{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  esc
  • #1   29. okt 2020 kV er det tal mange producenter bruger på deres motorer for at angive hvor mange omdrejninger en given motor har pr. minut pr. volt.

    Altså din motor har et kV tal på 2950kV hvilket vil sige at smider du 1 volt ind i den så køre den med 2950 rpm. Smider du 5 volt ind i den så vil den køre med 14750 rpm.
    En gængs regel er, at jo lavere kV tal en motor har jo mere trækkraft har den og omvendt.

    Håber det giver mening for dig, ellers spørg løs.

    Hvad angår en ny ESC der er der lige nogle få ting du skal vide før du anskaffer en ny.
    Du skal vide hvor mange ampere din motor maksimalt vil bruge under normalt brug.

    Er der nogle navne eller informationer på motor og ESC som du kan oplyse? Det vil gøre at folk nemmere kan hjælpe dig.


  • #2   29. okt 2020 tak for svar. det er forklaret så jeg kan forstå det smiley tak for det. jeg ved ikke hvilken motor det er der står nemlig ikke noget på den og ligeså med esc.

  • #3   29. okt 2020 Når det er en 2900 KV motor i en Stealth, så kan vi lave nogen relativt sikre formodninger. Hvis du køber en ESC (brushless) på mindst 60 ampere, og gerne fra Hobbywing, så bør den kunne trække den. Hvis du vil være på den sikre side kan du købe den her:
    https://www.modelsport.co.uk/hobbywing-quicrun-10bl120-sensored/rc-car-products/425021

    Og ellers kan du finde billige brushless esc'er på Ebay. Den skal mindst klare 3S, og 60 ampere. Efter min mening.


  • #4   30. okt 2020 @Jakob: Den ESC du linker til er ikke vandtæt, jeg tænker at en stealth skal have en vandtæt esc

  • #5   13. nov 2020 @Claus: det kommer helt an på personen der kører. Personligt er jeg ligeglad, gider ikke køre i tyk mudder og gøre bilen ren bagefter. Og hvis man vil have esc/motor med sensor, så er det bare ikke vandtæt. De fleste Esc'er, også det jeg linker til, er stænk tætte, dvs normalt overlever de et sus gennem en vandpyt eller kørsel i sne. Men hvis du vil holde stille i vandpytten eller køre drivvådt, ja så skal det være vandtæt.

  • #6   21. nov 2020 tak for svar alle man det er noget jeg kan lære af så tak mvh jan

Kommentér på:
esc

Annonce