{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
503 visninger | Oprettet:

FPV - Droner - Briller - Hjælp {{forumTopicSubject}}

smiley
Undskyld at jeg skriver, uden at have sat mig ind i alle mulige tråde, men jeg behøver et par gode råd.
Jeg har 2 billige droner FPV da jeg syntes at det lyder som en sjov hobby. Først købte jeg en Hubsan Storm. Den virker fint, men jeg er ikke imponeret over brillerne der fulgte med. Har nu købt en lille emax easypilot RFT. Den fungerer også fint, men igen. Brillernes kvalitet er ikke imponerende.
Jeg tænker derfor at opgradere mht. briller, men er i tvivl om det overhovedet kan lade sig gøre.
"Droneland" har fx. nogle Eachine EV100 briller eller nogle Walkera Google 2 som er til at betale. De er på 5,8g begge to, men vil de fungere med min Hubsan Storm som også er 5,8G ? (Easypilot´en er på 2,4 G så jeg formoder at der er op ad bakke at købe briller til denne ?)
Hvis ja, vil det være tåbeligt at købe disse briller, eller skal man købe fatshark som jeg har på fornemmelsen at næsten alle anbefaler ? Eller skal man sadle helt om og fx. købe DJI FPV som har et samlet sæt der fungerer til 11 tk ?
Jeg ønsker ikke at sprænge opsparingen, jeg vil bare have lidt legetøj der virker lidt bedre end det setup jeg har nu, så jeg tænker at DJI er at skyde over målet
Håber at nogle kan hjælpe
På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  FPV - Droner - Briller - Hjælp
  • #1   20. maj 2021 Er du sikker på easypilot er på 2.4ghz.. Det lyder lidt underligt hvis den skulle sende video signal ud på 2.4 og ikke 5.8ghz! Min ikke det er forbindelsen mellem drone og controller der er 2.4ghz?

    Med hensyn til eachine brillerne så har jeg dem selv og de er ganske gode briller at starte ude med hvis man kan affinde sig med et lidt lille field of wiew.... Billede kvaliteten er ganske god og ikke langt fra de meget dyrere fat shark dominator jeg også har... Men køb dem på aliexpress her kan du finde dem sendt fra et EU land til omkring 600kr ??


  • #2   20. maj 2021 Med hensyn til dji delen vil jeg sige jo.. Indtil du finder ud af om det er noget for dig ville jeg personlig ikke smide så mange penge efter det.. Jeg er selv lige startet på fpv drone(har fløjet fpv fastvinge fly noget tid) og jeg købte et billigt rtf sæt og det har været ganske fin.. Nu har jeg så været så heldig at falde over en der solgte alt sit fpv og fået købt et par stykker??
    Men en anden ting ud over prisen på dji du også skal ha med er hvis du crasher og det gør du! Så koster det en krig at lave dji en hvorimod en "standard" fpv drone er noget billigere og holde flyvende!....
    Det var bare lige mine input fra en der næsten selv lige er startet op på hobbyen


  • #3   20. maj 2021 Hej jax. Tak for svarene.
    Du har ret mht. easypilot. Der står - 1x Transporter 5.8G FPV Goggles w/ 1x linear antenna included + second SMA port for upgrade/expansion.

    Men

    Betyder det at fx eachine brillerne passer til mine droner uden yderligere tilkøb ? Passer frekvenser mv
    Hvis ja....nu vi er i gang. Er der nogle andre briller du vil anbefale (best buy for money?).
    Det skal lige siges, at jeg er lidt langsynet (gammelmandssyn +1,75). Kan brillerne justeres så de passer til mine øjne ?
    TAK smiley


  • #4   20. maj 2021 Ja brillerne passer til begge droner det er bare at finde rette frekvens.... Åhhh der skal nok findes mange briller derude og jeg har selv kun lige prøvet en håndfuld men af dem jeg har prøvet vil jeg anbefale eachine v100.... Af den grund billedet er ret tæt på fatshark men prisen er nede i et niveau hvor er hobbyen ikke noget alligevel så taber du ikke en masse på evt brugt salg.. Og eachine v100 er nogle ganske fine briller til prisen.
    Med hensyn til langsynethed må jeg melde pas... Brillerne kan justeres både ud og ind og sidevejs men lige hvordan det spiller med langsynethed kan jeg ikke sige da jeg stadig trods alderen har fint syn (-:


  • #5   22. maj 2021 Tak for svarene. Det er sgu ikke nemt.

    Jeg kan se at man på aliexpress kan købe et sæt for 105$+10$ fragt. Det giver ca. 750 kroner. 1200 i dk...Så der er da lidt at spare.

    HVIS nu jeg ville kaste mig ud i fatshark, hvilken model ville du anbefale, og hvor ville du anbefale at jeg køber den. Jeg er ikke meget for at betale 3kg for noget der sendes fra Kina smiley


  • #6   22. maj 2021 Jeg kender kun lige til de dominator jeg selv har og dem købte Jeg brugt så her kan jeg ikke lige være til den store hjælp....

  • #8   4. jun 2021 Hej
    En hurtig update. Købte FS attitude V6 på Elefun for 3000 kr.
    Har lige prøvetflyvet, og de virker rigtigt gode - i hvert fald til mit behov. Og der var ingen problemer med at indstille til mit syn. Og de virker til begge mine droner.
    Tak for hjælpen
    smiley smiley smiley smiley


Kommentér på:
FPV - Droner - Briller - Hjælp

Annonce