{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
695 visninger | Oprettet:

Cen racing premier {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har købt mig en gammel Cen premier nitrobil., adskilt den i atomer opfundet et par defekter (1 støddæmper, luftfilter, og gløderøret)

Så jeg har lige et par spørgsmål.

-Gløderør, er et gløderør bare et gløderør eller skal det købes til den rette motor, gevind og trådstørrelse osv. ?

-Brændstof, er der blandingsforhold, eller køber jeg bare noget færdigblandet på en dunk ?

Bær over med mine spørgsmål, da jeg aldrig har rodet med små nitro biler, jeg har kun bygget 1:1 biler ??

Mvh Gregers


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cen racing premier
  • #2   11. aug 2018 Gløderør er ikk bare gløderør. Ved selv at Traxxas køre med noget andet end andre. Men havde kun nitro bil i 14 dage. Det var ikk lige mig. Men har den rigtige lyd.

    Held og lykke med den


  • #3   11. aug 2018 start med lav procent nitro, de fleste gløderør er ens

  • #4   11. aug 2018 Brændstof er ikke (bare) brændstof der er forskel afstemt efter både fly helier og biler , nu er det et årti siden jeg stoppede med methanol /oliefyrs motorer så der er med garanti nogen der ved mere en jeg gør på dette punkt , men køb et færdig blandet produkt til biler og når det er en lille kubik motor så brug noget med 20-25 % nitro det gør sådan en mini lettere at justere og arbejde med , gløderør så vidt jeg ved er enten standard eller turbo som er lidt længere og spidset som kræver speciel topstykke og da er din standard cen motor med 90 % sikkerhed til standard gløderør, da jeg legede med det havde jeg altid en os nr 8 gløderør da det er en medium gløderør der kan klare de fleste standard motorer på en medium nitro tilsætning i brændstoffet , bare husk methanol motor er eksplosions motor lige som diesel motor så ud fra lyd effekt osv skal den justeres modsat af en forbrændingsmotor så som benzin , men det ved du nok når du har leget med 1:1 biler.
    Youtube er din ven hvis du ruller lidt ned til videoerne fra nitrorcx har de nogle gode forklaringer og tips
    https://www.youtube.com/results?search_query=nitro+motor+setup


  • #5   11. aug 2018 Henrik
    som jeg har hørt så er høj procent = mere slid
    så start med lav procent, fx 14, 18.
    og så se manualen. måske er der en stor motor i den bil der holder til slid


  • #6   11. aug 2018 Mere nitro giver mere varme men olie indholdet plejer så også at være højere for at kompensere , små kubikmotorer af ældre udvikling kan godt give nogle justerings vanskeligheder og der hjælper et højere nitro indhold , så når man er nybegynder med en ældre udviklet motor med lav kubik så har du 3 faktorer som kan give udfordringer og der kan lidt ekstra nitro hjælpe lidt , men ja mener cen lavede brændstof med 16 % nitro til deres biler for mange år siden ?
    Men som jeg skrev i første indlæg er det et årti siden jeg stoppede med methanol biler både fly og 20-25 år siden jeg gav den gas med 10ccm methanol helier så der er nok sket meget siden dengang ?


  • #7   11. aug 2018 Takker for svarene gutter. Jeg blev en hel del klogere, på jeres svar.
    Jeg har faktisk på udgik efter en elbil, men da denne kunne købes til 300kr. -så tænkte jeg, det skal jeg prøve.


  • #8   11. aug 2018 Højer % hurtigere optrik jeg kørte med 25% det er sjovest

  • #9   11. aug 2018 Til den pris burde du nemt kunne holde pengene hjemme på videre salg hvis du ombestemmer dig og ikke ødelægger den , går det helt galt så søg en erfaren methanol bruger i dit område for at få hjælp til justering af den.

  • #10   11. aug 2018 Hvilken el bil

  • #11   11. aug 2018 cen genesis fra nitro til el nr 14.4 v 80a nr 22.2volt 150a

Kommentér på:
Cen racing premier

Annonce