406 visninger
|
Oprettet:
MIN GENESIS VIL IKKE STARTE {{forumTopicSubject}}
hej har lige købt en cen genesis, vidste godt de kunne være svære at starte men det må jo være noget man kan justere sig ud af, men hvordan ??? der er monteret rotorstart på den gløderør virker, har kun fået den startet 1 gang gaab. håber der er nogle der kan hjælpe mig.
bor mellem ringsted og næstved.
jun 2006
Følger: 39 Følgere: 38 RC-enheder: 4 Emner: 6 Svar: 148
Mvh Lars
okt 2007
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
mange tak lars men det hjælper ikke. har prøvet og været hos hobby dreams de kunne heller ikke starte den. så andre gode råd er velkommen.
maj 2007
Følger: 10 Følgere: 8 RC-enheder: 5 Emner: 2 Svar: 224
aug 2005
Følger: 56 Følgere: 55 RC-enheder: 1 Emner: 40 Svar: 478
Sikke noget lort at lukke ud Erik T... For det første hjælper det jo ikke på hans problem at skrive det. For det andet har jeg også oplevet hvor en benzinbil ikke kan starte... Både min min egen FG marder (da jeg havde den) og har set andre der har haft problemer...
Og hvis en nitro biler indstillet ordenligt, starter den også hvergang efter 2-5 træk...
Til Anders K: Jeg har før set at rotostarteren ikke er stærk nok til at trække motoren på en cen genesis hurtigt nok rundt... En ven havde samme problem med sin genesis da han fik rotostart på...
Prøv at løsne gløderøret en lille smule når du skal starte.
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 8 RC-enheder: 8 Emner: 63 Svar: 121
Men ja, løsn gløderøret og kør rotorstarteren rundt - tjek der komme brændstof op under gløderøret.
Skrue det så evt. på igen. Tag slangen i udstødningen op og pust i den, som du kan se der kommer nitro ned til motoren i den anden slange.
Husk din boremaskine skal være stærk og min. 1200o/m.
Man kan da nok få hjælp af andre, men det SKAL nok være af Cen Genesis eller Nemesis folk - de er jo vandt til motoren.
okt 2007
aug 2007
Det bedste er nok at få fysisk hjælp af én som selv har en Genesis eller en Nemesis!
Jeg havde selv et par gange svært ved at starte den, men fandt så ud af, at topskruen ikke stod helt rigtigt.
okt 2007
aug 2007
Men godt du fandt problemet!
Men kender og kender, det er jo netop det dette forum også kan bruges til, at finde én, selvom man ikke direkte kender hinanden, vil flere med garanti gerne hjælpe!
feb 2005
Følger: 41 Følgere: 40 RC-enheder: 7 Emner: 198 Svar: 3.130
Så mener du vel at det var topstykket der sad løs?
okt 2007
feb 2005
Men da den er skubbet ned i motoren og bare holdt nede på plads af topstykket, som holdes af køle toppen som er skruget fast med 4/6 skruger, så var det at jeg ville mene at det er det eneste der kan spændes for at løse et problem med en løs forring.
okt 2007
feb 2005
MIN GENESIS VIL IKKE STARTE