{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
671 visninger | Oprettet:

Vigtigt Viden ??? {{forumTopicSubject}}

Hej alle i skønne folk derude først og fremmest godt nytår til jer alle håber i er kommet med et brag godt ind i det nye år, sidder her og er blankere end månen kan skinne xD min kammerat og jeg har været ude for 2 gange først på en arrma infraction og ny en arrma typhon at ud af det blå når man vil igang med at køre og gasser op uden at med drejer højere eller venstre at bilen begynder lidt efter man har gasset op at dreje lidt til højere og så ret op af sig selv og så til venstre og så ret op og vi har ingen ide om hvad der er galt, er det en derude der kunne ha en ide hvad det skyldes ? på forhånd at hjertet tak for jeres tid og skulle mit spørgsmål lyde helt ude i hampen men du måske har en ide så sig enlig til for jeg skal forklar mig bedre da vi meget gerne vil komme i bunds til hvad det er smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vigtigt Viden ???
  • #1   11. jan 2021 er det et spektrum anlæg med avc i

  • #2   12. jan 2021 I infraction var det med avc men i typhon er det uden avc

  • #4   12. jan 2021 Jeg kan ikke tro det er avc der er skyld i det da det er samme problem der er sket på begge biler hvor den ene er uden avc men laver nøjagtigt det samme problem

  • #5   12. jan 2021 Har i kørt flere steder hvor det er sket eller er det et isoleret sted i køre det sker?

    Grunden til jeg spørger er, at hvis det kun sker et isoleret sted. Så kunne det tyde på, at der er en form for forstyrrelser og selv om det ikke burde kunne lade sig gøre, at noget genere signalet mellem sender og modtager. Så kan det stadig lade sig gøre, også selv om det er en sjældenhed.


  • #6   12. jan 2021 Hej Danny V.

    Interessant spørgsmål du stiller!

    Det var tilfældigvis i en MEGET isoleret p-kælder igår, at det for alvor begyndte at drille på Typhonen..

    Det har været lidt svært at vurdere i DK’s bæ af et vejr, men der er noget galt..

    Det lykkedes mig for kort tid siden at lave et (lille) speedrun i regnvejr hvor jeg på GPS ramte 133 km/t.. Det kan jeg roligt glemme når styringen opfører sig som nu!

    Er sgu begyndt at tvivle på mine evner og viden efterhånden, da jeg ikke kan lure dette problem an. Muligvis ligger problemet i min “efterspænding” af diverse skruer?

    Lige meget hvad jeg kæmper med af indstillinger på selve fjernbetjeningen, så bliver bilen ved med at holde for meget kurs den vej jeg drejer.. Det er mig umuligt at køre lige strækning uden at styre mig ALT ALT for meget igennem..

    1. Jeg ved ikke om voldsom power kombineret med regnvejr kan belaste servoen, så denne tager skade under hjulenes omdrejninger?

    2. Har jeg formået at beskadige ting (uden mine øjne kan lure problemet visuelt) (svært spørgsmål, men nemt at hælde til)

    3. Er noget spændt for meget, som påvirker styringen?

    4. KOM ENDELIG MED ET FORSLAG smiley haha

    På forhånd mange tak..


  • #7   12. jan 2021 Mark R.

    Efter som det påvirkede begge jeres biler og du ellers har kunne køre speedrun uden problemer andre steder.

    Jeg har lidt på fornemmelsen at der er noget nede i den p-kælder som skaber forstyrrelser, findes der nogle former for trådløs netværk, netværkskameraer eller andre ting som kan have noget med trådløse dimser at gøre?

    Det kan blive lidt svært at teste teorien omkring signal forstyrrelser med mindre en af jer har adgang til signalmåleudstyr.

    Jeg ved ikke hvor dreven i er inden for viden omkring brugen af 2,4GHz båndet i DK.

    Det korte og det lange er, med mindre det er lavet om og det kan det jo nemt være. Men iflg. det gamle IT&TS (IT & Telestyrelsen) det nuværende Energistyrelsen.
    Er at 2,4GHz radio anlæg brugt til fjernstyring af modeller, der må sendeeffekten ikke overstige 10mW. Men som sagt om det stadig er gældende det kan jeg ikke sige med sikkerhed og jeg har desværre ikke kunne finde noget håndfast bevis for det stadig gælder. Jeg fandt en side omkring brug af droner til droneræs i DK og der står at sende effekten for disse radioanlæg ikke må have en sendeeffekt på mere end 100mW.

    Problemet er at 2,4GHz WiFi også sender med 100mW og derved kan være at hvis jeres radioanlæg også sender med 100mW så kan der måske men ikke sikkert opstå konflikter mellem p-kælderens WiFi og jeres radioanlæg.

    Giver det nogen mening for jer?

    Jeg har selv oplevet at mit eget 2,4GHz anlæg har kunne forstyrre mit WiFi og omvendt når jeg har skiftet til en sendeeffekt på 100mW på mit RC grej. Så det kan altså lade sig gøre. Også selv om det måske er sjældent.

    En anden ting med 2,4GHz teknologien inden for RC er at der bruges et hav af forskellige protokoller eller sprog om du vil. der er jo bla. DSSS, FASST, FHSS og sikkert flere men disse er de mest gængse til brug inden for RC.


  • #8   12. jan 2021 Når du skriver at den holder kurs den vej du drejer, så lyder det som om der er noget ved styretøjet som er spændt for hårdt

  • #10   13. jan 2021 Jeg er mere ude i at de servoer der bruges ikke er gode nok til at gå til 0 punktet den er indstillet til .
    Men gå baglæns pil servo horn afmærk om der er modstand i styretøj er der det find fejl og tjek igen osv
    Og ellers prøv med andre servoer


  • #11   13. jan 2021 Siger virkelig tak for alle jeres svar det har givet mig noget at tænkte over og noget jeg skal til bunds i, vis mark eller jeg finder ud af hvad der er med 1000% sikkerhed skal vi nok vende tilbage med grunden smiley

  • #12   13. jan 2021 Har i fået løst det

  • #13   13. jan 2021 Det ved vi ikke i nu fordi vejeret er slet ikke til vi kan komme ud og plus der skete skade igår der lige skal komme dele hjem til også smiley

  • #14   13. jan 2021 Hehe hva så da smiley

  • #15   13. jan 2021 Der var lige et bump på vejen vi ikke lige havet spottet så den kom på en flyvetur og blev skæv i esc mount mm

  • #16   13. jan 2021 Det sker smiley

  • #17   13. jan 2021 Ikke endnu Tommy D.. Problemet resulterede selvfølgelig i et “BIG BANG” med lidt fart på smiley

Kommentér på:
Vigtigt Viden ???

Annonce