Høj nitroindhold - hvad er ulempen {{forumTopicSubject}}
Min motor på Revoen bliver ekstrem varm (140 - 160 grader). Det er jo desværre et tilbagevendende problem for TRX3.3 motorer rundt omkring i verden. Lige pt. kører jeg på Merlin 16 %. Jeg overvejer, når dunken er tom, at skifte til Merlin 25 % eller Black Demon 33 %. Jeg har forstået at jo højere procent nitro i brændstoffet, desto koldere forbrænding eller desto mere power, i og med at hvis forbrændingen er koldere, kan der skrues mere op for poweren.
Hvis jeg så lader være med at skrue op for poweren, må der vel ske et fald i temperaturen !?
Men så kommer spørgsmålet:
Hvad er ulempen ved at køre med højt nitroindhold?
jan 2007
Følger: 19 Følgere: 30 RC-enheder: 4 Emner: 52 Svar: 1.079
okt 2005
Følger: 2 Følgere: 1 RC-enheder: 2 Emner: 31 Svar: 106
jan 2007
Følger: 19 Følgere: 30 RC-enheder: 4 Emner: 52 Svar: 1.079
okt 2005
Følger: 2 Følgere: 1 RC-enheder: 2 Emner: 31 Svar: 106
jan 2007
Følger: 19 Følgere: 30 RC-enheder: 4 Emner: 52 Svar: 1.079
og ja et nova hjælper meget.
apr 2006
Følger: 122 Følgere: 128 RC-enheder: 18 Emner: 103 Svar: 4.205
Hold da op, du ved bare slet ikke hvad du snakker om.
Hvor højer % hvor mere køling for den.
3.5ccm om opefter skal altid køre på mindst 25% da de eller brænder sig varme.
Og nej. nova tårn er ikke altid gode.
feb 2007
Følger: 12 Følgere: 11 RC-enheder: 3 Emner: 17 Svar: 689
okt 2005
Følger: 2 Følgere: 1 RC-enheder: 2 Emner: 31 Svar: 106
Hvad er så grunden til at motoren bliver hurtigere slidt med større indhold af nitro? Er det fordi man kan "skrue op for poweren"?
Rene D: Det er da i hvert fald ikke 500 spir værd for sølle 2 grader...
maj 2004
Følger: 6 Følgere: 5 RC-enheder: 6 Emner: 23 Svar: 155
jan 2007
Følger: 19 Følgere: 30 RC-enheder: 4 Emner: 52 Svar: 1.079
jul 2007
Følger: 25 Følgere: 24 Emner: 44 Svar: 847
Giver ret i at køletårnet ikke har den store effekt udover bling bling, har dog ikke prøvet at skifte dem, men har fået det fortalt rundt omkring.
okt 2005
Følger: 2 Følgere: 1 RC-enheder: 2 Emner: 31 Svar: 106
Jeg har skiftet fra standard varmt gløderør til Heavy duty (Medium) rør. Jeg tror at jeg vil prøve at skifte til Nosram R6, og se om det kan køle den lidt af.
jul 2007
Følger: 25 Følgere: 24 Emner: 44 Svar: 847
Så tør den helt ren på og rundt om motoren, og hold så øje med om den bliver fugtig nogen steder, hvis den gør det skal du skifte det som er utæt. Det er MEGET vigtigt den er tæt.
apr 2007
Følger: 19 Følgere: 27 RC-enheder: 2 Emner: 35 Svar: 1.149
Hvor flere omdejniger en morter har hvor højer er temp, det er lige som vis du løber, hvor hurtiger du løber hvor mere sveder du, det er det samme.
Så vis du skifter til laver % hvor kolder bliver den, Men brøv det fra iccom 2,5 liter for 110 kr nå jeg lekker og køre den hørdt så bliver den 114 grader, har ikke oplevet den højer.
jul 2007
Følger: 25 Følgere: 24 Emner: 44 Svar: 847
Men det er altså et spørgsmål om justering, og hvis du ikke kan justere dig ud af problemet så er det oftest pga forkert gløderør. eller en utæthed et sted. og ikke pga % som du skriver.
apr 2007
Følger: 19 Følgere: 27 RC-enheder: 2 Emner: 35 Svar: 1.149
Det er koragt.
Men jeg har brøvet 25 % 20 % og 16 % og kan ikke marke forskæld.
Men der er tybisk en højer grad på en en big blok morter, men det er en trx 3,3 ikke.
Men jeg kan godt andbefalde sådan noget fra iccom, det koster 110 kr få 2,5L
Og vis din morter er ny så skal du købe noget som er let ograndsje og vis den er tilkørt så er det gult
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 36 RC-enheder: 7 Emner: 96 Svar: 1.586
apr 2005
Følger: 39 Følgere: 37 RC-enheder: 2 Emner: 21 Svar: 524
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 2 RC-enheder: 1 Svar: 39
ja ihh hvor er du klog
jul 2007
Følger: 25 Følgere: 24 Emner: 44 Svar: 847
okt 2005
Følger: 2 Følgere: 1 RC-enheder: 2 Emner: 31 Svar: 106
Tror sgu stadig jeg skifter til 25 %, og så smider et nyt gløderør i. Så må vi se hvad der sker!?
Hvorfor mener du jeg skal fortsætte på 16 % når jeg er startet med det?
jan 2007
Følger: 19 Følgere: 30 RC-enheder: 4 Emner: 52 Svar: 1.079
jul 2007
Følger: 25 Følgere: 24 Emner: 44 Svar: 847
Men tror at når du kommer på bane med din bil vil du også kunne mærke stor forskel.
apr 2007
Følger: 19 Følgere: 27 RC-enheder: 2 Emner: 35 Svar: 1.149
apr 2006
Følger: 122 Følgere: 128 RC-enheder: 18 Emner: 103 Svar: 4.205
Smider du 16% i en 3.5ccm for den ikke køling nok - og derved brænder den sig varm.
25% i og den for mere køling og køre og holder bedre.
apr 2007
Følger: 19 Følgere: 27 RC-enheder: 2 Emner: 35 Svar: 1.149
Og ja det er det samme
apr 2006
Følger: 122 Følgere: 128 RC-enheder: 18 Emner: 103 Svar: 4.205
Nu har jeg skrevet hvad jeg ville gøre.
Om i ville tage i mod hjælpen eller aj, er jeres engen sag.
Men måske man skal huske på at jeg er blandt toppen af de beste truggy køre her hjemme, og nok ved hvad jeg snakker om
jul 2007
Følger: 25 Følgere: 24 Emner: 44 Svar: 847
kør 25% og bliv ved med det, også under tilkøring. Temp må være justerings ? eller en utæthed.
apr 2006
Følger: 122 Følgere: 128 RC-enheder: 18 Emner: 103 Svar: 4.205
Men tager man en offroad bil, og bare konstant fyre den af på asfal eller fodbold bane og ligne. Så brænder motorne også varme.
De kan simpelhen ikke holde til konstant fuld gas.
Så skal du bare give fuld gas hele siden - køb onroad som kan tåle det.
okt 2005
Følger: 2 Følgere: 1 RC-enheder: 2 Emner: 31 Svar: 106
Varmeproblemet med min ligger så nok i omfanget af fuld gas...og ikke i justering eller utætheder...
Tror dog stadig at jeg skifter til 25 %, og så letter jeg lidt på gassen!
Kan man geare sig ud af problemet med for varm motor pga. for meget gas? Eller er det opbygningen af trucken der gør at den bliver varm (store hjul = hårdt at trække rundt)?
Takker for svarene.
apr 2006
Følger: 122 Følgere: 128 RC-enheder: 18 Emner: 103 Svar: 4.205
Du bør vært fald køre med 25%
Du kan geare din bil lidt op, så den har mindre optræk og mere top fart.
Så skal du så bare lade værd med at køre 100% gas, men i stedet for 90% gas.
Så ville dit varme problem blive en del mindre.
Men når man køre så meget med fuld gas, så for man et varmeproblem før eller siden.
Høj nitroindhold - hvad er ulempen