{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
746 visninger | Oprettet:

Hjælp til reparation af Cen Matrix {{forumTopicSubject}}

Hej med jer!
Min far og jeg købte for mange år siden to Cen Matrix, som vi fik brugt alt for lidt, da vi rendte ind i problemer med dem. Det største problem var, så vidt jeg husker, at træksnoren gik i stykker, hvad den også er på en af bilerne, og desuden havde vi mange problemer med overhovedet af få dem til at starte.
Nu har jeg efter mange år sat mig for, at de skal op at køre igen. Jeg har ingen forstand på det overhovedet og leder derfor efter en, der kan få bilerne til at køre imod betaling. Der er ikke andet galt end at træksnoren på den ene ikke virker, så det er nok ikke det helt store problem for en “kender”. Jeg bor i Århus, og det vil derfor være at foretrække, at den venlige sjæl, der kunne have interesse i at hjælpe, også bor tæt på Århus.

Jeg håber på at høre fra jer!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til reparation af Cen Matrix
  • #1   11. jul 2019 Hej

    Håber der findes en i nærheden af dig som kan hjælpe med at få liv i bilerne.

    Kan du se om der står noget på motorblokken?
    Det kan være at du kan få en bagplade til motoren som du sætter på istedet for træk starteren og derved kan du anskaffe dig en starterboks og være fri for det træk start fims.

    Jeg har kigget lidt rundt på Google og fundet denne anmeldelse af Cen Matrix Buggien.
    http://www.rcuniverse.com/magazine/article_display.cfm?article_id=620
    Der står at den har en NX26 motor, så lad os gå ud fra det også er det i jeres biler.

    Efter lidt mere kiggen rundt på google fandt jeg denne bagplade som passer til NX26 motoren.
    https://wheelspinmodels.co.uk/i/38060/

    Du kan jo kigge lidt på det og som sagt lad os håbe der er nogen i nærheden af dig som kan yde en mere "hands on" assistance.

    Knæk og bræk med projektet.


  • #2   11. jul 2019 Hej Danny,

    Tusinde tak skal du have for et meget hjælpsomt svar.

    Jeg har lige kigget på motoren efter at have læst din besked, og der står NX-26 på, så du havde ganske ret. Jeg må derfor hellere have fat i et par bagplader og en starterboks.

    Igen, mange tak for hjælpen!

    God aften


  • #3   11. jul 2019 Hej Christian

    Glad for at kunne hjælpe, dog skal du lige være opmærksom på der kan være forskel på starter bokse. Der findes nogen som kun er til 1/10 og nogle som kan bruges til både 1/10 og 1/8. Din bil er jo en 1/8 så ergo er det sådan en boks du skal have fat på.
    Denne her skulle kunne bruges. https://wheelspinmodels.co.uk/i/72390/
    Der findes sikkert mange andre, men der står ihvertfald at den der er meget alsidig. Du kan altid kontakte Wheelspin og høre om de ved med 100% sikkerhed at den passer til jeres CEN biler.

    Ellers ville det nok være en god ide at tage kontakt til en Dansk CEN forhandler og høre hvad de anbefaler.
    Eller endnu bedre finde en her på siden som selv køre CEN og få deres besyv med.

    Håber det giver lidt til tænke boksen.


  • #4   11. jul 2019 Hvor er det bare fedt, at du tager dig tid til at hjælpe! Tusinde tak!

    Det er helt sikkert den løsning, jeg skal ud i. Jeg har fundet en dansk forhandler i Aalborg, som jeg forsøger at kontakte i morgen, og mon ikke han kan finde nogle dele, så det kommer til at køre smiley

    Tusinde tak!


  • #5   11. jul 2019 Cen er så vidt jeg husker et asiatisk firma. Jeg stod med en gammel bil af deres og manglede bærearme, det viste sig at de faktisk svarede hurtigt på mails (den lå godt nok i spam-folderen men svaret var fint). Deres bærearme der passer til 2018-modellen, passer også på min model som vel nærmest er fra 2000 +/-

    Så jeg købte fire bærearme på Ebay til en tyver stykket. Nemt og billigt, og lige under de 80 kr så skattefar ikke må blande sig smiley


  • #6   12. jul 2019 Du ka evt. ta forbi banen i Skanderborg. Der køres 1/8 nitro.

    Du ka finde info om klubben på fb.


Kommentér på:
Hjælp til reparation af Cen Matrix

Annonce