{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
840 visninger | Oprettet:

Troels J
Troels J
Tilmeldt:
10. jan 2019
Følger: 11 Emner: 2 Svar: 8

Strøm til receiver... {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Jeg er helt ny i dette rc halløj ??.
Er startet på at bygge en tamiya scania og nu roder jeg lidt med reciveren, altså modparten til fjernbetjeningen.. Kan se den kun skal bruge 5v. Men bilen køre jeg på noget mere... Hvordan gør jeg dette?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Strøm til receiver...
  • Troels J
    Troels J Tilmeldt:
    jan 2019

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 8
    #2   10. jan 2019 Det er en turnigy 9x


  • Troels J
    Troels J Tilmeldt:
    jan 2019

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 8
    #4   10. jan 2019 Ja det har jeg set... Tænker mere hvis den skal have en plus og minus fra batteri er det jo 7,4 v.

  • Troels J
    Troels J Tilmeldt:
    jan 2019

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 8
    #7   10. jan 2019 Der er monteret sådan et sæt tamiya mfc-01 og syntes ikke umiddelbare at der står noget med en spænding til den modtager..
    Håber ikke jeg roder for meget rundt i de forskellige ting...


  • #8   10. jan 2019 Som Gedved skriver så vil ESC'en eller fart regulatoren give strøm til modtageren.
    Men hvis du er usikker på om den får for meget eller for lidt strøm. så kan du vælge at anskaffe en BEC (Battery Eliminator Circuit) der findes flere typer, den du bør kigge efter hedder en SBEC
    Her er et forslag.
    https://hobbyking.com/en_us/turnigy-5a-8-26v-sbec-for-lipo.html
    Den sikre at der ikke kommer mere eller mindre end 5V ind i din modtager.



  • #9   10. jan 2019 Hvis du bruger 7.2v NIMH batteri, eller 6.6v LiFE batteri, tror jeg ikke der er noget problem
    med spænding til modtager og servoer.

    Det er slet ikke alle Tamiyas ESC'er der har en BEC indbygget (TEU 101-104 har f.eks ikke, det er først fra 105'eren det kom med), så generelt kan man ikke altid regne med at du kan benytte en Tamiya ESC med moderne modtagere.

    Jeg har læst, at der er mange der bruger Tamiya MFC-01, og kan ikke se at der kræves specielle modtagere som i gamle dage for at det virker, så jeg ville nok forsøge hvis jeg var dig. Hvis du er i tvivl så besøg http://rcmodeltruck.dk/da, og ring evt og stil dine spørgsmål til dem - de må vide mere end vi gør.

    Og så en anden ting: hvilke servoer bruger du til din truck? Jeg kan læse, at de ikke må være digitale, og ikke alt for stærke, ellers kan MFC-en ikke følge med, og så kan den have det med at gå i stå og skulle genstartes. Ikke forfærdeligt, men ganske irriterende smiley


  • #10   10. jan 2019 Hej Troels
    Jeg kan godt forstå, hvis du synes det er lidt kompliceret at finde rundt i - bare rolig det bliver nemmere med tiden, men i starten har det altså været lidt svært for flere af os smiley

    Ifølge mfc-01 manualen skal man IKKE tilslutte seperat strømforsyning til sin radiomodtager. Det vil sige at mfc-01 forsyner din radiomodtager med strøm.
    Se side 4 i mfc-01 manualen:
    www.wheelsacademy.com/a1/rcauto/truckmanual/MFC-01%2056511.pdf

    Hvis du oplever at dine servoer er lidt sløve i det, kan man med en smule ledningsarbejde og en "BEC" give dem separat strømforsyning, men det har ikke noget med modtageren at gøre da servoerne er direkte forbundet igennem mfc-01'en smiley

    Håber det gav mening ...


    profilbillede
  • Troels J
    Troels J Tilmeldt:
    jan 2019

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 8
    #11   10. jan 2019 Takker for de mange gode forslag. Hygger lidt videre med det. ??

Kommentér på:
Strøm til receiver...

Annonce