benzin miljø inde i motoren , er tændrør hvåd efter opstarts forsøg det burde den være ud fra din beskrivelse , så er problemet tænding hvilket det burde være når den ikke tænder på diesel benzin æter start.


  • #8   13. maj Blå gnist på tændrør, har ny tænding liggende må lige, prøve imorgen, tænker stempelringe, måske, som Lars skrev vh bo

  • #9   13. maj Når du pumper på boblen på karburator, kan du så pumpe benzin gennem hele systemet, altså så det render tilbage i tanken?

    Jeg ved med mine MCD'er der pumper jeg indtil boblen er fuld og benzinen begynder at flyde tilbage til tanken.


  • #10   13. maj Ja, det ser sådan ud

  • #11   13. maj Den har stået stille meget længe

  • #12   13. maj Hmm tja.
    Jeg er ikke så skrap til det med benzin, der lader jeg andre med mere erfaring komme til.
    Er det nyt brændstof du har hældt på eller er det gammelt og er det Aspen eller stander benzin? Er det stander benzin kan det være noget af forklaringen da det står og bliver dårligt over tid.


  • #13   13. maj Hvis det føles som om kompressionen er væk findes der et bette cowboydertrix..
    Smid en bette sjat 2t olie ned over stemplet. Så danner det en hinde rundt i kanten så der lige er nok kompression til at starte.
    Det gør selvfølgelig ikke at den starter fejlfrit fremover men hvis du vil ha livstegn er det en mulighed at prøve


  • #14   13. maj Syntes nu comp, er okay.? der god modstand, når du rykker i snoren,men må prøve mig frem,

  • #15   13. maj Hvis benzinen løber i gennem slangerne tilbage i tanken,så virker kaburator fint. Går ud fra at der er rent filter og fugtet tændrør. Nul still karburator. Træk 2 gange langsomt og 1 gang hurtigt ,så burde der komme et puff . Ellers er det noget andet.når ja man primer ik motor ved at trykke på boblen ,man fylder kun karburator med benzin.

  • #16   13. maj Standerbenzin holder kun ca. 3-5 md. men Aspen holder 3-5 år, så hvis du ikke bruger Aspen evt Håber du får liv i den igen

  • #17   13. maj Druknet?
    Tændrør ud, bunden i vejret, træk i snoren gentagne gange.
    Tag en gasbrænder eller et gaskomfur, og stik spidsen af tændrøret ind i flammen.
    Hold tændrøret med en tang - det bliver varmt.
    Når du så har brændt tændrøret godt af, så i med det mens det er varmt.
    Og så prøver du at starte igen.
    Choker på, hiv til den lige giver et prut (som regel 2-3 gange), sluk choker, og hiv igen.
    Motoren kører


  • lars D
    lars D Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 36
    #18   19. maj Angående benzin har jeg aldrig oplevet at det blev så dårligt at det ikke kunne antænde og går ikke ud fra at det er 50 år gammelt?

    Til gengæld kan man lynhurtigt ødelægge selv et nyt tændrør ved at gøre det vådt.
    Brænde tændrøret af som beskrevet tidligere kan "redde" det, i hvert fald en stund.

    Men fordi benzinen løber igennem slangerne kan man desværre ikke udlede at karburatoren virker, kun at pumpebolden gør...

    Kompression, kan du mærke tydelig modstand hver gang stemplet er i top ville jeg mene at der burde være nok til at den kan starte......

    Der hvor du er ville jeg pille tændrøret ud, lade være at prime karburatoren (tøm gerne tanken helt så du er sikker på den er løbet tør), hive kraftigt i starteren 5-6 gange så du er sikker på at der ikke ligger en sø af benzin krumtaphuset mere (og vend også lige bilen på hovedet og hiv et par gange til), varme tændrøret og hælde en lille sjat benzin ned oven på stemplet, i med tændrøret og så trække kraftigt i startsnoren. Erstat evt. tændrøret med et du ved virker!

    Når du lader bilen løbe tør og så hælder en sjat direkte ned i cylinderen vil blandingen først være alt for fed, men vil på et tidspunkt nå en blanding der i hvert fald vil få den til at give en prut eller starte kortvarigt.
    Det smarte er at når bilen er løbet tør kan karburatoren ikke snyde dig.


  • #19   19. maj Tak for alle input, fejlen er fundet, det var membranen/caburator der var defekt, er blevet udskiftet m ny, og nu starter den i første hug,totalt iorden, tak til alle, vh Bo

  • #20   19. maj Super så kan du komme ud og lege idag i det gode vejr.


  • #21   19. maj Ja, skal ud og ræse lidt,??

Kommentér på:
Benzin motor