{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
845 visninger | Oprettet:

C K
C K
Tilmeldt:
28. mar 2020
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9

Reparation i Herning eller omegn. {{forumTopicSubject}}

Er helt ny inden for alt det her RC og synes jeg er pænt uheldig.
Har købt to HPI offroad biler og begge er efter et par ture ikke kørebare længere.
Har selv bestilt dele til den ene (styretøj) som jeg selv håber at kunne fikse.
Den blev købt som reservebil mens den anden skal laves, men ja nu står begge stille.

Den anden er den jeg søger hjælp til pt.
Bilen er en HPI Savage XS
Problemet tror jeg er noget mellem gearkasse /motor og drivaksler (tror jeg de hedder)
Motoren reagere kan høre og mærke den tager omdrejninger men der sker intet med hjul og træk osv.

Det skete pludseligt uden styrt eller noget på en stor åben lidt ujævn og tør jordplads.

Er der nogen steder/personer nær Herning der kan fikse sådan noget til rimelige priser.

Mvh.


Kommentarer på:  Reparation i Herning eller omegn.
  • #1   28. mar 2020 Uden at vil ligge hovedet på blokken for det, så kunne det være noget med slipper clutch (kobling)

    Jeg kender ikke modellen selv men det kunne tyde på at det er problemet.


  • #2   28. mar 2020 hvis du vil sende det med posten, kan jeg sagtens hjælpe dig. Jeg tager en hund pr. rep.


    mvh Mikkel


  • #3   28. mar 2020 Min vens Hpi lød os mærkeligt i dag, den havde knækket den pind der sidder på aksel der holder hex'en til hjulet, hurtigt og nemt fix

    Prøv at pille hjulene af og så de plastik hex, så skulle der gerne være en pind på tværs


  • #4   28. mar 2020 Kan lige skrive næste gang jeg skal besøge familien i Herning! Så skal jeg nok tage et kig på dine biler uden beregning. Men det bliver nok først om 14 dages tid.

  • #5   28. mar 2020 Har selv 2 stk svage xs og på min den ene var det slipper det skulle spændes og efter følgende har ny møtrik

  • #6   28. mar 2020 Ved ikke om Varde er omegn smiley

  • #7   28. mar 2020 Hvis du kommer forbi aalborg kigger jeg gerne på dem gratis.

  • C K
    C K Tilmeldt:
    mar 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #8   29. mar 2020 Korpc Varde er ikke så slemt hvis det er.
    Alternativet er RC kongen på Fyn hvis ikke andet lykkedes.

    Blækvard du altid velkommen til at skrive ikke sikkert de er lavet inden den tid.

    Tommy har allerede hjulene af og gear næsten ude. Men tør ikke rigtigt rode videre derfra. Det er mine kompetencer ikke til endnu. Men det er ikke nede omkring hjulene for drivakslerne fra gear/motor køre slet ikke så det er længere oppe.
    Er lidt skuffet over bilen allerede efter kun 5 ture har jeg allerede haft den fejl og en ledning der var smeltet/slidt over.

    Danny det muligt. Er ikke så meget inde i det endnu at jeg præcis skal kunne se det.

    Me Gusta sjælendt jeg kommer så langt op længere.

    Og tak alle for de super gode indlæg og tilbud om hjælp. smiley


  • C K
    C K Tilmeldt:
    mar 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #9   29. mar 2020 Mikkel er ikke vild med at skulle sende. Men alt efter hvornår venner eller famile er her eller jeg skam derover vil jeg have det i baghovedet.

  • #11   29. mar 2020 Du kommer til at skrue meget
    Det har ik været en god tur ,hvis der ikke er røget et eller andet


  • C K
    C K Tilmeldt:
    mar 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #12   29. mar 2020 Prøver skam også selv med den anden bil hvor der er gået en trækaksel og støddæmper. Men den Savage Xs vil jeg helst have en med lidt mere erfaring til at se på så kan jeg måske lure med over skulderen og tage ved lære.

  • #13   29. mar 2020 De hpi'er holder ikk vildt godt, men ja det er bare at prøve sig frem

    Rc kongen har ikk så meget til hpi, men de har lidt.

    Hpi er noget bæ at finde dele til, meget nemmere med Traxxas og Arrma fx

    Det er noget med dem der har haft hpi i Danmark ikke betalte deres regning, så der er kommet nye på banen men ja har ikk set noget endnu

    Ellers er der os hs Racing i Vejle, René kan godt fixe det meste


  • C K
    C K Tilmeldt:
    mar 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #14   29. mar 2020 Tommy jeg har ingen problemer endnu haft med at finde dele. Og ja sælgeren i butikken nævnte godt noget med ejerskabet af HPI måske var ændret lidt.

    Måske jeg skulle prøve at give HS Racing et kald i løbet af næste uge. Arbejder alligevel i Vejle.


  • #15   29. mar 2020 Tja Tommy, hpi holder nu lige så godt som arrma og i sær traxxas. Men alle har jo deres favorit.nå ja så er det jo osse sådan legetøj går i stykker alligevel på et tidspunkt. Vestergaard import har overtaget hpi Europa og dele er så småt begyndt at komme ud fra fabrikkerne. Men har lige skrevet en pb til dig

  • #16   29. mar 2020 Jeg har i hvert fald ikke ligeså mange problemer med knækkede dele som den hpi har

    Hans Arrma kører os bare

    Men ja hver sin smag

    Ja det sagde man os for et halvt år siden med vestergård og hpi, men der sker bare ikke noget, han venter stadig på nogle dele han bestilt i december 2019, os derfor han hopped på Arrma, og jeg købte os en efter at se hans arrma bare kører


  • #17   29. mar 2020 Ja ting tager tid nogen gange og der findes mandags modeller smiley

  • #18   29. mar 2020 Ja hvis man er til ventetid så er de perfekte

  • #19   29. mar 2020 Tja har ikke rigtig problemer med dem jeg har smiley

  • C K
    C K Tilmeldt:
    mar 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #21   30. mar 2020 Lykkedes mig at lave styretøjet på min reservebil.
    Og prøver HS Racing til min Savage smiley


  • #22   30. mar 2020 Fedt
    Det er også det hyggelige og sidde og skrue


  • #23   30. mar 2020 Super smiley

  • #24   31. mar 2020 Bor I Ikast, 23 års erfaring med alt mulig RC, du skriver bare hvis det bliver aktuelt.

  • C K
    C K Tilmeldt:
    mar 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #25   2. jun 2020 Så er den gal igen. Og den bil er bare ikke bygget til at rode i for en nybegynder som mig.
    Så nu er tanken lidt at få den lavet og måske sælge den til en der har flere evner end jeg har. Har købt en X-Max i stedet og synes den er nemmere for mig at finde og løse fejl på smiley

    Jan hjalp første gang, men han er desværre hængt op med husprojekter pt. så vil lige prøve at genoplive emnet endnu engang i håb om hjælp for en skilling.


  • #26   3. jun 2020 Hvis du overvejer at sælge den som defekt må du godt smide mig en pris i pb smiley

  • C K
    C K Tilmeldt:
    mar 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #27   3. jun 2020 Me Gusta tænker den er nemmere at sælge køreklar og tænker ikke det kan løbe op i mange krone at lave. Kostede nærmest ingenting sidst.

  • #28   3. jun 2020 Ja lav den og sælge de hpi'er ??

Kommentér på:
Reparation i Herning eller omegn.

Annonce