{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
900 visninger | Oprettet:

lader og lipo. {{forumTopicSubject}}

Når jeg enten kører discharger eller storage på min lader, når den time limit ( 120min ) inden den har kørt programmet færdigt.
Det er Lipo 5000mah/7,4v og et 6200mah/7,4v, der er ca 2-3år gamle.
Jeg opdagede det idag, da jeg kørte storage. Jeg tænkte derfor at en discharger, ville være en mulighed.
Jeg er desværre kommet til et par gange og sætte batteriet til, før jeg satte strøm til laderen og derefter indstillet laderen, kan jeg have ødelagt batterierne af den grund.
Jeg har ALTID ladet dem op på balance program, men ved ik om tidligere ejer også har gjort det.
Er der en måde eller program, jeg muligvis kan redde dem på.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lader og lipo.
  • #1   8. nov 2018 Nogen lader , kan du slå 120 min fra eller skrue op for afladning

  • #2   9. nov 2018 Det må jeg lige undersøge, om jeg kan på min. Tror du hvis jeg kan, om det kan have en positiv efter på mine batterier ?.

  • #3   9. nov 2018 Har du prøvet at køre cyklus på dem. Mange gange kan man redde dem

  • #4   9. nov 2018 Nej det har jeg ik, men har læst noget med cyklus i manualen ( mener jeg ).


  • #5   9. nov 2018 Det træner dit batt. Tager lidt på tager lidt af og sådan hele tiden. Hjælper, og man kan så køre og så gøre det igen. Så kan man være heldig

  • #6   9. nov 2018 Det må jeg prøve, hvis jeg har det. Er det noget man skal gøre jævnligt, eller et par gange om året ?.


  • #7   9. nov 2018 Det er jo smag og behag. Jeg ville nok gøre det nogle gange til dine celler står bedre

  • #8   9. nov 2018 Ok. Lige efter hinanden inden man lader fuldt op, eller inden det skal lade op igen efter man har kørt det til lipo cut/off på bilen.


  • #9   9. nov 2018 Efter du har kørt. Min kæmpe lader , slutter altid med at den har ladet op til sidst. Cyklus er hvor den står og Arb på alle celler op og ned. Næsten som massage, hvis du forstår. Så cyklus, ud og bruge dem og cyklus igen.
    Men der er 100 meninger om det. Virker for mig


  • #10   9. nov 2018 Tak for hjælpen/råd indtil nu. Vender tilbage i løbet af weekenden, om jeg har cyklus og om det virker hos mig også ;).

  • #11   9. nov 2018 Lars. Jeg har lige tjekket min manual, men det eneste jeg kan finde med cyklus/cycle er til Nimh batterie.
    Jeg er i tvivl om jeg må bruge den, for det står ik noget om det også er til Lipo.
    Jeg kan slå time limit fra eller ændre, hvis det er den vej rundt jeg skal. Kan også hurtig lade, hvis det kan være til nogen hjælp.


  • #12   9. nov 2018 Det må du ikk. Men tror hvis den normalt kan lade lipo, vil den også kunne cykle lipo.
    Kan vi evt ringe sammen


  • #13   9. nov 2018 Ja det kan vi da, skal jeg eller sender du nummer ( PB ). ??.


  • #14   9. nov 2018 Bare send nr i PB. Ringer indenfor 1 time, hvis det passer

  • #15   9. nov 2018 PB sendt.


  • #16   9. nov 2018 NiCD og NiMH batterier kunne lide af hukommelse, hvorfor det kunne genskabe deres kapacitet at køre cycle på dem.
    LiPO har ikke hukommelse, og kan f.eks. sjat-lades uden problemer.
    Hvis man kører balance eller storage balancerer den cellerne samtidig.
    Det kan tage tid.
    Især hvis cellerne ikke er ens/er gledet langt fra hinanden i spænding.
    I sådanne tilfælde kan man lave en "snyde-ledning" som man sætter i balance stikket på batteriet, og så lader man hver cellen individuelt. Det går hurtigt.
    Balance stikket er jo ledninger til de individuelle celler:
    F.eks. på 2 cellet: Sort, hvid rød:
    Sort - hvid = - og + på 1. celle
    hvid - rød = - og + på 2. celle

    Så hvid er + på første celle og - på anden celle (og så fremdeles hvis der er mere end 2 celler)
    Når man ved dette kan man lade hver celle for sig, og så kan man fixe det meste.



Kommentér på:
lader og lipo.

Annonce