{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.220 visninger | Oprettet:

E-maxx med Brushless??? {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg er ny indenfor EL bil, og har brug for noget hjælp.
Jeg ved ikke hvad jeg skal købe, vil bare gerne have min E-maxx
Kan køre fra Nitro rc. smiley vel ikke umuligt?

Forslag
1)

2x Traxxas VXL-3S Velineon Brushless Power System
2x Lipo 11,1V 5000mAh.

2)

Novak HV Pro 4.5 eller 6.5 Brushless ESC/Motor Combo
2x 7,2V 5000mAh.
Jeg har læst at novak køre let varm, og kan ikke geares ret meget på en E-maxx.

3)

Hvad med 2 af denne motor, passer den?
Hvor meget mere power giver et brushless sæt i forhold til de 2 motor?

Graupner Purple Bull med kugleleje
Turn: 3x10
Omdrejninger: 41.000 rpm
Moment: 103 Nmm
Power out: 215W
Max effekt: 40A
Justerbar trimning

Vær venlig ikke at skrive, hvis du ikke ved hvad du snakker om, ingen gætterier.

P.F.H. Tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  E-maxx med Brushless???
  • #1   14. aug 2008 hmm hvis det var mig ville jeg vægler nr 1 og du skal ikke have 2 bl i den bare 1 motor er nok og så lipo.

    og for at svare på dit sidste spørsmål så giver Bl rigtig meget mere end dine 2 std motor som sidder i, da dem som du har i er 19tunca og bl er på ca 10 eller under, og så tager Bl flere omdrejninger, tro VXL tager 66.000rmp


  • #2   14. aug 2008 Jeg vil nok sige. HV-maxx 6,5 T med to lipo celler. så skal den nok komme fram af smiley

  • #4   14. aug 2008 Til Chriss

    Jeg tror 1 vil blive for varm, og brænde af....

    Til Theis

    Der er bare for lidt fart i en 6.5 T, hvis den kun kan klare en 12 T pinion gear uden at den køre varm.


  • #5   14. aug 2008 I en af mine gamle bler gørte jeg da med 18 tans. men snak med krastiand l eller hvad han så heder.

    han kan hjælpe dig smiley


  • #6   14. aug 2008 jeg har selv haft en e-maxx med brushless novak 4.5hv system, den gik rigtig godt uden at blive for varm, du skal dog et par tænder ned på pinionen.

    Der findes et hav af muligheder til en e-maxx ellers prøv at se denne hjemme side fra USA . rcmonster.com han er expert i at lave brushless setups til e-maxxer. det er kun fantasien og penge pungen som sætter grænsen smiley


  • #7   14. aug 2008 Til Kristian

    Ok hvad gearing kørte du med??


  • #8   15. aug 2008 Det kommer an på hvor du vil køre fra nitro bilerne.

    Hvis det er på en bane er HV 6,5 rigeligt. Du har markant mere optræk end nitrobilerne, og topfart nok til at de ikke henter dig på langsiden. Novaks HV serie kører i øvrigt væsentligt køligere efter de har fået en nickelplated rotor i.

    Hvis du skal køre fra dem på en lige vej, vil HV 4,5 tage de fleste nitrobiler, men ellers gå efter en Feigao 7 XL, hvis det skal være den billige løsning eller en Neu motor hvis prisen er underordnet.

    Hvis du vælger VXL udgaven, skal du bruge 2 motorer og esc´er, men jeg har kun hørt at de kører ekstremt varmt.

    En detalje er dog at en standard E-maxx med en brushless motor, bliver meget ustabil når du kører hurtigt, så enten skal du købe et Gorillamaxx chassis og G3 race suspension til den, eller også lave på projektet på en E-revo.

    Men hvis du have svar fra eksperterne, så prøv forummet på www.rc-monster.com som Kristian skriver, eller send en mail direkte til Mike Cronin som ejer RC-monster


  • #9   15. aug 2008 Jeg så lige du havde et par Revoer i stalden. hvorfor ikke konvertere en af dem med et Gorillamaxx chassis? Det vil blive en meget bedre løsning.

    (link fjernet)


  • #10   15. aug 2008 Jeg har talt med Traxxas omkring muligheden med 2x Traxxas VXL-3S Velineon Brushless Power System.

    Det fraråder de på det kraftigste, da det sansynligvis vil blive den ene motor der vil prøve at trække hele læsset.
    Det har dog forskellige forsøg igang med at lave en ESC til 2 BL motorer.

    Men ind til vidre anbefaler de at man køber Novak eller andet.


  • #11   16. aug 2008 Tak for hjælpen....det bliver nok Novak HV 6.5
    Min Revo 3.3 er jeg glad for, så derfor vil jeg ikke bruge den....endnu smiley
    Revo 2.5 har jeg solgt...
    Men jeg er også så vild med E-maxx fordi den kan køre i vand og den er så let at gøre ren. smiley


  • #12   18. sep 2008 Lad være med at købe et Novak system.
    Det er noget skrammel.

    Jeg har lige sendt mit Novak system til Team Novak i CA da motor nr4 nu er gået i stykker. Novak har ingen løsning på problemerne.

    Den sender mig et nyt Novak system retur også kan jeg få pengene tilbage hos forhandleren.

    Det er virkeligt noget skrammel!


  • #13   18. sep 2008 Jeg er absolut ikke enig med Jan. Jeg har haft 2 Novak sæt. Et af det oprindelige HVmaxx og nu et HV6,5 som begge har fungeret upåklageligt.

    Der er også et hav af brugere på Traxxas forummet som kører med HV6,5 og HV4,5 uden nogen former for problemer.

    Til Jan: Jeg tror der må være et eller andet sted i dit set-up at der er noget galt, ellers også må du køre den ekstremt hårdt. Jeg har givet min nogle seriøse tæsk, og der har sldrig været nogen former for problemer.


Kommentér på:
E-maxx med Brushless???

Annonce