{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
437 visninger | Oprettet:

REVO-indstillinger ? HUL LYD & O POWER {{forumTopicSubject}}

Min revo 2,5R trænger til en lille justering... trods af jeg prøver mig frem...
Min bil har langsomt optræk i starten men en mere HUL MØRK lyd... bliver jeg ved med at give gas går den ud.. (så jeg slipper selvfølgelig gassen inden)
Jeg har prøvet med "Fabriks indstillingerne" igen og igen..
- Blandingsskruen = 4 turns fra bunden
- Low-speedneedle stilles paralelt som vist i manuel
Da jeg fik bilen stod den så højt at den ilkke ville bakke.. Men det der nu styr på nu... i forhold til gearskiftet i hvert fald !!! Skal den ikke stå så lavt i tomgang som muligt ???
Jeg stiller også High speedneedle som vist i manualen..
Men lige lidt hjælper det stadig samme hule lyd og ingen fart.. problemet tiltager og ender i jeg ikke kan køre ???
HAR DU HAFT SAMME PROBLEM ELLER KENDER EN LØSNING ??? Problemet er vel at det er svært at vide hvor mange turns High/- og lowspeedneedle skal have for at være fabriksindstillet... hvad gør I ???


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  REVO-indstillinger ? HUL LYD & O POWER
  • #1   19. jul 2007 P:S Gas-spjellet står åben med 0.7-1.0 m.m. som det skal !!!
    Blandings-skrue/luft-filter/tank er blevet renset.. og alt ser ud som det skal.. den trækker nitro og hele svineriet !!!


  • #2   19. jul 2007 Har desværre ikke nogen forslag til dig.. udover at du kan prøve denne guide.. har selv fulgt den nogenlunde..

  • #3   19. jul 2007 Indstilling af Nitromotor. Af Rudi Christensen

    Der har været skrevet meget frem og tilbage om dette. Der har været mange spørgsmål og der har ikke mindst, været mange forskellige meninger, om hvordan en motor skal stilles ind. Jeg har før skrevet en guide omkring tilkørsel af motoren. Nu er det måske på tide, at skrive lidt om, hvordan man får motoren indstillet optimalt. Jeg går primært i detaljer omkring bundskruen, da det nok er den folk er mest "på-herrens-mark" med. Dernæst bliver der forklaret en smule om topskruen og så lidt om de forskellige vejrtyper og hvorfor de kræver en extra justering.

    Denne guide kan bruges til alle slags motorer, da de alle bliver fodret af en karburator og derfor er grundlaget for tuning den samme.

    1. Start med at varme motoren op. Dette gøres bedst ved at give lidt gas op til omkring 50-60% ved jævne mellemrum. Alt efter motorstørrelse, type og ikke mindst den justering den i forvejen har, kan det tage alt fra 30-60 sekunder.

    2. Bring motoren i tomgang. Hvis dette ikke kan lade sig gøre, så justér tomgangsskruen (med uret) indtil den har en stabil tomgang.

    3. Efter den har stået i tomgang i ca. 10 sekunder, klemmer du med tommel og pegefinger på brændstofslangen. Det er så nu den vigtige observation kommer.

    3.1 Omdrejningerne ændrer sig ikke og den dør bare med det samme - Bundskruen er justeret til en alt for mager blanding. Giv den en kvart omgang ud (mod uret).

    3.2 Omdrejningerne stiger ret meget og der går over 5 sekunder før den dør - Bundskruen er justeret til en alt for fed blanding. Giv den en kvart omgang ind (med uret).

    3.3 Omdrejningerne stiger kun lidt og den dør ret hurtigt. Bundskruen er justeret korrekt.

    Hvis man landede på 3.1 el. 3.2, så følges retningslinjerne endnu en gang, indtil den har den perfekte blanding på bundskruen. Tomgangen kan også have ændret sig, hvis du foretager store ændringer på bundskruen. En fingerregel siger at når bundskruen skrues ud, så skrues tomgangsskruen ind. Derfor kan det være muligt at du, efter endt justering af bundskruen, lige skal finpudse tomgangsskruen. Men gør det endelig ikke, mens du justerer bundskruen. Hvis din motor ikke kræver de helt store justeringer (en kvart omgang er for meget - så jeg lander mellem 3.1 og 3.2 konstant), så justér mindre hver gang.


    Topskruen (highspeed needle) skal justeres så motoren aldrig kommer over 135-140 grader. Mager blanding = høj temperatur, Fed blanding = mindre høj temperatur. Den optimale temperatur er meget forskellig fra producent til producent, men jeg vil anbefale at den ligger mellem 110 og 130 grader. Der er egentlig ingen rigtig guide til at justere topskruen, så kør med bilen, som du vil bruge den, aflæs temperaturen (helst med en infrarød måer) og justér derefter. Høj temperatur afhjælpes ved at skrue skruen ud (mod uret) og en lav temperatur afhjælpes ved at skrue skruen ind (med uret).


    De forskellige vejrtyper og "efter justéring" pga. dette.

    Fugtigt vejr betyder at luften indeholder en større mængde af vandmolekyler. Disse bliver, modsat hvad de fleste tror, suget med ind i forbrændingskammeret. Det betyder et fald af iltmolekyler og derfor bør blandingen justeres lidt til den mager side.

    Tørt vejr er så omvendt og derfor farligt, hvis man går direkte fra en meget fugtig dag, til sahara omgivelser. Her skal du fede motoren til, så de mange iltmolekyler, der nu er til stede, også bliver brugt fornuftigt, nemlig ved at tilsætte mere brændstof til forbrændingen.

    Høje og lave temperaturer har også meget at sige, omkring justering af karburatoren. Mange tror, desværre, at når det er varmt, så skal den fedes til, for at sænke temperaturen og når det er koldt, så kan man sagten mager den til, for at hæve temperaturen. Dette er noget sludder og lad mig forklare hvorfor.
    Kold vejr indeholder flere iltmolekyler i et givent rum end varmt vejr. Når der er flere iltmolekyler skal motoren have mere brændstof for ikke at være alt for mager. Så derfor husk - varmt vejr = mager indstilling og koldt vejr = fed indstilling.


  • #4   19. jul 2007 jeg har lige været ude for helt det samme, Det viste sig at være gummidimsen som sidder på potten der var hul i.
    da den blev skiftet så kørte den fint igen.


  • #5   20. jul 2007 Per og M.K. TAK FOR JERES BESVARELSER... JEG VIL STRAKS KASTE MIG OVER SAGEN.. !!!!!


Kommentér på:
REVO-indstillinger ? HUL LYD & O POWER

Annonce