Justering af motor... Hjælp!!! {{forumTopicSubject}}
Hej RC folk.
Jeg har lidt små problemer med at få min motor justeret efter den har vært pillet af bilen.
det der er mit største problem er at få justeret de jern pine som sider på servoen og over på gas/brems.
jeg har rodet lidt med det og nu har jeg enlig fået den til at stå rimelig i tomgang men med det resultat at motoren stopper hver gang jeg bremser.
jeg har prøvet at juster på tomgangskruen for at se og jeg kunne gør sådan at den ikke går ud når jeg bremser.
håber i forstår lidt af hvad mit problem er.
og håber der er nogle som kan hjælpe her inder eller i den virkelig verden.
Mvh Per (århus)
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 4 RC-enheder: 5 Emner: 3 Svar: 151
Du e selv inde på løsningen. Du skal stille tomgangsskruen således at når du bremser så kan den ikke lukker mere end når den står i tomgang. Som jeg læser det går omdrejningerne meget ned når du bremser.
Prøv at starte bilen og skrue tomgangen ind således at du falktisk åbner for spjældet. Når du så kan hører at tomgangen bliver en smule højre så skrue den lidt tilbage igen så tomgangen var som før. Prøv så at bremse, nu burde den blive i samme omdrejning. Hvis ikke så skal du nok justere din servo-arm men det hjælper stadig kun hvis din tomgang er korekt justeret.
Håber at du kan bruge mit forslag.
God fornøjelse og håber du er med og at det løser dit problem.
Hilsen Jan H.
aug 2007
Følger: 3 Følgere: 2 RC-enheder: 5 Emner: 23 Svar: 60
mvh Per
maj 2008
Følger: 33 Følgere: 35 RC-enheder: 2 Emner: 50 Svar: 85
Justering af motor... Hjælp!!!