{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mit fly vil ikke lette
  • #1   12. dec 2007 der kan være mange ting... det skal nok beskrives lidt bedre...

1.
    en vandflyver kræver mere motorkræft pga. modstand fra vandet.

2.
    man bør altid! lette i modvind

3.
    man letter ikke med et batteri man ikke er sikker på er fuldt opladet, da man kan få uventede overraskelser.

4.
    der er ofte angivet i manualen hvor meget rorudslag der skal være på højderor, sideror og krængeror.

5.
    ligger batteriet på tyngdepunktet eller er den næsetung eller haletung?

6.
    kører alle rorfladerne de rigtige veje?

det er bare nogle af de ting man skal huske...
    tjek det og så vend tilbage til mig

• #2   12. dec 2007 du skal huske at man skal være rimlig god for at land på vand pga der meget modstand når den lander igen så kan den finde på at tippe får over

hvor meget har du fløget med den og kan den lette fra jorden

• #3   12. dec 2007 og syens jeg det er lidt uansvarlig at flyve med et fly uden at tjekke de ting som man skal inde man sende den luften

• #4   12. dec 2007 Hvorfor er det i bare konkluderer at han ikke har tjekket de ting??? Det står der da ikke noget om i hans tekst???

• #5   12. dec 2007 det er som regel altid nogle af de ting... det virker meget åbenlyst at det er første fly... samt det er det eneste han har som enhed. derfor... og det skal ikke forstås nedladende, det er bare punkter der altid er godt at huske... og der er flere af dem, men ikke relevante her.

• #6   12. dec 2007 Alle punkterne er i orden, batteriet er fuldt opladet osv..
    Batteriet kan kun sidde et sted, så det sidder også fint..

mht at man skal være god til at lande på vand osv, så er der kun 1 måde at blive det på, og det er at prøve.. den tippede faktisk og lå på hoved på et tidspunkt, men den drev jo langsomt hen mod mig, så intet problem i det..

• #7   12. dec 2007 Grunden til at jeg forsøgte fra vandet i stedet for fra jorden er at, på jorden drejer flyet og blir nemmere "ustabilt" end på vandet. Har prøvet fra jorden, der var desværre bare ikke nok plads i siderne så det røg ud på en mark hver gang..

• #8   12. dec 2007 hmmmmm sidder propellen ordenligt fast? de sidder nogle gange på en spinner der lige skal strammes lidt. evt hvis du har mulighed for at teste hvor meget thrust den trækker, så kan man se om det dur til noget. jeg har hørt et eller andet sted at 1/3 træk af vægten er minimum men det er ikke sikkert. nu tror jeg din model er med 1 servo som krængeror, ellers ville jeg nok have lavet et flapmix i senderen som kunne generere lidt mere løft...

letter fra græs, kan den så komme op?

• #9   12. dec 2007 eller fra asfalt, den har lidt små hjul

• #10   12. dec 2007 Jeg har endnu ikke prøvet fra hverken græs eller asfalt, men det blir det næste jeg prøver.. vejret skal dog lige være med mig smiley

Jeg skulle mene at propellen sidder ordenligt, og synes da også at den trækker godt når jeg gir den gas..

• #11   13. dec 2007 det kan være at den bare ikke har kræft nok til at lette fra vand. du kan evt få et til at papirsflyver kaste den, så skal den ikke bruge alle kræfterne på modstanden i græs og vand

• #12   13. dec 2007 Ja, det tænkte jeg også. Jeg må prøve mig frem:)

Tænkte bare der kunne være noget jeg har overset, men ellers tak for hjælpen smiley

Kommentér på:
Mit fly vil ikke lette

Annonce