{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
680 visninger | Oprettet:

Motorbuild 2wd buggy {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Nogen der kender hjemmesiden Sworkz.dk?
Jeg er blevet lidt forelsket i deres maclan esc og motorer da jeg overvejer at bygge et 2wd buggy tæpperæser.
Jeg har kigget på følgende
https://sworkz.dk/110/238-maclan-mmax-pico-110-competition-sensored-100a-esc.html

https://sworkz.dk/110/340-maclan-mrr-135t-team-edition-v2-sensored-competition-motor.html

Nogen der har nogen erfaring med disse motorsæt eller kan anbefale noget bedre til prisen? Det tiltaler mig at man kan fikse esc via USB kabel - tænker jeg er smart.

Og hvilken turn ville være det rigtige? Er 17.5 bedre? Eller skal jeg gå hen og tage en 6 turn?

Og er hjemmesiden troværdig? Nogen der har handlet der før?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motorbuild 2wd buggy
  • #1   24. maj 2020 Maclan Racing er fra nogle af folkene som stod bag Viper RC som ikke findes mere jeg ved ikke hvad der skete men tror det var noget omkring uoverensstemmelse blandt toppe og så vidt jeg ved så var Viper RC's produkter utroligt lækre.

    Maclan Racing er ihvertfald ikke ringere nærmere er det blot tale om forbedringer og videreudvikling af Viper RC produkter.
    Jeg ville ikke betænke mig ved at købe det, en af de rigtig fede ting som var meget innovativt ved Viper RC's ESC'er var at flere af deres ESC'er havde en USB port så man kunne koble den direkte op til sin pc uden en ekstra USB dims som man gør med feks. Castle, Hobbywing og Tekin.

    Jeg vil dog skynde mig at sige at jeg ikke personligt kender til hverkan Viper RC eller Maclan Racing's produkter. Men som også sagt ville jeg ikke have nogle kvaler med at købe de produkter du linker til hvis jeg havde det rette projekt.


  • #3   25. maj 2020 Har tænkt på denne servo men ved ikke om den er overkill
    https://fjernstyret.dk/futaba/s9372sv-car-boat-servo-246kg-006s-hv.html?search_query=S9372SV&results=8


  • #4   25. maj 2020 Der er ikke noget der hedder overkill efter min mening men den er nok også temmelig ekstrem. Min mening altså.

    Jo kraftigere og hurtigere servo man bruger jo bedre er man stillet.

    Det er satme en lækker servo du har i tankerne.
    Du kan også overveje denne:
    https://ahhobby.dk/da/radio-servo/543-wr-4401-vandtaet-servo-66v-2024kg.html
    Den er vandtæt samt med børsteløs motor og så den siger ikke et kvæk når den afventer kommando. Plus den har et selvdianosticering ved opstart.

    Jeg har selv en og den's storebror og de er utroligt lækre.
    En video af min WR-6601HV her
    https://www.rcgalleri.dk/video/diverse-rc/20751-xpert_wr_6601_servo


  • #6   25. maj 2020 God pointe med kg men kigger nu også blot på den fordi den er hurtig. 0,06... Jeg har kigget på en del andre som er langsommere og nogle også dyrere.
    Jeg vil gerne have en futaba da den gerne skulle kunne snakke bedre sammen med min sender / modtager fra futaba (men måske det er en dårlig salgstale jeg er blevet fortalt?).
    Jeg kigger egentlig på en servo der er lynhurtig, digital og med metal gear... Kan du anbefale noget?


  • #8   25. maj 2020 Ok takker. Hvad kører du egentlig med af LiPo. Jeg har kigget på et shorty LiHV (7,6 i stedet for 7,4) men ved sgu ikke om det er dumt. Og kan ens elektronik holde til de ekstra volt i længden?

  • #10   25. maj 2020 Hehe det er lige præcis det batteri jeg har kigget på. Fin nok pris og umiddelbart gode specs på batteriet. Derudover har jeg egentligt kun hørt godt om gens ace

  • #11   25. maj 2020 Hvis du er helt ny indenfor 2wd tæpperæs, så er 13,5T motorer mere end rigeligt. Rigtig mange kører med de motorer i landet og de bruges også til løb i Stock klassen. En 6T i en 2wd er MEGET motor, de hurtigste i 2wd Mod kører yderst sjældent under 6,5T. Jeg kører med 5,5T i en 4wd og den kan lave hjulspin på en raceklar bane med helt nye dæk. Bare for sammenligningens skyld.

    Maclan er der kun ganske få i DK der bruger, så hvis du har et problem er du på egen hånd. Og jeg ville aldrig købe en motor der koster 880 kr når en udemærket konkurrencemotor kan fåes til det halve. Jeg vil anbefale enten LRP, Hobbywing eller Ruddog produkter i stedet, simpelthen fordi de er så udbredt. Jeg har kørt alle 3 mærker i mange år og ingen fejler noget, Ruddog'en er dog lidt billigere. Reedy er også et glimrende mærke, men der er faktisk ikke ret mange der kører Reedy fordi det kommer fra USA og hvis der skal tjenes penge på dem herhjemme skal priserne skrues op i et niveau hvor jeg personligt synes det er overpris.

    Om du kører på LIHV eller ej er bedøvende ligemeget, dog skal du være opmærksom på at de kan lades op til 8,7v fuldt opladet, det er kun tilladt at lade til 8,4v til løb. Kører du ikke løb kan du ignorere det. Og gå efter shorty, næsten ingen 2wd'ere tillader fullsize lipo.



  • #13   26. maj 2020 Tak for gode input. Synes blot jeg har lidt svært ved at finde en fed og programmerbar esc og motor til meget billigere penge? Jeg kigger nok de helt forkerte steder smiley

  • #14   26. maj 2020 Jeg vil stadig mene at du ikke går galt i byen ved at købe Maclan Racing produkter.
    Rigtig mange elsker dem og det's forgænger Viper RC.


  • #15   26. maj 2020 Maclan fejler heller ikke noget, man er bare på egen hånd hvis det giver 'udfordringer'.

  • #17   27. maj 2020 God ide, men det er nu Aalborg jeg bor tættest på. Og de rc hobby butikker vi har i nærheden sælger ikke rigtig noget i ræs klassen - så de giver ikke svar.
    Jeg må prøve at tage derud en dag når jeg ved de kører. Alt det her corona skidt har jo lukket en del ned...


  • #19   27. maj 2020 Det var nu heller ikke et angreb duck smiley blot til info da du selvfølgelig ikke kan se hvor jeg bor. Men måske du kendte en der kom på de baner hvor du kører som kom heroppe fra smiley

  • #20   28. maj 2020 Aalborg RC kører med 2wd på deres indendørsbane og AHHobby i byen handler med ræsergrej, så der er lidt muligheder. Ellers er der Hobro klubben ved Nysumbanen der kører med alt el offroad.

  • #21   31. maj 2020 Hobbywing motor/esc er vel det mest udbredte mærke lige nu, og med USB adapter eller programkort er det nok stadig billigere end Maclan.
    USB programmering er fedt nok, men hvis du vil justere noget når du er ude at køre, er et programkort altså noget nemmere at have med end en laptop.
    Servomæssigt har jeg haft en 0.07sek servo i en 4wd buggy, og jeg måtte indse at jeg ikke havde resurser til at styre med den fart - overstyrede konstant, og var nøde til at nedjustere respons/fart på sender før det kørte nogenlunde. Så man kan også få for meget fart. Men det er jo charmen ved det her: du er nødt til at købe noget, og se om du bliver glad. Så kan man blive nødt til at skifte ud, eller op- eller nedjustere ting hen ad vejen.


Kommentér på:
Motorbuild 2wd buggy

Annonce