{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
875 visninger | Oprettet:

FG Baja rækkevidde problem på radio {{forumTopicSubject}}

Hjælp - jeg mangler noget viden om, hvorledes jeg bedst forbedrer rækkevidden på radioen på min FG Baja 1:6 benzin, da nuværende setup med Spectrum DX3S og SR3300T slukker for bilen via Killswitch ved 50-70 meter.
Jeg har forsøgt med støjdæmpningsmagneter på diverse ledninger og montering af Hobbywing 10A BEC forsynet via 2S LIPO - så der skulle stabil 6V spænding.
Kan man forlænge Coax antenne på reciever, eller skal jeg ud at købe bedre radio setup?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  FG Baja rækkevidde problem på radio
  • #1   23. feb 2021 Jeg tror bedre med ny sender/modtager. Tror det nemmest smiley

  • #2   23. feb 2021 jeg har let over 100 meter range
    måske modtager er træt?


  • #3   23. feb 2021 Den sender har jeg også, den har over 100 meters rækkevidde, men den modtager jeg har af samme model går ikke meget mere end de 50 meter.
    Men erfaring er at generalt så er rækkevidden noget kortere på telemetri modtagere.


  • #4   23. feb 2021 Angående telemetri - så kan jeg se den mister disse data før den stopper bilen. Det er sjovt med telemetri men ikke nødvendigt. Jeg skal dog bruge 3 kanaler pga. killswitch.

    Er der nogen med erfaring fra andre benzinbiler - hvad der virker evt. andet mærke?
    Kører med samme sender på E-Revo med DX2 modtager, hvor der ikke er problemer med rækkevidde.
    Så der er vel mere metal og støj på en benzin bil?


  • Korpc
    Korpc Online Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 17 Følgere: 31 Emner: 15 Svar: 1.012
    #5   23. feb 2021 Vi køre med benzin biler og har ikke de store problemer. Vi køre med futaba og en enkelt sanwa , som efter ny modtager ikke har problemer mere .
    Har selv haft dx3s og den havede ikke den store rækkevidde ca 50-60 meter


  • #6   23. feb 2021 Du kan få et flysky fra Kinaland til næsten ingen penge
    Og det er ganske fint


  • #7   23. feb 2021 Du har vel checket ledningerne og antennen
    Antennen så langt væk fra alle andre ledninger som muligt.
    INGEN servo ledninger i nærheden.
    Og så kan man måske få en satellit modtager og supplere med, den kan så komme helt væk fra alting


  • #8   23. feb 2021 Hej Mupersule
    Der er ingen servoledninger i nærheden af antennen, men jeg har desværre været nødt til at montere dem i reciever, da det gør forbindelsen lidt nemmere smiley

    Satellit forbindelse er god ide, men er den hurtig nok - haha


  • #9   24. feb 2021 Jeg har kørt benzin bil i mange år .
    Og det du skriver der er helt klart en ledning til antennen i modtager eller sender som er knækket .
    Hvis du er fix på fingrene kan man selv lave det .
    Ellers gå efter et andet anlæg .
    Alle de biler jeg har haft der har jeg kunne kører dem helt ud af syne uden problemmer .
    Så kik på antenne ledningerne eller skift anlægget til et andet .
    Hvor bor du henad du kan jo komme forbi en af og prøve et anlæg og se om det ikke hjælper .


  • #10   24. feb 2021 Du kan købe et DumboRC X6FG med gyro for omkring 200kr, jeg har købt flere. Lynhurtig respons, lang rækkevidde (har aldrig prøvet at miste forbindelsen) og de knapper der er behov for. 6 kanaler (en skal dog bruges af gyro): https://www.banggood.com/DumboRC-X6-2_4G-6CH-Transmitter-with-X6FG-Receiver-for-JJRC-Q65-MN-90-Rc-Car-Boat-Tank-Model-Parts-p-1454329.html

    Jeg købte min med levering fra Tjekkiet og fik den 4 dage senere, den ser ikke ud til at kunne sendes fra EU lige pt. men den er nok bare udsolgt og kommer igen. Jeg gav kun 180 for den sidste jeg købte


  • #11   24. feb 2021 Claus J. Man får os hva man betaler for. Ville aldrig røre ved noget så billigt. Køb noget ordenligt fra starten af.

  • #12   24. feb 2021 200kr er faktisk ikke billigt for en simpel sender/modtager. Tænk på at du kan få en komplet bil inkl. sender/modtager for det dobbelte.

    Lige netop denne er blevet rost af rigtig mange og ser ud til at være væsentlig bedre end de standard sender/modtager som RTR biler leveres med. Udover at have de funktioner man har brug for og god ergonomi så har den meget hurtig respons og lang rækkevidde.

    Jeg har skiftet flere RTR sender/modtagerere ud med DumboRC X6. Den er ikke så god som mine Sanwa, men er helt sikkert bedre end standard RTR.

    Prøv at google det, der er rigtig mange der er glade for DumboRC X6


  • #13   24. feb 2021 Der er mange der siger den har lang rækkevidde

  • #14   24. feb 2021 ville det ændre noget hvis man skifter signal kablet til større kvadrat?

  • #15   25. feb 2021 Øhhhh, hvad skulle det gøre godt for?
    Strømmen er minimal, så spændingsfaldet over ledningen er nærmest ikke eksisterende???


  • #16   25. feb 2021 så blev jeg klogere på det

  • #17   26. feb 2021 Tjek dit modtagerbatteri sørg for det altid er orgentlig opladt. Det samme med fjernbetjeningen. Og selvfølgelig tjek for løs forbindelse ved modtagerantenne. Plus lige se efter at alle dine stik i modtageren sider offentligt i og ikke dr løse!
    Mvh


  • #18   27. feb 2021 Tak for alle de gode råd - igår aftes besluttede jeg mig til at give Spectrum en sidste chance og skilte den lille reciever ad og opdagede til min overraskelse at det var en ledningsantenne og ikke COAX - så jeg har loddet ny lang antenne på 26,5 cm efter Losi 5ive anvisning.
    Wupti har idag testet bilen ud på 175 meter uden problemer. Der er lidt lag, men det er Ok.
    Mvh en glad FG ejer smiley


Kommentér på:
FG Baja rækkevidde problem på radio

Annonce