{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.013 visninger | Oprettet:

Martin J
Martin J
Tilmeldt:
31. maj 2017
Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 2

Udskiftning af motor {{forumTopicSubject}}

Hey jeg skal muligvis udskifte min Traxxas Brushless Velineon 3500kv motor. Har i nogle forslag til hvad man kunne bytte til. Behøver ikke at være hurtigere ind den jeg har men det gør ikke noget hvis den er. Den skal ikke koste en million. Bilen er en Traxxas slash 4 WD


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udskiftning af motor
  • #1   12. jul 2019 Find en anden standard 1/10 brushless motor. Velineon kører uden sensor, det skal du have igen hvis du beholder esc'en. 3650 er standard str, 36mm i diameter, 50mm lang. Hedder også en 540 motor. For fart skal du så have 3500 KV for samme fart, eller 4000 eller 4500 KV hvis den skal være endnu hurtigere.

    Jeg tror du finder den bedste pris på Ebay eller Wish, og jeg ville købe en no name motor der, 36 mm i diameter, og så 50-74mm længde, efter hvad der er plads til i bilen.


  • #2   13. jul 2019 Det er rigtigt at Velineon sættet som standard kører uden sensor.
    Men der er sensor port på ESC'en.
    Så jeg kører med sensor motor på Traxxas ESC'en:

    https://traxxas.com/sites/default/files/3355X-VXL-3s-INST-120813-EN-FR.pdf

    "Tri-mode operation
    auto detects the motor type for brushed, sensored
    or sensorless brushless motors."

    "Sensored brushless motors
    The VXL-3s is fully compatible with sensored brushless motors. Sensor
    motors use an additional sensor installed in the motor to communicate
    rotor position to the speed control. The VXL-3s features a covered auxiliary"

    Så hvis du skifter motoren og beholder ESC'en kan du sagtens købe en sensor motor.
    Ovenstående indlæg er IKKE korrekt på dette punkt.


  • Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    maj 2017

    Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 2
    #3   13. jul 2019 Mupersule. Hvilken motor har du smidt på din.


  • #4   13. jul 2019 Mit setup sidder i min Kyosho Blizzard smiley
    https://www.rcgalleri.dk/galleri/35351-maskiner_kyosho_blizzard
    Motoren er en 9.5 T . Som du ser er den bygget i 2010/2011 så husker ikke lige hvilken motor det er.

    Men hvis du ønsker at gå lidt op , så har Hobby King nogle fine 9.5T
    https://hobbyking.com/en_us/turnigy-trackstar-9-5t-sensored-brushless-motor-4120kv-roar-approved.html?wrh_pdp=7
    ...som de shipper fra Europa.
    Den er som du ser 4120 kV så den passer meget godt med det som Jakob K skriver.
    Sådan en og et sensor kabel så er du fint kørende skulle jeg mene - men check lige din sensor port på ESC'en først. Min havde de fået fyldt lidt epoxy ned i under støbningen af ESC'en.
    Det tog en krig at få det ud med en nål uden at ødelægge de små stikben.


  • #5   13. jul 2019 Enig med Mupersule hvis den har sensor (men husk at så er den nye motor ikke vandtæt, det er dem med sensor sjældent. Modstandsdygtig mod stænk ja, men ikke vandtæt.

    Fin motor han linker til, men den er out of stock, og der går nogen gange LANG tid før de får nye hjem. Den eneste motor jeg kan se de har på EU lager med en god pris er denne:
    https://hobbyking.com/en_us/sp-036600-01-rc-car-motors-2600kv.html

    Den skal måske have et pinion med flere tænder pga lavere KV, ellers skal du køre 3S (eller 4S som den kan, hvis din ESC kan det). Den har en 5mm aksel, det skal du sammenligne med akselstr på den du har nu (ofte 3,175mm på 1/10 biler). Og så er den uden sensor, men det er som du er vant til med den motor du har nu. Prisen er super.

    Det ser ud som om Hobbyking er løbet tør for 1/10 brushless motorer i ret vid udstrækning i deres EU lager...


  • #6   13. jul 2019 Jakob K der er sådan set ikke forskel på hvor vandtæt en motor er med eller uden sensor. Der er selvfølgelig et lille simpelt print i sensor motorer, der kan ruste, men som udgangspunkt er der ikke noget, der ikke kan tåle vand. Det er skidt og rust, der er problemet, så gå efter en motor, der er godt lukket af i begge ender, hvis du vil være vandtæt smiley

    Jeg har selv brugt sensored motorer i vand og sne i årevis, så jeg taler ikke kun teori!


Kommentér på:
Udskiftning af motor

Annonce