{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
717 visninger | Oprettet:

Nitro - tomgangs problem. {{forumTopicSubject}}

Hey.
Min bror har en Kyosho Inferno GT, den starter rimelig lavt i tomgang, så man skal lige skrue den lidt op ellers går den i stå, når man så har kørt lidt, skal man skrue den ned igen, men når den så står fint i tomgang og man lige kører en tur op ned af vejen og bremser bilen, står den langt oppe i omdrejningerne.

Jeg tror lidt det kan være noget falsk luft, men hvad tror I?

Kan godt optage en film, hvis I ikke forstår det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nitro - tomgangs problem.
  • #1   17. aug 2008 Det lyder lidt som om det er falsk luft, som du osse selv er inde på. Men det kan osse være fordi motoren er alt for varm, så kan den godt være svær og få ned i omdrejninger..

    Karsten


  • #2   17. aug 2008 Du skal gå ud fra det der sker når du har kørt lidt for da er motoren varm. Man skal ikke stille på en kold motor. Dvs du har din tomgangsskrue lidt for langt inde.

  • #3   17. aug 2008 Nej, for hvis jeg skruer tomgangsskruen ind imens den er oppe i de høje omdrejninger falder den lidt ned for derefter at gå ud, og hvis man starter den igen ved at give lidt gas, går den ud når man slipper gassen, og så meget gør 1/8 omgang på tomgangsskruen vel heller ikke.

  • #4   17. aug 2008 Hmmmm..

    Når du nu skriver du justere den på tomgangsskruen.. Er det så den til blandningen du mener eller er det den der physisk flytter på dit gasspjæld ?...

    Jeg tror du har gang i noget helt forkert

    Karsten


  • #5   17. aug 2008 Det er den der fysisk flytter på gasspjældet smiley

    Men skal lige have en ting på det rene, den blandingskrue der sidder forbundet med nålen til spjældet, 1 omgang ind giver mindre eller mere brændstof når man går fra tomgang til fuld havre? eller omvendt?


  • #6   17. aug 2008 Ind giver mindre.. ud mere

    Karsten


  • #7   17. aug 2008 Okay, det forstår jeg bare ikke. For den gik ud når man gav fuld gas, og lød som om den fik for lidt, så skruede jeg den lidt ind og så kunne den, men kan det være den skrue der gør den hopper lidt op i tomgang, eller skal vi have skilt kaburatoren ad og tjekket for utætheder?

  • #8   17. aug 2008 den som flytter på selve cylinder inde i kaburatoren er Lowspeedneedle.

    den som Typisk sidder under highspeedneedle er til tomgang.


  • #9   18. aug 2008 Rene W

    Nej der tager du fejl.. Den som flytter på gasspjældet er Tomgangsskruen.. Den som justere blandningen i tomgang er Lowspeedneedle.. (LSN)

    Karsten


  • #10   18. aug 2008 hmm.. er ikke 100% men er da ret sikker,, må lige rådfører mig på banen på søndag.... er ret sikker på at på mine motore er det topskrue øverst selvf. og justering af tomgang på den lige nedenunder, og den ved spjældet som går derind i er til 0-30% gas..

  • #11   19. aug 2008 Tomgang er for det meste den lille med fjederen på, der flytter på selve spjældet.
    Lowspeedneedle er justering til nålen.


  • #12   19. aug 2008 http://www.youtube.com/watch?v=XJtcXLhqy3I

    Har lige uploadet en video, tjek de sidste par sekunder hvor den står stille, den lyder meget mærkelig synes jeg.
    Ps: undskyld kvaliteten, det er med mobil. Det kan lyde lidt som om den får for lidt at leve af, men den får rigeligt.

    Efter det i filmen startede jeg den og tog den op, den stod meget højt i omdrejningerne, og den var varm, så jeg skruede tomgangsskruen en anelse ind, den faldt ikke rigtig i tomgang men gik bare ud.


Kommentér på:
Nitro - tomgangs problem.

Annonce