{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
406 visninger | Oprettet:

anders k
anders k
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

MIN GENESIS VIL IKKE STARTE {{forumTopicSubject}}

hej har lige købt en cen genesis, vidste godt de kunne være svære at starte men det må jo være noget man kan justere sig ud af, men hvordan ??? der er monteret rotorstart på den gløderør virker, har kun fået den startet 1 gang gaab. håber der er nogle der kan hjælpe mig.
bor mellem ringsted og næstved.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  MIN GENESIS VIL IKKE STARTE
  • #1   12. nov 2007 Prøv at tage gløderøret ud og tryk tilførsels slangen sammen så der ikke kommer nitro til motoen, så bruger du rotostarteren til at tømme motoren for overskydende nitro og i med gløderøret igen og se om den så starter..

Mvh Lars

• anders k
    anders k Tilmeldt:
    okt 2007

#2   12. nov 2007 nicolai luk. det er måske ikke alle der lever med en pc.
    mange tak lars men det hjælper ikke. har prøvet og været hos hobby dreams de kunne heller ikke starte den. så andre gode råd er velkommen.

• #3   12. nov 2007 Henvend dig til NMRC tirsdag eller onsdag !! Så er dit problem løst !

• #4   12. nov 2007 Erik T:
    Sikke noget lort at lukke ud Erik T... For det første hjælper det jo ikke på hans problem at skrive det. For det andet har jeg også oplevet hvor en benzinbil ikke kan starte... Både min min egen FG marder (da jeg havde den) og har set andre der har haft problemer...
    Og hvis en nitro biler indstillet ordenligt, starter den også hvergang efter 2-5 træk...

Til Anders K: Jeg har før set at rotostarteren ikke er stærk nok til at trække motoren på en cen genesis hurtigt nok rundt... En ven havde samme problem med sin genesis da han fik rotostart på...
    Prøv at løsne gløderøret en lille smule når du skal starte.

• #5   13. nov 2007 Det er altid noget den HAR været startet, så ved du bilen virker!
    Men ja, løsn gløderøret og kør rotorstarteren rundt - tjek der komme brændstof op under gløderøret.
    Skrue det så evt. på igen. Tag slangen i udstødningen op og pust i den, som du kan se der kommer nitro ned til motoren i den anden slange.
    Husk din boremaskine skal være stærk og min. 1200o/m.
    Man kan da nok få hjælp af andre, men det SKAL nok være af Cen Genesis eller Nemesis folk - de er jo vandt til motoren.

• anders k
    anders k Tilmeldt:
    okt 2007

#6   13. nov 2007 hej kenneth, det er da vist den jeg lige har købt af dig.

• #7   13. nov 2007 Hej, ja det er jeg klar over. Godt du skriver her på forumet!! Her kan man nemlig få hjælp. Har du prøvet de ting der er blevet foreslået?
    Det bedste er nok at få fysisk hjælp af én som selv har en Genesis eller en Nemesis!
    Jeg havde selv et par gange svært ved at starte den, men fandt så ud af, at topskruen ikke stod helt rigtigt.

• anders k
    anders k Tilmeldt:
    okt 2007

#8   14. nov 2007 nu er det sådan at jeg ikke kender nogle på sjælland der kører, den røg til jylland i mandag`s detvar cylinderen der sad løst og den havde mistet komp. de spændte den sammen og så startede den.

• #9   14. nov 2007 Hej, sjovt nok.... jeg havde haft cylinderen samlet én gang!!!??
    Men godt du fandt problemet!
    Men kender og kender, det er jo netop det dette forum også kan bruges til, at finde én, selvom man ikke direkte kender hinanden, vil flere med garanti gerne hjælpe!

• #10   14. nov 2007 Cylindren der sad løs?

Så mener du vel at det var topstykket der sad løs?

• anders k
    anders k Tilmeldt:
    okt 2007

#11   14. nov 2007 flemming. nej det er cylinderen der som stemplet kører i, ikke at jeg tror du ikke ved det men det var det der var problemet. nu er det næste jo så at få den hjem fra jylland igen gaab

• #12   14. nov 2007 Ok.

Men da den er skubbet ned i motoren og bare holdt nede på plads af topstykket, som holdes af køle toppen som er skruget fast med 4/6 skruger, så var det at jeg ville mene at det er det eneste der kan spændes for at løse et problem med en løs forring.

• anders k
    anders k Tilmeldt:
    okt 2007

#13   14. nov 2007 tror jeg bare giver dig ret, smil. jeg har ikke den store forstand på de her små motorer. det er mere mc og skibs motorer jeg ved noget om.

• #14   14. nov 2007 Det er stort set samme princip som hvis en forring på en MC ikke var klemt i, men sad med en krave og blev holdt nede på plads i blokken af topstykket.

Kommentér på:
MIN GENESIS VIL IKKE STARTE

Annonce