{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.320 visninger | Oprettet:

TT01 som banebil... ?? {{forumTopicSubject}}

Jeg har et par punkter jeg ønsker svar på:

1. Jeg venter på min nye brugte TT01 - den er med standard motor, går jeg ud fra ?? Men jeg har bestilt en brugt "GP ICT Stock" hvor meget ændre det forskellen på accellerationen og topfart kontra standard motoren ??

2. Hvad kan I anbefale mig at ændre udover motor, hvis jeg gerne vil have en hurtig god accelleration og god topfart ?? Skal jeg have andre batterier, anden pinion til motor eller anden spurgear ??? kan jeg få nogle fif til nogle sammensætninger af Motor + pinion + spurgear + evt. batteritype ??? smiley (Skal bruges til baneløb og lidt konkurrence på bane - Onroad, både udendørs på asfalt og indendørs på tæppe/filt)

3. Jeg kan forstå på Mads at han ikke mener en TT01 kan gøre sig som banebil, den skal opgraderes MEGET før den kan følge med. Hvad er det som skal opgraderes... ? Er det alu-dele istedet for plastic, eller er det carbon bund, eller er det ESC og motor der skal skiftes, kan det præciseres lidt mere konkret hvad der bør laves ved TT01 før det bliver en rigtig god banebil ??

Jeg ønsker blot nogle tommelfingerregler eller lignende, som vi alle forstår ?? håber I forstår smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  TT01 som banebil... ??
  • #1   29. jul 2008 1. bedre optræk - bedre topfart - men skal du køre "banerace" skal du køre med en foruddefineret motor (fremgår af reglerne fra DRCMU)

    2. bedre fartregulator - bedre batterier. Agter du at køre løb er der dog begrænsninger for hvilke batterityper du må køre med.

    3. en TT-01 bliver aldrig en "god banebil". Tamiya har med TT-01E forsøgt at rette op på nogle af de fejl der har været i TT-01 siden starten. Men det bliver det stadig ikke en konkurrencebil af.

    Hvis du vil køre decideret konkurrenceløb vil en TT-01 aldrig være en "god" bil at gøre det med, uanset hvor meget du opgraderer den.

    Tilbage til opgraderinger: du KAN godt opgradere en TT-01 ti lat blive en væsentligt bedre "racerbil". Men du skal ikke gå ud og købe dig fattig i alu lige med det første.

    Det vigtigste er at få bilen til at køre bedre. ved at sætte oneway dif på foran kan du dreje skarpere - og så skal du have et kugledifferentiale bagtil, som du kan justere på - fremfor standard tandhjuls-differentiale. Du skal have kuglelejerne skiftet ud. Jeg har smidt nogle i teflon på min tt-01 - men keramiske er bedre. Derudover skal du skifte affjedringen ud med nogle justerbare oliestøddæmpere - fx fra TRF (som mine) og jeg vil sige justerbare øvre bærearme er et must (de kan fås fra tt-01D).

    Min TT-01 har jeg ligeledes sat carbonundervogn på - som gjorde bilen meget mere fleksibel, og altså giver noget bedre vejgreb - samme tid med at det gjorde bilen lettere.

    Og så kan du så begynde at kigge på om aludele kan gøre din bil bedre. Kardanakslen skal skiftes ud med en - jeg ville vælge den i grafit, som morfar har som er enormt stærk men ikke tungere end standarden.

    Som du nok kan høre skal der altså en DEL til at gøre en TT-01 bare en smule "race-værdig"

    Men du kan sagtens bruge bilen til race udenfor konkurrence som den står, og der er motoren du har valgt rigtig god - men vi kommer ikke udenom at fx oliedæmpere og grafitkardan vil gøre en kæmpe forskel på din bils køreevne.


  • #2   29. jul 2008 mads - han har i hvert fald masser af læsning at gå i gang med nu smiley

  • #3   29. jul 2008 En ordentlig lader er også et must. Jeg har selv rigtig gode erfaringer med denne: (link fjernet) .
    - Men du kan sagtens få meget bedre og dyrere ladere.


  • #4   29. jul 2008 TUSIND tak for jeres meget fine indlæg, og svar.

    Jeg håber næsten ikke jeg bliver for bidt af det, for så kan jeg godt høre jeg skal have fat i noget TRF 416 eller hvá ?? *ggg* og så må sønnen (7 år) overtage min TT01 hehe.

    Jeg har lidt at arbejde videre med, og se i pengepungen, hvad jeg kan opgradere bilen med smiley - Men dejligt at høre at motoren jeg har valgt gør noget mere ved accellerationen og topfart, det glæder jeg mig til smiley


  • #6   29. jul 2008 Nu har jeg fået gennemlæst jeres gode fif smiley

    ÉT spørgsmål...

    Hvad er forskellen på "oneway diff. foran" og "fast foraksel (Spool)" ???


  • #7   29. jul 2008 oneway er er så den trækker alle 4 hjul men kun bremser med baghjulene. og spool er en fast aksel

  • #8   30. jul 2008 Hvad gør en fast aksel ?

  • #10   30. jul 2008 Tak Hans. Det var dog ikke alt jeg forstod.

  • #11   30. jul 2008 Hans - Wauv... Det er jo herligt at have et forum hvor der sidder folk som synes det er spændene og som har viden og som kan forklare hvad det HELE går ud på :-)... Flot flot beskrevet, JEG kunne ihvertfald bruge meget af det. Så må vi se om jeg kan bruge det på banen i Tølløse ;-).

  • #12   30. jul 2008 En tilføjelse til Hans's fantastiske indlæg:

    Så kan oneway også bruges til drift. man bibeholder 4-hjulstrækket og kan bruge bremsen som en "håndbremse" og lave nogle ret imponerende retningsskift. Jeg testede det på banen til F&F i fredericia hvor vi stod et par og driftede, og det gjorde en kæmpe forskel på en lille driftbane.

    Jeg skal lige tilføje at det var en oneway-kardan jeg brugte, som jeg går ud fra er NÆSTEN så effektfuld som hvis det var et oneway dif. Kardanen har dog en del mere roterende vægt end et onewaydifferentiale når man bremser, så det kan naturligvis også være en faktor.


  • #13   30. jul 2008 Er en oneway aksel stadig med differenciale, eller er det en fast aksel`?

  • #14   30. jul 2008 Er lige kommet hjem fra Tølløse-Banen, ja der er 5 stk. 180 graders sving smiley Damn der er et par stykker der kører godt, bl.a. var en ung gut (som blev nr. 2 ved Danmarksmesterskabet) som kørte rigtig rigtig hurtigt..... smukt smukt..

Kommentér på:
TT01 som banebil... ??

Annonce