{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
531 visninger | Oprettet:

Høj nitroindhold - hvad er ulempen {{forumTopicSubject}}

Min motor på Revoen bliver ekstrem varm (140 - 160 grader). Det er jo desværre et tilbagevendende problem for TRX3.3 motorer rundt omkring i verden. Lige pt. kører jeg på Merlin 16 %. Jeg overvejer, når dunken er tom, at skifte til Merlin 25 % eller Black Demon 33 %. Jeg har forstået at jo højere procent nitro i brændstoffet, desto koldere forbrænding eller desto mere power, i og med at hvis forbrændingen er koldere, kan der skrues mere op for poweren.
Hvis jeg så lader være med at skrue op for poweren, må der vel ske et fald i temperaturen !?

Men så kommer spørgsmålet:

Hvad er ulempen ved at køre med højt nitroindhold?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Høj nitroindhold - hvad er ulempen
  • #1   7. jul 2008 jo flere %, jo mere slider du motoren.

• #2   7. jul 2008 Er det nitroen der slider motoren, eller er det fordi man kan køre på en mere mager blanding, som følge af den køligere temperatur?

• #3   7. jul 2008 Nej, det nitroen som slider motoren, jo flere %, jo mere arbejder motoren, dvs slider hurtigere.

• #4   7. jul 2008 Super...takker for svaret. Så må jeg finde en anden vej til at sænke temp....tror det bliver et Nova tårn... smiley

• #5   7. jul 2008 Så lidt smiley

og ja et nova hjælper meget.

• #6   7. jul 2008 Nicolaj (Rc-Team Slagelse's Manager)™
    Hold da op, du ved bare slet ikke hvad du snakker om.

Hvor højer % hvor mere køling for den.
    3.5ccm om opefter skal altid køre på mindst 25% da de eller brænder sig varme.

Og nej. nova tårn er ikke altid gode.

• #7   7. jul 2008 lad vær med at håbe alt for meget med et nova tårn.. på min 3.5'er gav det en forskel på 2 grader.... hvilket ik er noget at råbe hurra for.. men selvf kan det være du får bedre virkning

• #8   7. jul 2008 Kim P: Vil du mene at jeg ville kunne sænke temp. lidt i min 3.3 motor ved at skifte til 25 %?
    Hvad er så grunden til at motoren bliver hurtigere slidt med større indhold af nitro? Er det fordi man kan "skrue op for poweren"?

Rene D: Det er da i hvert fald ikke 500 spir værd for sølle 2 grader... smiley

• #9   7. jul 2008 MEN DEN ER FLOT! smiley

• #10   7. jul 2008 Kim p: jo det gør jeg så.

• #11   7. jul 2008 tror bare det er pga justeringen at din motor bliver for varm, tvivler på det har noget med brændstoffet at gøre. hvis den går for varmt, så prøv at skrue topskruen 1/8 ud, så går den lidt federe og vil kører lidt koldere, desuden hjælper det hvis du har et højt tals gløderør i også. jeg kører med 6 på alle mine motore, under tilkørsel blev de kørt til med den som fulgte med, men skiftede efter tilkørslen til 6.

Giver ret i at køletårnet ikke har den store effekt udover bling bling, har dog ikke prøvet at skifte dem, men har fået det fortalt rundt omkring.

• #12   7. jul 2008 Rene W: Har prøvet at justere den federe, uden held. Til sidst var det lige før den druknede, men temp. lå stadig omkring 150 grader. Det skal dog siges at det var på en fodboldbane, og frihøjden på min Revo er kun ca. 2 cm. Men selv på gaden ligger temp. på omkring 140 grader...og det endda uden karros ! smiley
    Jeg har skiftet fra standard varmt gløderør til Heavy duty (Medium) rør. Jeg tror at jeg vil prøve at skifte til Nosram R6, og se om det kan køle den lidt af.

• #13   7. jul 2008 husk lige at tjekke at den ikke er utæt et sted, for så suger den falsk luft, ødelagde selv min første motor på den måde.

Så tør den helt ren på og rundt om motoren, og hold så øje med om den bliver fugtig nogen steder, hvis den gør det skal du skifte det som er utæt. Det er MEGET vigtigt den er tæt.

• #14   7. jul 2008 Kim P, har du røget et stråg tag.

Hvor flere omdejniger en morter har hvor højer er temp, det er lige som vis du løber, hvor hurtiger du løber hvor mere sveder du, det er det samme.

Så vis du skifter til laver % hvor kolder bliver den, Men brøv det fra iccom 2,5 liter for 110 kr nå jeg lekker og køre den hørdt så bliver den 114 grader, har ikke oplevet den højer.

• #15   7. jul 2008 Theis F du har ret, men nu er han jo også startet med 16% så syntes han skal fortsætte, men ellers ville jeg da helt sikkert vælge 25% Jeg køber mit hos rcmodels.dk og det jeg bruger i onroad et Jets NRG og i offroaden bruger jeg RB og begge i 25% Mine biler ligger på 100-125 grader, hvilket er ok, man kunne måske godt presse dem lidt mere for mere ydelse, men vil hellere have lidt margen da jeg hader varme motore.

Men det er altså et spørgsmål om justering, og hvis du ikke kan justere dig ud af problemet så er det oftest pga forkert gløderør. eller en utæthed et sted. og ikke pga % som du skriver.

• #16   7. jul 2008 Rene W

Det er koragt.

Men jeg har brøvet 25 % 20 % og 16 % og kan ikke marke forskæld.

Men der er tybisk en højer grad på en en big blok morter, men det er en trx 3,3 ikke.

Men jeg kan godt andbefalde sådan noget fra iccom, det koster 110 kr få 2,5L

Og vis din morter er ny så skal du købe noget som er let ograndsje og vis den er tilkørt så er det gult

• #17   7. jul 2008 Nova køletårn giver bare mere slid på motoren hvis det køler motoren 40% ned fordi så vil du kunne gøre blandingen mere magre.

• #18   7. jul 2008 min nova top tog 35 grader af min RB WS 7-2 motor... så det spiller MAX..

• #19   7. jul 2008 Nicolaj (Rc-Team Slagelse's Manager)™

ja ihh hvor er du klog smiley

• #20   7. jul 2008 der er mange måder at gøre det på, men jeg foretrækker nu at køre med samme brændstof hele vejen igennem. og jeg kan ihvertfald godt mærke forskellen på 16% og 25% i min bil. men nu ved jeg heller ikke om du kører bane med din?

• #21   7. jul 2008 Jeg kører ikke bane endnu. Foreløbig er det bare på vejen, i haven og på den lokale sportsplads (grusbane og græsbane).
    Tror sgu stadig jeg skifter til 25 %, og så smider et nyt gløderør i. Så må vi se hvad der sker!?
    Hvorfor mener du jeg skal fortsætte på 16 % når jeg er startet med det?

• #22   7. jul 2008 Kevin: ja?

• #23   7. jul 2008 har hørt at ens motor har bedre af at køre på samme type brændstof hele sin levetid, noget med at eks. 25% giver mere punch og det derfor er et andet tryk på eks. plejlstang. Jeg har aldrig kørt på andet en en slags brændstof med mine motore, og det har virket, om det virker på den anden måde kan jeg ikke bevise, men har hørt det fra mange rundt om. Eks. Henning som ejer rcmodels, desuden syntes jeg også det er nemmere med kun en slags brændstof.

Men tror at når du kommer på bane med din bil vil du også kunne mærke stor forskel.

• #24   7. jul 2008 Jeg køre ikke på bande vis det var til mig, men vis du kommer på noverossi så skal du tilkøre den på 14 % så nå det er gjort så bare der ud af med 25 %

• #25   7. jul 2008 Gider ikke læse jeres vrævl.

Smider du 16% i en 3.5ccm for den ikke køling nok - og derved brænder den sig varm.

25% i og den for mere køling og køre og holder bedre.

• #26   7. jul 2008 Vis du løber eller få en time, hvor har du så svet mest?

Og ja det er det samme

• #27   7. jul 2008 I må gøre som i ville.

Nu har jeg skrevet hvad jeg ville gøre.
    Om i ville tage i mod hjælpen eller aj, er jeres engen sag.

Men måske man skal huske på at jeg er blandt toppen af de beste truggy køre her hjemme, og nok ved hvad jeg snakker om smiley

• #28   7. jul 2008 Kim P, tror jeg er mest enig med dig i mine holdninger om det.

kør 25% og bliv ved med det, også under tilkøring. Temp må være justerings ? eller en utæthed.

• #29   7. jul 2008 for høj varme på motor er som regl forkert justering.

Men tager man en offroad bil, og bare konstant fyre den af på asfal eller fodbold bane og ligne. Så brænder motorne også varme.
    De kan simpelhen ikke holde til konstant fuld gas.

Så skal du bare give fuld gas hele siden - køb onroad som kan tåle det.

• #30   8. jul 2008 Kim P: Jeg tager glædeligt imod hjælp ! smiley

Varmeproblemet med min ligger så nok i omfanget af fuld gas...og ikke i justering eller utætheder...

Tror dog stadig at jeg skifter til 25 %, og så letter jeg lidt på gassen!

Kan man geare sig ud af problemet med for varm motor pga. for meget gas? Eller er det opbygningen af trucken der gør at den bliver varm (store hjul = hårdt at trække rundt)?

Takker for svarene. smiley

• #31   8. jul 2008 Nicolai M

Du bør vært fald køre med 25%

Du kan geare din bil lidt op, så den har mindre optræk og mere top fart.
    Så skal du så bare lade værd med at køre 100% gas, men i stedet for 90% gas.
    Så ville dit varme problem blive en del mindre.

Men når man køre så meget med fuld gas, så for man et varmeproblem før eller siden.

Kommentér på:
Høj nitroindhold - hvad er ulempen

Annonce