{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hey rem eller kardan hva best
  • #2   24. sep 2007 Der er rigtig mange ting i den diskussion.. Hver ting har sin fordel, og kommer helt an på banen og hvor hurtig motor du har i..

• #3   24. sep 2007 på asfalt har en big block spcial i har ikk li ænder ved ikk hva motor jeg eller sku putt i

• #4   24. sep 2007 Rem er det bedste. Det er det alle kører med til løb. Men Kardan har den fordel at der er mindre rullemodstand i, men det er kun i 27turns klassen det kan bære en fordel. For der er motoren ikke så kraftig så man mækrer ikke at den trækker til højre ved acceleration og nedbremsning på samme måde som med en kraftigere motor.

• #5   24. sep 2007 Kardan er det eneste rigtige, remtræk er noget pangel.

• #6   24. sep 2007 kardan har den fordel at den for det meste sidder i et mere lukket system mod rem hvor sten lettere kan komme i. så derfor er rem foretrukket når man kører på indendørsbane og kardan på asfaldt. men for en pro betyder det ikke noget da han skifter delene hurtigere end os der vil have det til at holde. og hygger du på en vej er rem hul i hovedet.
    og med hensyn til VRID er det mest motoren der vrider ikke den lille aksel der går tværs gennem bilen.

• #7   24. sep 2007 Det er en værre gang bavl. Jeg har kørt en sæson udendørs nu, på asfalt bane og da jeg ikke har kørt i så længe har jeg været ude i græsset rigtig mange gange og jeg har aldrig knækket en rem, og det er ikke fordi de sidder beskyttet, det kan i evt. se i min profil. Jeg har ikke knækket en rem og de knækker som regl ikke, når de knækker der det fordi de er strammet for meget op og det er jo ikke remmenes skyld. Og er man uheldig så køster en rem altså også under 100kr så det er til at overkomme men de springer sgu ikke så let som folk siger, så er det fordi i ligger og kører på en parkeringsplads hvor der ikke er fejer eller i en grusgrav. Og hvis du skal ligge og køre på vejen derhjemme er det fuldstændig ligemeget om du kører rem eller kardan for en 1:10 TC kan ikke køre sådan et sted, så skal du i hvertfald have en ond frihøjde.

• #8   24. sep 2007 Når spørgsmålet lyder 'hvad er bedst til asfalt/betongulv' så er svaret remtræk sådan er det bare. Ellers ville vi nok se flere kardanbiler ude til løbene. Men der ser man kun 1 eller 2 i begynderklassen, og de kan ikke følge med. Så svaret er og bliver remtræk. Remtræk har ikke den ulempe som kardan har hvor bilen trækker meget til højre ved acceleration og nedbremsning, hvilket betyder rigtig meget for om man kan stole på sin bil eller ej. Og remmene knækker ikke. Der kan komme sten i, påstår folk og ja ja det kan der måske også, men hvis der er sten der hvor man kører kan hverken kardan ellere rem køre der for med en frihøjde på 4,5mm bedtyder en lille sten at man mister alt sit greb på to eller flere at hjulene. Så man skal feje alligevel og gør man det ordentligt kommer der med garanti ikke sten i remmen. Ved ikke hvad det er for en skrøne.

Kommentér på:
hey rem eller kardan hva best

Annonce