{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
485 visninger | Oprettet:

Jan R
Jan R
Tilmeldt:
18. dec 2022
Følgere: 11 Emner: 6 Svar: 11

Zonda, skift af flexcables {{forumTopicSubject}}

Mon ikke, at der herinde er nogen, der kan hjælpe med dette emne.
Jeg har netop købt en brugt Zonda, og er ved at sætte den istand. Herunder har jeg opdaget, at original flexakslerne drejer den forkerte vej rundt, så der kan ske skader på disse. Endvidere kan jeg med originalakslerne i stævnrørene ikke se, hvordan man skal smøre akslerne. De er todelte og umulige at trække ud af stævnrørene med mindre man skiller disse helt ad .
Jeg har set, at flere forhandlere sælger flexcables, der er i et stykke, så man som på andre både lige kan trække dem ud.
Kan nogen hjælpe?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Zonda, skift af flexcables
  • Who knows
    Who knows Tilmeldt:
    nov 2021

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 2
    #1   15. apr 2023 Der findes ikke todelte flexaksler. Hvis der er en 2 motors udgave vil den ene flex dreje den "forkerte vej".. Fordi motoren gør det.

  • Jan R
    Jan R Tilmeldt:
    dec 2022

    Følgere: 11 Emner: 6 Svar: 11
    #2   15. apr 2023 Hej Hwo knows.
    Men det gør der altså, idet flexdelen og den faste del er samlet med et led, hvor flexcablets ende er udformet som en firkant (han), der støder ind i den faste dels firkant (hun). Men det er sikkert et fortolkningsspørgsmål.
    Det ved jeg, da jeg nu har fået det skilt ad. Og jeg har bestilt flexkabler, der er i Et stykke. De skal så bare monteres normalt, så man kan trække dem ud af stævnrørene efter at have løsnet i koblingen ved motorerne. Mvh Jan


Kommentér på:
Zonda, skift af flexcables

Annonce