{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
443 visninger | Oprettet:

Bullet connector 3.5mm {{forumTopicSubject}}

Go aften nu har jeg lige sat ny esc i min slash buggy. vxl-4s der skal fart på. Men så lyder spørgsmålet motoren er monteret med 3.5mm bullet connector og escen var 6mm. jeg ville køre så nappede dem af og loddede nye 3.5mm på escen, ledningerne passede i alle trådene kom i er det så ikke ok eller hva? Hvad sker der hvis de er for små?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bullet connector 3.5mm
  • #1   26. jun 2020 Hvilken ESC og motor er der lige tale om?

    Jeg tror ikke der kan ske noget ved du har sat mindre stik på motor siden af ESC, det havde været kriminelt hvis det var på batteri siden af ESC. (giver det mening?)

    Da motoren er udstyret med 3,5mm bananstik fra producenten, så må man gå ud fra at producenten har lavet div. udregninger til hvor meget motoren suger fra ESC og de påsatte bananstik ikke er underdimensioneret i forhold til den mængde strøm som skal passere mellem motor og ESC.

    Jeg vil dog skynde mig at sige jeg ikke vil ligge hovedet på blokken for det jeg skriver da jeg nemt kan tage fejl i mine teorier.

    Var du ude at køre og hvordan gik det?


  • #2   26. jun 2020 Vxl-4s og velineon 3500 kørte sku fint blev ikke varm eller noget. Har bare set en lodde andre stik på motor og det skulle vist være noget lort. Og havde kun lige 3.5mm men tænker også når alle ledningerne kunne gå i kan det ikke være helt galt smiley

  • #3   26. jun 2020 Jeg tænker at så længe hverken ESC eller motor bliver varm så er der ingen ko på isen.

    Traxxas VXL motorene plejer jo at have et godt ry, så længe man ikke piller ved de stik som er monteret fra fabrikken af. Ja så vil man næppe opleve nogle problemer.

    Nu kender jeg ikke VXL-4S ESC'en men hva har den af programmerings muligheder?
    Hvis den har noget Thermal Shutdown (Thermisk Nedlukning ved for høj varme inde i ESC) så er det nok fornuftigt at aktivere det på den laveste indstilling for en sikkerheds skyld.

    Jeg kiggede lige i manualen til VXL-4S (Maxx 4S Manual) og på side 19 er Thermal Protection beskrevet.
    https://traxxas.com/sites/default/files/89076-4-OM-EN-R00.pdf

    Manualen til selve ESC https://traxxas.com/sites/default/files/KC2701-R00-3465-VXL-4s-Installation%20Instructions_WEB-EN.pdf
    Thermal Protection står beskrevet på side 3.

    Det er aktivt fra fabrikken og man kan ikke ændre noget hvilket er helt fint i mine øjne. Så kan man jo ikke slå det fra ved en fejl.

    Hvis det kan hjælpe og du ikke har dem allerede.


  • #4   26. jun 2020 Mange tak smiley det har jeg ikke det er en brugt esc, nok fornuftigt nok at det er aktivt smiley

  • #5   26. jun 2020 Det er ihvertfald træls hvis ESC'en brænder af fordi en indstilling, som ellers kunne forhindre det er blevet deaktiveret.

    Jeg er så også typen der går med livrem og seler, hellere over forsigtig frem for at ødelægge noget.

    Hvad andre gør er deres sag, vi har alle forskellige tilgang til denne hobby.
    Der er ikke noget som er mere rigtig end andet.

    Hvis man køre som død og djævel og er ligeglad med hvad det koster i ødelagte stumper, ja så gerne for mig.

    Jeg har det bare sådan at jeg sagtens kan more mig ved at køre stille og roligt uden behov for vilde stunts. Jeg har nu heller aldrig haft super travlt med at få mine projekter førdig i en fart, de tager den tid de tager før de er færdig og tager det år før det sker tja så pyt.


  • #6   26. jun 2020 Har heller ikke behov for store hop og smadre det hele. Men må nok indrømme at når jeg først går i gang med noget, så skal det også være færdig igen. smiley

  • #7   26. jun 2020 Det er også helt fair, vi er jo som sagt forskellige.

    Der finde jo også dem som absolut ingen tålmodighed har, dem har jeg mødt nogle af hen ad vejen, de kan være meget anstrengende at "arbejde" med.


  • #8   26. jun 2020 Ja det dur ikke. Der må gerne ske noget men kvaliteten skal være iorden smiley

  • #9   26. jun 2020 Nemlig.

  • #10   26. jun 2020 Når nu vi har gang i alt det lednings og stik snak, skal der noget specielt ledning til fra motor og over til esc? Efter mit 4s projekt har jeg sådan det en vxl-3s esc til overs smiley tænkte den må være go på min max-d. Den køre med en 50amp Kina esc lige nu så må den anden da være bedre smiley men ledninger på esc og motor er begge korte så ville forlænge dem på motoren.

  • #11   26. jun 2020 Hvis man Googler lidt rundt, så lader det til at 3,5mm bullet er ratet til ca. 60 A.
    Nu har du så 3 stik der skal håndtere strømmen til motoren, så jeg ville sige 90 A - Battery drain - som du har monteret dem.
    Hvis de er for små bliver de varme og enten svejser de sammen eller de smelter loddetinnet og ledningen falder af. Eller hvis man er uheldig smelter isoleringen og kortslutter mellem 2 af ledningerne.

    Så en god test er at køre og mærke om de er varme - ledningerne bliver nok sådan håndlune og mere må ledninger og stik ikke være.


  • #12   27. jun 2020 Har brugt denne guide til stik og ledninger.
    Den er ganske informativ smiley
    https://www.arrmaforum.com/threads/best-rc-lipo-battery-connector-types-choosing-and-soldering.10224/


Kommentér på:
Bullet connector 3.5mm

Annonce