533 visninger
|
Oprettet:
Gassen bremser - bremsen gasser {{forumTopicSubject}}
Ja det kører helt baglæns på min remote
Hver gang jeg trykker på gassen, så bremser min bil... trykker jeg gaspinden ud for at bremse så giver den bilen gas.
Den står altså til noget reverse et sted, men i manualen står der at den reverser det både dreje og gas knappen, men dreje virker fint, er kun gas/brems der ikke virker korrekt.
Hvad kan der være galt ?
Min bil er en:
http://www.cenracing.com/cars/nx/mtspec30.html
apr 2004
Følger: 44 Følgere: 43 RC-enheder: 55 Emner: 61 Svar: 5.504
Karsten
jul 2006
Følger: 22 Følgere: 19 RC-enheder: 11 Emner: 136 Svar: 756
apr 2007
Følger: 11 Følgere: 9 RC-enheder: 1 Emner: 88 Svar: 641
Og vis de ikke er det så er det derfor. Men vær glad for det ikke var den anden knap for der giver den selv gas og den kan ikke stoppes. Den køre bare.
nov 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
http://www.hobbydirekt.de/Krick/Autos-Verbrenner/NX-MT-SPEC-30-4WD-RTR-2-Gang-Getr-Krick-610266::120379.html
Altså der er 2 knapper lige over drejeknappen.... den ene stiller tomgangen... er hvad jeg ved
Jeg er total nybegynder på det her punkt, så hellere en linie for meget end for lidt
Jeg har formået efter bare 20 min kørsel at smadre brændstoftanken... så den er der en ny på vej af
feb 2005
Følger: 41 Følgere: 40 RC-enheder: 7 Emner: 198 Svar: 3.130
Du skal vist have noget hjælp ved din side.
din gas kanal = kanal 2 skal køre modsat af hvad den gør nu, det er helt sikkert
Og man stiller på ingen måder tomgang via radioen, det stilles nede på karburatoren, og så stiller man radioen så man er sikker på at den er nede på tomgang, og lidt til, når gassen er sluppet.
nov 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Men ok, jeg kigger på min bil så snart tanken er kommet hjem, så sætter jeg chan 2 til REV og så prøver jeg at lege med den gas den rigtig vej
Det med tomgangen skal jeg lige have en vejledning til en dag når jeg har høvlet brugsforvirringen igennem.
Tak indtil videre.
feb 2005
Følger: 41 Følgere: 40 RC-enheder: 7 Emner: 198 Svar: 3.130
Herefter skal EPA "End Point Ajustment" *1 stilles så gasspjældet lige går helt op så den går fri af hullet ned i karburatoren.
og EPA til brem stilles så bilen bremser det man vil have som max. hvis bilen ikke kan bremse mere end man ønsker sættes den så bilen lige precist bremser max, men uden at servoen vrider det hele skæv.
*1 (hedder på nogle anlæg "Trawel ajustment) men det er typisk på anlæg hvor det stilles fælles for begge retninger, her stilles den med hensyn til karburatoren.
Gassen bremser - bremsen gasser