{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.034 visninger | Oprettet:

Novak HV4.5 og 6.5, det et dur IKKE! {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg vil lige advare mod Novak's HV4.5 og HV6.5 børsteløse system. Det er simpelthen DÅRLIG kvalitet, til gengæld er det dyrt.
Jeg købte et system i sommerferien, og har nu allerede smadret 2 motorer og 4 motoraksler.

Forklaring:
Jeg købte et HV4.5 system og installerede det i min traxxas e-maxx. Jeg valgte et motor pinion efter novak´s anbefalinger (12 tands), efter at havde kørt under 1 time totalt set, ja så røg motoren sig en tur. Magneten i motoren adskilte sig fra motorakslen og gik i 1000 stykker. Nå jeg tænkte at det nok var et lidt for hårdt setup, så jeg bestilte en HV6.5 motor, den blev installeret med et 14 tands tandhjul, og jg kørte ca 30 sekuder før det samme skete igen, magneten i motoren gik i stykker.
Jeg sendte en mail til team novak og de kvitterede med at sende 2 nye aksler.... disse blev installeret, og deres levetid var ca 30 sekunder pr stk inden magneten gik i stykker.
Jeg har sendt endnu en mail, og nu ender det med at team novak sender mig et komplet nyt system og en ny motor, som jeg så kan retunere til det sted hvor jeg købte skidtet og jeg får mine penge retur.

Jeg er TOTALT færdig med novak produkter, jeg trode det var kvalitet jeg købte, men det er ikke 5kr hver.

Er her andre som har oplevet det samme?
Er har andre som hører med det i en e-maxx på lipo og ikke har haft problemer?

Mvh. Jan


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Novak HV4.5 og 6.5, det et dur IKKE!
  • #1   4. sep 2008 Novaks GTB systemer og velcocity motore er skam udemærket, men første gang jeg hører om novak bare går i stykker og i stykker.

  • #2   4. sep 2008 Jeg har tidligere haft et HV-MAXX system på 6.5 turns.
    Det var den gamle model, men den kørte bare. Der var ingen problemer med den.

    Jeg har købt det nye HV PRO 4.5 turns, og det kørte uden problemer i min e-revo (Ikke traxxas). Men desværre er sensoren røget, af uforklarlige årsager. Jeg er ikke sikkert på om sensoren er røget, men det er min teori, da motoren kører fint, hvis man bare "skubber" den i gang.
    Det kan muligvis have været gearskiftet i revoen der har ødelagt motoren, men det kan også være fordi sensorstikket er hoppet halvt ud af motoren (Der er ikke blevet hevet i det)


    Men ellers har ejg kun haft gode erfaringer med novak.


  • #3   4. sep 2008 Lyder underlidt , jeg har kørt med det gamle 4.5HV på en emaxx uden nogen problemer.

    Er du sikker på at din gearkasse ikke har nogen problemer og derfor ikke kan overfører kræfterne.??

    Ellers lur lige doktoren indenfor Brushless setups.

    Rc-monster.com - Monster mike som han hedder har de bedste setups hvis du skal køre med seriøse brushless løsninger.



  • #4   4. sep 2008 Jeg har en Gorillamaxx E-Revo der kører med Novak HV Maxx 4,5 turns, og den har ALDRIG lavet problemer, hverken med 14,4 volt lipo eller andre batterier, og dne har fået mange tæst, og er bestemt ikke blevet sparet..

    Jeg overvejer faktisk yderligere indkøb af 2 sæt mere til min nye E-revo og min E-Maxx


  • #5   5. sep 2008 har heller ikke haft nogle problemer...

    synes da også det er et plus at du får så god service fra dem..


  • #6   5. sep 2008 Jeg har kørt lang tid med det oprindelige HV4400, og kører nu med HV 6,5 i min E-maxx på Maxamps 6000 mah. lipoer.

    Jeg har aldrig haft problemer, det kørere suverænt.

    Hvad er opsætningen på din E-maxx. Hvilke andre dele har du skiftet ift. standard?


  • #7   5. sep 2008 Jeg har heller aldrig haft problemer med Novak, og kender mange andre der heller aldrig har haft noget.. Er du sikker på det ikke er dig der har lavet en fejl.. Altså umiddelbart vil jeg sige at næsten en time er for længe at ligge og køre, for det lyder da som om det har været meget varmt..

  • #8   5. sep 2008 Man skal ikke sætte pinionerne alt for tæt på hinanden, laver den lidt modstand brænder du din motor af på ... ja du skriver 30 sec smiley

  • #9   5. sep 2008 Brian> Som jeg læser Jans indlæg, døde motoren efter en times SAMMENLAGT kørsel, altså ikke en time i streg. smiley Just to clarify.. smiley

    Nej, jeg har ikke oplevet probs med Novak, men jeg har så med en LRP 6,5 turns motor, der sad i min Xray, hvor magneten på akslen simpelthen eksploderede inde i huset, lidt som Jan fortæller hans motorer har gjort.

    Ligeledes var det enten i år eller forrige år til DHI-Cup hvor en kører jeg kender havde en LRP kulløs motor, hvor akslen simpelthen knækkede over, lige uden for selve motorhuset. Han fik dog (selvfølgelig) en ny aksel....


  • #10   5. sep 2008 Lige en rettelse til mit første indlæg.. Det er en 6,5 turns motor jeg har i bilen nu. Beklager fejlen. smiley

  • #11   5. sep 2008 Hej igen.

    Lige lidt generel svar på de spørgsmål jeg har fået:

    *Nej, jeg har ikke kørt 1 time i træk smiley jeg kører max 7 minutter af gangen med en HV4.5 motor.

    *Jeg ved godt at man ikke skal klemme motor og spurgear hård sammen, der skal være luft mellem tænderne, og det har der også være i det her tilfælde.

    *Min E-maxx har ikke kørt ret meget, og alt køre perfekt. Gearkasse og div. udvekslinger går perfekt.

    Det er sku da underligt at jeg kan have så store problemer med det setup!! Jeg har fløjet med el-heli, og div el-fly, og ved udmærket godt hvordan man monterer en børsteløs motor, og programmerer en controller.

    Det eneste som jeg har lagt mærke til er at motorene bliver varme. Ikke så varme at vand kan koge på dem, men de bliver så varme at jeg ikke vedvarende kan holde fingeren på den.

    Kan problemet være at motoren ikke kan komme af med varmen?

    Min e-maxx kører som standard, har dog udskiftet styrer servoer og modtager, men det skulle vel ikke have noget at sige smiley


  • #12   5. sep 2008 Motoren i min Gorilla-revo ligger oftest omkring 85-95 grader efter en opladning, og det har ikke givet nogen problemer endnu.. smiley

  • #13   5. sep 2008 Er det den nye E-maxx?

    Hvis det er det, skal du bruge den nye HV pro udgave, som er udstyret med 5 mm. rotor. Den oprindelige HV, har en mindre rotor, og da pinionen sidder meget langt ude for at passe den nye E-maxx gearkasse, så kan det gamle system ikke holde til det.

    Hvis dette er tilfældet, har Novak også sovet i timen, da det er et meget kendt problem, og hele årsagen til at de har lavet den nye pro udgave med 5 mm. rotor.


  • #14   6. sep 2008 Det er den den nye HV med 5mm aksel jeg bruger.
    Jesper, hvor mange tænder har du på dit motor pinion?


  • #15   7. sep 2008 Jeg bruger 12 t. pinion.

Kommentér på:
Novak HV4.5 og 6.5, det et dur IKKE!

Annonce