{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
506 visninger | Oprettet:

Ladning af Li-Ion batt. {{forumTopicSubject}}


Hej!

Knægten har købt en WLtoys 12428. Den er med sådan en trist 3 timers lader der tilsluttes batteriets balance stik.

Batt. er er 7,4V 1500 Mah Li-Ion.

Jeg har et par Traxxas ladere med Deans adapter, vil de kunne lade hans batteri? (i LiPo mode).

Batteriet er dette:

https://vareskuret.dk/shop/141-biler/1917-74v-1500-mah-battery-124271242812429-/


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ladning af Li-Ion batt.
  • #2   15. jul 2021 Jeg ville ikke være tryg ved at gøre det, der er en grund til at mange ladere som f.eks. min GT POWER A606D den har særskilt program for flere typer lithium kemi batterier.
    Der i blandt og et Li-Ion lade program.

    De skal ikke have samme mængde lade strøm og jeg er ikke sikker på om de også har forskellig lade cyklus.

    Det jeg vil anbefale dig er at du anskaffer dig en anden lader i stil med denne her.
    https://rckongen.dk/produkt/6a-oplader-til-fjernstyrede-biler-med-230v-stroemforsyning/
    Den har nemlig Li-Ion lade program.

    Der findes mange andre ladere som også har lade programmer til forskellige typer lithium batterier. Der må jo være en mening med at disse programmer er i laderen.

    Jeg ved i hvert fald at LiPo og LiFe ikke må lades på samme program.

    Tænker der kommer flere som kan bidrage med info samt råd og vejledning.


  • #3   15. jul 2021
    Jeg kan sagtens stille Traxxas laderen til fx. 1 amp. og tilslutte et "fremmed" batteri med Deans og balance stik.

    Jeg er dog i tvivl om det virker med de der 18650 batterier.

    Det er jo ikke LiPo. (kender ikke så meget til kemi).






  • #5   15. jul 2021 Det er ikke mængden af ampere men volt det skal kunne justeres.

    Derfor vil jeg fortsat anbefale at du anskaffer en lader som du ved har et Li-Ion lade program.
    Så skal du kun tænke på at bruge det rette program til det batteri du ønsker at lade.


  • #6   16. jul 2021 Har en Thor 5amp lader den har både life og lion program
    Men ved ikke hvad forskellen er
    Du kan da prøve med din lader og,så bare blive ved batteriet og opservere (varme ild røg)
    Du kan jo højst brænde batteriet af


  • #7   16. jul 2021 Hvis man kigger på den nominelle volt på hhv. en LiFe, Li-Ion og LiPo celle så er de som følger.

    LiFe = 3,3V
    Li-Ion = 3,6V
    LiPo = 3,7V

    Det er også disse værdier en lader der har alle tre lade programmer i sig vil gå ud fra jeg har den før nævnte G.T. Power A606D lader men jeg har som Søren også en Thor lader. Min har bare RC Kongens opstarts tekst men styring er identisk med en Thor lader.


  • #8   16. jul 2021 der er forskel på opladning af li-Ion og LiPo opladning. Så hvis din lader ikke har et særskilt program til Li-Ion skal du ikke bruge den.

Kommentér på:
Ladning af Li-Ion batt.

Annonce