{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
776 visninger | Oprettet:

2200kv brushless motor {{forumTopicSubject}}

Hej Alle sammen.

Jeg har vært ved og bygge mig et fjernestyret fly, det er bare en prototype som jeg har bygget ud af pap. og fra fri fantasi. men da jeg skulle prøve flyet af var det lige som om motoren gik i stå da den fik for mange omdrejninger. håber det giver mening smiley se evt videoen jeg har lavet af den.

der sider en 2200kv brushless motor
og en 30 amp. ESC
og en 6 CH flysky

det det billigste fra kina, kan det måske være der for ? smiley

på forhånd tak

VH jesper


https://www.youtube.com/watch?v=laqmAA5aAO8


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2200kv brushless motor
  • #1   11. dec 2018 Ja altså for det første fedt projekt, og med lidt gaffa forstærkninger skal det nok kunne holde smiley
    Det ser ud som om det er en 1/8 motor du har brugt, de er oftest på 2200 KV. Det vil sige akslen har en diameter på ca 5mm, længden er 65-85mm, diameter 36-45mm. Er det rigtigt?

    Hvis det er, ja så er en 30A ESC alt for svag. Den slags motorer kan snildt sluge 100+ ampere når du sparker til dem. Og så giver ESC'en nok op. Til en 1/8 motor skal du have en ESC der kan tage 120 ampere kontinuerligt som minimum (der er enkelte 100A ESC'er der kan klare det). Så skal den gerne kunne tage 4S batterier, for at få omdrejninger nok i hvert fald i en bil. I fly er det nok noget andet, de fleste biler har en form for reduktionsgearing på.


  • #2   11. dec 2018 Vil give Jakob ret, esc'en er alt for lille til den motor.
    Så også som Jakob skriver så skal du have fat på en større esc som kan levere den mængde strøm som motoren vil trække ved fuld belastning.

    Projektet ser ret sprødt ud, knæk og bræk med det.


Kommentér på:
2200kv brushless motor

Annonce