{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
942 visninger | Oprettet:

Ny lader købt (Swallow AC/DC 2) -Hjælp {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige købt mig en swallow AC/DC 2 lader.
Jeg kører med en HPI Savage X4,6. så har ikke de vilde krav til oplade tid. Dog stadig inden for rimelighedens grænser (Maks 2timer pr. batteri)

Link:
http://www.rcsiden.dk/shop/swallow-ac-dc-20395p.html

Jeg skal lade følgende med den:
- 1,2V, 2200mA. (Glødestarter)
- 7,2V, 3900mA (Roto starter)
- 6,0V, 1400mA. (Humppack)
- 4,8 Nomadio react radioanlæg, 800mA.

Har lige nogle spørgsmål til den.

1. Når jeg nu f.eks. skal lade et 3900mA. batteri, hvor stor ladestrøm bør der bruges?

2. Samme som spørgsmål 1, bare med afladestrøm?

3. Jeg har mit som sagt, et Nomadio React radioanlæg. Der sidder en 4cellet batteripakke i, på 800mA.
Jeg vil mene at spændingen på batteripakken er 4,8VDC (Hvilket der også står på batteripakken) MEN på mit display på senderen står der lige nu 5,12V (Skal siges at batterierne er ved at være døde).
Hvordan kan spændingen være højere en batteri pakkens spænding?

Håber der er nogle som kan svarer.

Rasmus.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • løbende toilet - akut 1.500 kr.
  • Akut elektriker-hjælp 350 kr.
  • Havearbejde 2.000 kr.
  • Fjerne ukrudt fliseterrasse 3.569 kr.
  • Hul til vandsten 500 kr.
  • Ny terrassetrappe skal færdigmonteres og gelænder justeres m.m. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny lader købt (Swallow AC/DC 2) -Hjælp
  • #1   17. dec 2007 Så det ikke noget problem og lade med højere strøm end, batteriets kapacitet?

    Ved godt spændingen er højere under selve ladningen, men det er hele tiden jeg mener.

    -Må lige måle lidt på det.

    Rasmus.


Kommentér på:
Ny lader købt (Swallow AC/DC 2) -Hjælp

Annonce