{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
477 visninger | Oprettet:

Oneway leje sætter sig {{forumTopicSubject}}

Møg skod bil (ej jeg er ikke træt af den lige nu! smiley
Jeg har haft lidt problemer med at få min bil til at skifte gear (se tidligere indlæg) Nu ved jeg hvad problemet er!!!
Det oneway lejde der sidder på gearhjulene sætter sig fast. Jeg kan sagtens skille lortet af, og få det til at gå løs, men med det samme jeg starter bilen op og kører lidt sætter skidtet sig fast igen. Det vil sige det store tandhjul følge med akslen hele tiden, og så vil den jo ikke skifte gear...

Nogen der har oplevet noget lignende, eventuelt nogen der har rigtig gode løsningsforslag, for jeg er Fan... ved at være træt af at skille den ad...

Er det et nyt leje jeg skal have eller kan det fikses???

Hilsen Emil


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Oneway leje sætter sig
  • #1   23. sep 2007 wd 40 er det bedste ...smid lejet ned i et låg fra en 1½ L gola flaske og så drukner du det i wd 40 og lad det ligge nogle timer . og så tager du det op og puster det godt af med en komproser vis du har ensådan ..ellers må du tører det af med noget papir wc papir det suger godt .. når du har gjordt det er lejet klar til at sætte på plas og så skulle det gerne virke ....

    WD 40 både renser og smører samtidligt der for er det det nemmeste .. og så koster en dåse med nok til 14 års forbrug ikke mange penge


  • #2   23. sep 2007 Så har jeg forsøgt mig med WD40 og kompressor, og med samme resultat. Efter 20 sek kørsel sidder lortet fast, og den bliver i første gear....

    Det er det her leje jeg skal have fat i:
    (link fjernet)

    Men som jeg læser det er det her jo kun låseringen???

    Nogen der ved hvor det kan skaffes her hjemme???

    Hilsen Emil


  • #3   23. sep 2007 hej ..
    det er lidt et undrligt billede . er der noget bag på det leje eller er det et ganske nomatl kugle leje ....vis det er et alm leje så har jeg nok et på lager og den låsering kan du købe mangesteder .. nu ved jeg sef ikke hvor du bor . men der må da værer en butin i nærheden som har sådan nogle ringe ...
    men tag lige målet på det leje så skal jeg se om det er en jeg har ..


  • #4   23. sep 2007 Hej Jørgen.
    Som jeg skriver er det et Oneway leje... Billedet viser et onewau leje der sidder inde i et kugleleje.
    Kuglelejet kører fint nok, det er oneway lejet den er gal med.

    Jeg får lige taget et billede i morgen uden kuglelejet, men er på job lige nu...



Kommentér på:
Oneway leje sætter sig

Annonce