{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  servo
  • #1   6. jan 2019 Den skal sidde i modtageren for at give modtageren lidt ekstra power, hvis der trækkes meget strøm fra den på samme tid. For eksemplet ved mange sving, hvor servoen er meget i brugt. Den kaldes en glitchbuster og gør det navnet indikerer - fjerner muligheden for "huller" i strømmen når der er pres på.
    Den sættes i en af de stik i modtageren du ikke benytter - typisk den til batteri eller aux.
    Den er ikke et must og egentlig kun hvis du oplever problemer eller har en svag bec fra esc'en (den strøm modtageren får fra esc). Hvis du kører med ekstern batteri til modtageren er det ikke så nødvendigt med en glitchbuster, da dette batteri typisk leverer god strøm til modtageren.
    Mvh Martin


  • #2   6. jan 2019 Så den vel overflødig når jeg køre med denne 10amp BEC.
    Tak for hjælpen Martin


    profilbillede
  • #3   6. jan 2019 Hejsa. Ja det må vi sige det er :-)!

  • #4   6. jan 2019 Men gem din Glitch Buster.
    Husk det er uden pis Terkel, du ved aldrig hvornår du for brug for et jernrør. Øhh glitch buster...

    Din Castle Creations SBEC er noget af det lækreste inden for netop SBEC'er.
    Har du en Castle Link usb dims så kan du jo programmere den til at afgive lige præcis det antal volt du ønsker. Jeg bruger dem selv.
    Har du ikke sådan en Castle Link usb dims så bør du absolut overveje at anskaffe dig en.


  • #5   6. jan 2019 Mææææheemmm, der er lige nogle faktuelle fejl her:
    Billeder viser en kondensator (capacitor på engelsk).
    En kondensator er ganske korrekt en elektronik komponent som kan gemme en vis mængde elektrisk energi. De benyttes bla. til at omdanne pulserende jævnspænding til "mere jævn" jævnspænding:
    http://www.jernhesten.dk/Elektronik/Kursus/Kondensatorer.htm

    MEN forklaringen om at det er godt ved f.eks. mange sving er helt ude i skoven.
    Den mængde energy der kan gemmes i en kondensator er så lille at den ikke holder meget mere end få hundrededele af et sekund (nu kan vi begynde at regne på f.eks. 500 mA forbrug til en servo, 6 volt, 6800 mikro Farad, og et dyk til 5 volt. men det bliver meget teoretisk).
    Det kondensatoren gør er at den fjerner ripple/små dyk fra jævnspændingen.
    Men vi taler om dyk på under 1/10 sekund eller mindre. Ellers skal kondensatoren være MEGET større.
    Kondensatoren kan også fjerne støj i form af spændingspulser som den i sin natur kortslutter (en kondensator har mindre modstand når frekvensen stiger = den kortslutter peaks i spændingen.)
    Som jeg ser det stikker der allerede en kondensator ud af din BEC i den ene ende.
    Så hvis du monterer den du har fået med sætter du "bare en større i", og får der ved lidt mere kapacitet = mere lagerplads = kan klare et dyk på måske 4/100 sekund i stedet for 2/100 sekund.
    At du har en 10A BEC betyder ikke noget da den tydeligvis ikke har en særlig stor kondensator indbygget. Om du så havde en 100A BEC ville den håndtere et spændingsfald lige dårligt hvis kondensatoren var samme størrelse.


  • #6   6. jan 2019 1Farad = 1A ved 1 Volt i 1 sekund.
    Du har 6800uF = 0,0068 Farad.
    Så prøver vi med at servoen bruger 500mA = 0,5 A
    og at spændingen fra BEC'en falder fra 6 til 5 volt = det gab kondensatoren skal dække er 1 volt.

    Altså kan kondensatoren holder spændingen i 2 * 0,0068 sekund = 0,0136 sekund.
    Det dækker vist ikke mange sving smiley

    (Muligvis er der en mere elektronik kyndig end mig der kan lave en bedre beregning, der er vist hugget en hæl og klippet en tå, men helt skævt mener jeg ikke det er.)


  • #7   6. jan 2019 Sikken et arbejde og noget af en forklaring. Må indrømme at jeg stadig kommer frem til der er ingen grund til den optager et slot i modtageren??. Men udførlig forklaring tak for den

  • #8   6. jan 2019 Nemlig - ingen grund til at sætte den i, medmindre du oplever at din modtager har udfald på grund af spændingsdyk.
    Oplever du ikke dette - lad være med at sætte den i.


Kommentér på:
servo

Annonce