{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
634 visninger | Oprettet:

Lipo Spørsmål {{forumTopicSubject}}

Hejsa.. Jeg har lidt newbee spm. angående lipo...

Når man balancere et lipo batteri (altså et graupner balancer stik), bliver det så også ladt op imens? Eller skal der også kabler i stikket, (i dette tilfælde Deans stik)?

Hvis jeg har denne lader: iMax B5, http://www.hooobby.com/imax-b5-lipo-charger.html. Og dette batteri: 7.4 volt Li-po batteri 2200 mA C20-30..
Hvad skal laderen så indstilles med? (jeg har hørt at de max. må oplades med 1C, hvad betyder det?)

7.4 volt det er 2 celler ikke? Så hvis jeg sætter 2, 7.4 volt batteier sammen, så må jeg få 4 celler?

____

På forhånd tak - Kristian

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lipo Spørsmål
  • #1   1. maj 2008 1 C, betyder at du må lade batteriet, med 1 gang det´s kapacitet. i dette tilfælde, hvor batteriet er på 2200 mah ( 2,2 amp ) må du lade batteriet med 2,2 amp.

det er korrekt, at 2 celler er 7,4 v...

Du skal både have ballancestikket sat til, og ladestikket ( deans ) som du skriver..

• #2   1. maj 2008 okay... Altså...

Jeg kan godt bruge 2 7.4 volt batterier til at få 4 celler?

Og Jeg skal både have balance stikket i og ladestikket (deans) før den lader?

Og den må max. lades med 2,2 amp.?

____

Hvad betyder det så at balance sit lipo batt?

Hvis jeg tager Balance inde i menuen på laderen, vil den så lade op? (altså selv føldelig med alle stikkene i)

• #3   1. maj 2008 Hvis du sætter dine 2 batterier sammen, i serie, så vil du få 2200 mah, og 14,8 v.. sætter du dem paralelt får du 4400 mah og 7,4 v.. kender ikke præcis den lader, så ved ikke helt hvad du skal med den.
    Og ja, de må max lades med 2,2 amp..

• #4   2. maj 2008 Jeg bruger selv den lader.

Hvis du bare skal lade det op. Skal du blot tilslutte deans stikket og vælge "lipo charge" på laderen.

Hvis du ville lade op OG balance dem på samme tid skal du tilslutte balance og deans stikket. Og så skal du vælge "lipo balance chg"

Balance sit lipo betyder man "balancer" det, så der er præcis lige mange volt på begge celler i ens batteri pakke.

Du kan ikke bare tage 2 batterier og sætte sammen, og så balancer det mens man lader. Så skal man til at lave noget vilidut adapter der til.

• #5   2. maj 2008 Korrekt som Kim P skriver, du må ikke lade de 2 pakker sammen, men når de begge er ladet, og er helt ens, så kan du sætte dem sammen, og aflade dem, MEN! Vær opmærksom på at begge pakker er ENS så den ene pakke ikke render tør, før den anden, så ødelægger du den ene pakke!

• #6   2. maj 2008 kim P

Tusind tak...!

kan du anbefale den lader??

chris O:
    Også tak til dig smiley

nu føler jeg at jeg ved lidt om det..

• #7   2. maj 2008 uh, her er der nogen der ved noget om Lipo smiley
    undskyld jeg kommer med et side spørgsmål,

jeg har nogle 1800mAh Celler
    og jeg kan forstå at man må lade med 1C betyder at man må lade med
    noget der minder om 1.8A

min lader har indstillingerne 1 / 1,5 / 2
    må jeg så lade mine med 1.5 da jeg går ud fra at 2 er for meget da det er over.

indtil nu har jeg ladet dem på 1 da jeg var i tvivl,
    ud over forkortet lade tid har det ellers noget at sige ?

• #8   2. maj 2008 Jacob..

Du kan også lade dem med 2, det skulle der ikke ske noget ved.. Det er ikke ret meget over. Jeg har selv nogle pakker på 2100mah, dem kan jeg sagtens lade med 2,5 amp uden der sker noget, men det er selvfølgelig på eget ansvar. Men 2 skulle du sagtens kunne sætte den til, laderen skulle jo gerne selv skrue ned for ladestyrken, jo længere i ladeforløbet den kommer.

• #9   2. maj 2008 Ja man kan ALTID lade med mindre.

Batterierne nu til dags er faktisk ganske god kvali.
    Så man kan lade med mere.
    Men lipo ladning skruer den selv ned for styrken hvor mere det er opladt,

Ja jeg kan nemt anbefalde de lader.
    Dejlig lille lader som kan det hele.

• #10   2. maj 2008 kim P

Jamen den lader vil jeg kigge på, hvis jeg skal kører med el...

Hvis et brushless system kan klare 2 til 4 celler. Skal jeg så købe to 2 cellers eller én 3 cellers?

• #11   2. maj 2008 Jeg syntes du skulle købe et 2 cellede, et 3 cellede og et 4 cellede.

Og så finde ud af hvad der passer til dig, og så indkøbe flere af dem smiley

• #12   2. maj 2008 kim P...

Okay, men det bliver jo dyrt i længden...

• #13   2. maj 2008 Hehe

RC er dyrt.
    Men rigtig godt tidsfordriv smiley

Hvor bedre ting man køber, hvor mere sjov har man og længer holdbarhed.

Men aner ikke hvad det er for et BL system og bil vi snakker om, samt "hvad" det er du køre.

• #14   2. maj 2008 Jeg kører intet lige nu, desvære, men pengene er ved at være der nu..

Det bliver dyrt når man også har noget bueskydning der skal klares, det er bestemt heller ikke billigt!

Kommentér på:
Lipo Spørsmål

Annonce